FreePrograms.me

چگونه بازی ویدیویی خود را بسازید


شما در نقاشی مهارت دارید و دوست دارید وقت خود را با بازی بگذرانید، می دانید چگونه هر داستانی را تعریف کنید و می توانید یک طرح در ذهن خود ایجاد کنید. شاید وقت آن رسیده که بازی خود را بسازید. ممکن است برای شما تعجب آور باشد که بسیاری از موتورهای بازی رایگان و متن باز در وب آسان تر از همیشه ساخته شده اند!


اما اگر می خواهید گجت بازی خود را بسازید، باید نرم افزار داخلی را برای این گجت توسعه دهید. 

زمانی که میل و چشم اندازی برای یک داستان دارید، می توانید داستان خود را به یک نتیجه واقعی تبدیل کنید. ایجاد بازی ویدیویی خود اکنون به سادگی مفهوم سازی و طراحی بازی رویاهای شما و سپس دانلود ابزارهای رایگان برای ایجاد آن است.

این گزینه نیز وجود دارد؛ ایده شما، مغز و دست یک متخصص. به طور طبیعی، متخصص نیاز به پرداخت پول دارد. در این صرافی می توانید یک کار ایجاد کنید، هزینه آن توسط شما تعیین می شود یا از کاتالوگ خدمات آماده استفاده کنید.



 خودتان تصمیم بگیرید که از بازی چه می خواهید




به سمت ابرها پرواز کنید، اما واقعیت را فراموش نکنید. هر ساله بازار بازی های مستقل با محصولات جدید در این زمینه اشباع می شود. و اکثر آنها با موفقیت کمی روبرو می شوند. برای اولین سال وجود، 2004، از طریق یک توزیع کننده بازی های ویدئویی بخار تنها 37 عنوان منتشر شد. در سال 2021، توسعه دهندگان بیش از ده هزار بازی را بر روی این پلتفرم منتشر کردند.



حتی اگر اولین بازی شما درآمدی نداشته باشد، یک پله مهم در یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بازی ویدیویی است. حتی ممکن است مخاطبان کمی به دست آورید که شما را به سمت موفقیت آینده سوق دهد.



همه چیز با یک ایده شروع می شود



تقریباً هر اثر هنری امیدوارکننده با یک جرقه خلاقانه آغاز می شود. شاید فراموش نشدنی ترین مرحله ایجاد بازی ویدیویی خودتان، طوفان فکری باشد. هنگام طوفان فکری، در مورد چند جنبه کلیدی بازی خود تصمیم بگیرید:

ژانر: پلتفرمر، ترسناک، پازل و غیره
2 بعدی در مقابل 3 بعدی: ایجاد بازی های سه بعدی دشوارتر است، به خصوص اگر نمی خواهید از ابزارهای خارج از قفسه استفاده کنید.
پیش فرض: یک داستان جالب بازیکنان را درگیر می کند.
ایده هایی را اولویت بندی کنید که با نقاط قوت شما مطابقت دارند، برای شما جالب به نظر می رسند و متناسب با بودجه شما هستند.



انجام تحقیق، طوفان فکری و ایجاد یک سند طراحی



هنگامی که ایده های شما تثبیت شد، یک سند طراحی بازی (GDD) ایجاد کنید. این سند، که می تواند یک سند Word، PDF یا سند Google Docs باشد، برنامه بازی شما را ترسیم می کند و چشم انداز خلاقانه را تعیین می کند. GDD شما باید شامل موارد زیر باشد:


  • داستان

  • شخصیت ها (قهرمانان و تبهکاران)
  • طراحی سطح/محیط
  • مکانیک بازی
  • رابط کاربری و کنترل ها



همچنین، یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید یا از ابزار توسعه بازی استفاده کنید که نیازی به کدنویسی ندارد. C++، جاوا و جاوا اسکریپت اصلی هستند زبانهای برنامه نویسی، در ساخت بازی استفاده می شود. دو مورد آخر از ساده ترین زبان های برنامه نویسی هستند.

قدم بعدی شما این است که ابزارهای ساخت بازی خود را انتخاب کنید. در حالی که می توانید یک بازی را به طور کامل از ابتدا بسازید، استفاده از یک موتور بازی خارج از قفسه شرم آور نیست. حتی طراحان حرفه ای نیز از آنها استفاده می کنند.

هر پلتفرمی را که روی آن ایجاد خواهید کرد، امتحان کنید:


  • ساخت 3
  • 4 موتور غیرواقعی
  • وحدت 3D
  • موتور گودوت
  • Game Maker Studio 2
  • 24 کوچک به طوری بسته 24
  • ویرایشگر بازی



بسازید، تست کنید و اصلاح کنید.
شما دیدگاه خلاقانه و ابزارهای خود را دارید



اکنون برای سخت ترین و زمان برترین مرحله آماده شوید: ایجاد بازی.

ایجاد یک بازی هفته ها، شاید بیشتر طول می کشد، در این مدت می توانید اشکالات را برطرف کنید و از دوستان و خانواده بازخورد دریافت کنید.

زیربخش های مفید زیر را برای بازخورد و پشتیبانی در چه زمانی امتحان کنید عیب یابی و یادگیری قوانین:


آدرس شبکه های اجتماعی reddit


r/IndieDev
r/hobbygamedev
r/modding
r/ آموزش برنامه نویسی



چگونه شاهکار خود را توزیع کنیم



نام تجاری، شایعات، شایعات و شایعات بیشتر برای این مناسب است، به این تبلیغ شایسته در PS اضافه کنید. شما می توانید بازی خود را بر روی پلتفرمی مانند Steam، Itch.io یا Gog به صورت آزادانه بفروشید یا توزیع کنید. برای تبلیغ بازی خود یک حساب فیس بوک یا توییتر یا یک گروه Discord ایجاد کنید.

همچنین می توانید بازی خود را به پخش کننده هایی که ویدیوها را از طریق YouTube یا Twitch آپلود می کنند ارسال کنید. آنها می توانند با دادن تبلیغات رایگان به شما آن را برای مخاطبان خود بازی کنند - استریم!



Steam: محبوب ترین پلتفرم توزیع بازی های ویدیویی مستقل. این پلتفرم روزانه 62 میلیون بازدیدکننده دارد.
Itch.io: یک پلتفرم توزیع بازی های ویدیویی فعال از سال 2013، در حال حاضر میزبان 400 بازی است.
Gog: پلتفرم پخش بازی های ویدیویی و فیلم مستقر در ورشو، لهستان.
Discord: این برنامه چت متنی، ویدیویی و صوتی محبوب از اشتراک‌گذاری صفحه نمایش و بازی‌های اجتماعی پشتیبانی می‌کند.

 

نتیجه



تبدیل شدن به نویسنده بازی ویدیویی خود با هنر واقعی تفاوتی ندارد. فقط موفقیت نتیجه شما مهم نیست، بلکه چیزی است که از فرآیند خلاقانه به دست می آورید.


هر بازی ویدیویی جدیدی، مخصوصاً برای تازه‌کارهایی مثل شما، تا زمانی که از آن یاد می‌گیرید و رشد می‌کنید، لازم نیست کامل باشد. و چه کسی می داند، اولین تلاش شما می تواند به ضربه خواب بعدی تبدیل شود! راز واقعی ساخت یک بازی ویدیویی این است که شروع به تلاش کنید.


18 مه 2022 6
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. Diz1k
    Diz1k
    17 نوامبر 2023 21:50
    یک فرآیند نسبتاً پیچیده و زمان‌بر است، اگر می‌خواهید یک بازی خوب بسازید، به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد و همچنین بدانید که چگونه آن را راه‌اندازی کنید و به آن جان بدهید.
  2. آهلو
    آهلو
    3 دسامبر 2023 08:34
    با تشکر از مقاله، من بازی ویدئویی خود را ایجاد کردم
  3. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 16:15
    فکر نمی‌کردم بازی‌های ویدیویی به این راحتی ساخته شوند، حالا چند بازی می‌سازم
  4. لاله
    لاله
    5 دسامبر 2023 22:29
    اوه عالی، اطلاعات بسیار مفیدی در یک مکان. 
  5. ژیبک
    ژیبک
    6 دسامبر 2023 19:22
    من فقط در مورد این مقاله بسیار آموزنده فکر می کردم. همه چیز به وضوح ارائه شده است و به راحتی قابل خواندن است. بابت مقاله از شما متشکرم. 
  6. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 21:25
    این جالب و جالب است که بازی ویدیویی خود را بسازید، از آن خوشم آمد، متشکرم