FreePrograms.me

شاتکات 24.06.26

شات کات یک نرم افزار رایگان ویرایش و رمزگذاری ویدیو است. این ویرایشگر با وضوح تا 4K کار می کند و از همه فرمت های محبوب پشتیبانی می کند. می توانید یک کلیپ را برش دهید، چندین فایل را ادغام کنید، جلوه های ویدیویی جالب را اعمال کنید، صدا را پردازش کنید و تصحیح رنگ را انجام دهید. این نرم افزار همچنین به شما امکان می دهد ویدیو را به پسوندهای دیگر تبدیل کنید و وضوح، نرخ فریم، کدک و کیفیت تصویر را تنظیم کنید. برای استفاده از تمام توابع موجود، فقط باید Shotcut را به صورت رایگان به زبان روسی دانلود کنید.
یک کلیپ را ویرایش کنید، یک نمایش اسلاید رنگارنگ بسازید، یک ویدیوی قدیمی را ویرایش کنید - این برنامه پیشرفته به شما امکان می دهد هر مشکلی را به سرعت حل کنید.

شات کات یک ویرایشگر ویدیوی بین پلتفرمی است که منبع باز توزیع می شود. این بدان معنی است که می توانید عملکرد آن را تغییر دهید، افزونه ها و گزینه های اضافی اضافه کنید. علاوه بر این، نرم افزار دارای یک رابط قابل تنظیم است: امکان تغییر مکان و اندازه پنجره ها، بستن مناطق غیر ضروری و سفارشی کردن تم منو وجود دارد. همچنین می توانید Shotcut را به صورت رایگان در اکثر سیستم عامل ها دانلود کنید: نسخه ها به زبان های مختلف برای GNU، Linux، macOS، Microsoft Windows در دسترس هستند.
مزایای ویرایشگر ویدیو نسبت به آنالوگ چیست:

  • یک مکان روسی در رابط چند زبانه وجود دارد.
  • این نرم افزار از ویرایش غیر خطی پشتیبانی می کند، به شما امکان می دهد رسانه ها را با فرمت های مختلف در پروژه ها ترکیب کنید - تصاویر، ویدئو، صدا.
  • به شما امکان می دهد با متن کار کنید - زیرنویس ها را به قاب اضافه کنید، محافظ صفحه نمایش را نمایش دهید.
  • عملکردی برای استخراج یک آهنگ صوتی از یک ویدیو و ذخیره یک آهنگ صوتی در ویدیو وجود دارد.
  • می توانید زیرنویس فایل ها را با فرمت srt دانلود کنید.

شاید برای مبتدیان این برنامه بسیار پیچیده باشد. اینترفیس با توابع بیش از حد اشباع شده است. برای تسلط سریع بر برنامه، می توانید از آموزش ها و دستورالعمل های متعدد در وب سایت رسمی و در جوامع کاربری استفاده کنید.
این برنامه ویرایش چند آهنگی را ارائه می دهد و امکان ویرایش غیر خطی را فراهم می کند. می توانید قطعات غیر ضروری را برش دهید، چندین فایل را در یک فایل ادغام کنید، یک ملودی و شرح اضافه کنید. برای تصحیح فیلم خود، از ابزارهایی برای تصحیح رنگ، تصحیح اعوجاج لنز، برش، و تنظیم رنگ، نور و اشباع استفاده کنید. همچنین می‌توانید آهنگ صوتی را پردازش کنید: فرکانس‌ها را تغییر دهید، تضعیف و تاخیر ایجاد کنید، صدا را عادی کنید، نویز را سرکوب کنید، طنین را اعمال کنید و موارد دیگر.
میانبر گالری از جلوه های داخلی را ارائه می دهد. فیلترها کاملاً قابل تنظیم هستند و می توانند با یکدیگر ترکیب شوند. به لطف یک سیستم کشویی ساده، ایجاد تغییرات در یک از پیش تنظیم شده آسان است. در میان فیلترهای ویدیویی می توانید موارد زیر را بیابید: محو کردن، برش دادن، افزودن درخشش، ایجاد تصویر آینه ای، تصحیح اشباع، کروماکی، تثبیت و وضوح. ویرایشگر همچنین دارای گزینه ای برای پوشاندن فیلتر است: این امکان وجود دارد که یک پیش تنظیم را فقط برای بخشی از کادر اعمال کنید.
این برنامه با تمام فرمت های ویدیویی و کدک های محبوب کار می کند. همچنین می توانید پسوندهایی مانند GIF، PNG، JPEG، TGA، SVG، TIFF، BMP را دانلود کنید. برای افزودن فرمت‌های اضافی، می‌توانید کتابخانه‌های خاصی را متصل کنید. کدگذاری دسته ای نیز در برنامه موجود است.
نرم افزار شات کات برای پردازش ویدیویی با کیفیت بالا مناسب است. این به شما امکان می دهد قطعات غیر ضروری را برش دهید، کلیپ ها را به هم متصل کنید و جلوه ها را اعمال کنید. رابط ویرایشگر ممکن است پیچیده به نظر برسد، به خصوص برای کاربران تازه کار. این نرم افزار همچنین در رایانه های ضعیف کند می شود و هنگام کار با پروژه های پیچیده از کار می افتد. می توانید Shotcut را به صورت رایگان به زبان روسی از وب سایت رسمی دانلود کنید. برای دانلود کافیست روی دکمه دانلود کلیک کنید. امکان نصب نسخه پرتابل یا کامل وجود دارد. آنها روی ویندوز، لینوکس، MacOS کار می کنند. اگر به یک ویرایشگر ویدیویی مناسب برای برش کلیپ ها نیاز دارید، چسباندن قطعات با استفاده از موارد صاف شامل عملکردهای خودکار برای تصحیح فریم است، به شما امکان می دهد فیلم را تثبیت کنید، یک پس زمینه ساده را جایگزین کنید و مطالب را برای انتشار در شبکه های اجتماعی آماده کنید.
رمزگذار SVT-AV1 اضافه شد (رمزگذار AV1 غیر سخت افزاری سریعتر).
اضافه شدن پشتیبانی از تصاویر AVIF (AV1).
فیلتر ویدیوی Drop Shadow اضافه شد که از کانال آلفای ورودی استفاده می کند. (این بدان معناست که در صورت استفاده از فیلتر متن در یک کلیپ ویدیویی، به درستی کار نمی کند؛ بلکه باید از کلیپ متنی در آهنگ بالایی استفاده کنید.)
فیلتر ویدیو Vibrance اضافه شد. این شبیه به Saturation است، اما Vibrance به جای تنظیم همه مقادیر به همان اندازه اشباع، به اشباع فعلی حساس است. این به ویژه برای جلوگیری از تغییر رنگ پوست مفید است.
فیلتر صوتی Mid-Side Matrix برای پردازش این نوع میکروفون ها به صدای استریو مناسب اضافه شده است.
فریم های کلیدی اضافه شده > پاک کردن هنگام کشیدن.
لیست پخش > منو > بلندگوها اضافه شد.
اضافه شدن پشتیبانی از فایل های DJI LRF (MP4) به عنوان یک پروکسی.
اصلاحات و تغییرات
مدیریت بهبود یافته برخی ویدیوها با نرخ فریم متغیر. اکنون Properties تلاش می‌کند تا نرخ فریم مورد نظر فایل را نشان دهد و منطق تشخیص متغیر را گسترش می‌دهد تا مقادیر متوسط ​​نرخ فریم عجیب و غریب (که نسخه‌های قبلی در Properties نشان می‌دادند) را شامل شود.
حالت برای مشاهده قطعات لیست پخش تغییر کرده است.
رفع استفاده از گرافیک (متن، تصاویر و غیره) در آهنگ ویدیوی برتر با جلوه های گرافیکی.
رفع اشکال در تغییر مدت زمان هر فریم برای انیمیشن های Glaxnimate.
رفع عدم کارکرد برای فیلترهای موقت رفع شد.
هنگام استفاده از کنترل‌های محو شدن خط زمانی، سابقه ارسال هرزنامه (لغو) ثابت شد.
رفع عدم دقت رنگ پیش نمایش با جلوه های GPU.
خط زمانی ثابت > نه را انتخاب کنید تا پانل فیلترها یا VUI پاک نشود.
ثابت شد که یک بار فشار دادن چندین انتخاب را بازنشانی نمی کند.
Export > Codec > Quality tooltip پس از تغییر تنظیمات سرعت به روز نمی شود.
ویژگی های ثابت > پروکسی > اگر از قبل وجود داشته باشد، بازیابی نشود.
ثابت شد که وقتی ریپل برای همه آهنگ‌ها فعال است، تغییر ویژگی‌ها (به جز سرعت) بر کلیپ‌های دیگر آهنگ‌ها تأثیر می‌گذارد.
نحوه تغییر لیست پخش توسط کشیدن از منبع به منبع ثابت شد.
ثابت شد که افزودن خودکار آهنگ‌ها، تراک ویدیوی فعلی را تغییر می‌دهد، که می‌تواند باعث رفتار غیرمنتظره شود، مانند هنگام استفاده از Properties > Change Speed.
فایل‌های ثابتی که به‌طور خودکار در پوشه پروژه (stab.، .rawr، و غیره) تولید می‌شوند، به اشتباه در پوشه ذخیره خودکار داده‌های برنامه در جلسه برنامه بلافاصله پس از بازیابی Shotcut یک پروژه ذخیره‌شده خودکار ایجاد می‌شوند.
ثابت شد که تغییر ویژگی‌ها می‌تواند باعث حذف کلیپ جدول زمانی شود.
تغییر غیرمنتظره فیلتر انتخابی هنگام تغییر برگه‌ها یا کلیک کردن بر دسته‌های فیلتر رفع شد.
ویژگی های ثابت > صدا > آهنگ > همه.
هنگام شروع یک جلسه با ذخیره و بازیابی خودکار، پوشه پروژه ثابت شد.
رفع شد: تنظیمات > خط زمانی > هنگام انتقال چندین کلیپ به خط زمانی، آهنگ‌ها به‌طور خودکار اضافه می‌شوند، تعداد زیادی آهنگ ایجاد می‌شوند.
رفع تنظیمات جدید > عدم استفاده از قالب زمان در چندین مکان.
نمایش ثابت > تاریخچه برنامه > قبلی بعد از اولین بار کار نمی کند.
ویژگی های ثابت > منو > مشاهده میزان بیت در ثانیه اول پنهان می شود.
Qt به نسخه 6.7 در macOS، Windows و Flatpak به روز شد.
dav1d به نسخه 1.4.2 به روز شد.
FFmpeg به نسخه 7.0 به روز شد.
OpenCV به نسخه 4.9.0 به روز شد.
VMAF به نسخه 3.0.0 به روز شد.

برنامه منبع باز تحت مجوز GPLv3 توزیع شده است - می توانید Shortcut را به صورت رایگان دانلود کنید. توسعه دهنده هیچ محدودیتی تعیین نمی کند، هیچ علامتی در هنگام خروج وجود ندارد و تبلیغات در کار تداخلی ایجاد نمی کند. ویدئوهای ایجاد شده را می توان برای مقاصد شخصی و تجاری استفاده کرد.
از سال 2023، شات کات فقط بر روی رایانه های شخصی با آخرین نسخه های سیستم عامل 64 بیتی قابل نصب است.

تعدادی مجموعه تنظیمات آماده در برنامه تعبیه شده است که به شما امکان می دهد با یک کلیک ساده دکمه ماوس با برنامه کار کنید.
 
03 جولای 2024 0
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید