FreePrograms.me

چگونه از هارد دیسک یک هارد دیسک خارجی بسازیم

Как сделать внешний HDD из жёсткого диска


شما می توانید اطلاعات را نه تنها در هارد دیسک داخلی رایانه یا لپ تاپ ذخیره کنید. یک درایو خارجی امکانات بسیار بیشتری را فراهم می کند. چنین حافظه ای به دستگاه خاصی متصل نیست و به راحتی با خود حمل می شود. درایوهای فلش دارای قابلیت های مشابهی هستند، اما ظرفیت هارد دیسک چندین برابر بیشتر است که انتخاب چنین فضای ذخیره سازی را کاملاً توجیه می کند. ایجاد یک درایو خارجی بسیار ساده است، اما باید ویژگی های دستگاه HDD را بدانید.

انتخاب هارد دیسک برای ذخیره سازی آفلاین



نوسازی یا خرابی تجهیزات کامپیوتری اغلب منجر به ظاهر HDD اضافی می شود. به دلیل سادگی چنین عملیاتی، تعویض هارد دیسک حتی برای یک کاربر معمولی نیز مشکلی ندارد. در نتیجه، شما با یک هارد دیسک قدیمی می مانید که به راحتی می توان به آن جان تازه ای داد. بسته به پیکربندی سخت‌افزار، HDD می‌تواند فرمت‌های متفاوتی داشته باشد و دانستن تفاوت‌های آن‌ها هنگام استفاده به عنوان حافظه خارجی مهم است.

  • HDD 3.5 اینچی یک هارد دیسک استاندارد کامپیوتر است. این مدل ابعاد چشمگیرتری دارد و نیاز به اتصال یک خط برق 12 ولت جداگانه دارد که باعث ایجاد مشکلاتی در استفاده از هارد دیسک می شود.
  • HDD 2.5 اینچی فرمتی است که برای لپ تاپ ها و سایر دستگاه های قابل حمل طراحی شده است. برق را می توان از طریق یک رابط USB به هارد دیسک تامین کرد که برای عملکرد آن کافی خواهد بود.


Как сделать внешний HDD из жёсткого диска


علاوه بر تعیین فرمت رسانه، باید به رابط های آن نیز توجه کنید. یک نوع اتصال IDE قدیمی و یک نوع اتصال SATA مدرن تر وجود دارد. هنگام استفاده از هارد دیسک با رابط قدیمی، ممکن است مشکلاتی به دلیل نیاز به نصب مبدل خاص ایجاد شود. فناوری SATA توسط تمام دستگاه های مدرن پشتیبانی می شود و هیچ مشکلی در این HDD وجود ندارد.

پس از تعیین نوع هارد دیسک، می توانید شروع به انتخاب تجهیزات برای تبدیل HDD به یک دستگاه ذخیره سازی خارجی کامل کنید. این مشکل به روش های مختلفی قابل حل است که انتخاب آن به کاربر بستگی دارد.

روش 1: جیب خارجی



خرید یک محفظه ویژه برای هارد دیسک که از طریق کانکتور SATA به آن متصل می شود، راحت تر خواهد بود. استفاده از چنین موردی به شما امکان می دهد یک دستگاه تلفن همراه برای ذخیره داده ها تهیه کنید که تفاوت کمی با درایوهای خارجی غیرقابل تفکیک دارد. اتصال HDD از طریق یک کانکتور استاندارد انجام می شود و شامل مراحل زیر است:

  1. با استفاده از یک پیچ گوشتی، بدنه کیس خارجی جدا شده و برد اتصال کنترلر جدا می شود.



  2. هارد دیسک به کانکتورهای کنترلر متصل می شود تا زمانی که گروه تماس کاملاً تراز شود.
  3. هارد دیسک طبق دستورالعمل در جیب بیرونی نصب شده و با پیچ محکم می شود.



  4. هنگام استفاده از هارد 3.5 اینچی، یک منبع تغذیه جداگانه وصل می شود و پس از آن هارد برای استفاده آماده می شود.


کیس خارجی ممکن است خروجی های اضافی eSATA، USB 2.0 یا USB 3.0 داشته باشد. چنین کیس هایی برای درایوهای 3.5 و 2.5 اینچی موجود است که به شما امکان می دهد مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.

روش 2: ایستگاه داک



استفاده از دستگاه ثابت برای اتصال هارد دیسک برای کاربرانی که روش ساده نصب هارد دیسک را ترجیح می دهند مناسب است. طراحی چنین تجهیزاتی نیازی به جداسازی قطعات ندارد، اما ابعاد چشمگیرتری دارد. به عنوان یک قاعده، هارد دیسک از طریق یک محفظه مخصوص به ایستگاه اتصال متصل می شود، که در پایین آن یک اتصال SATA وجود دارد. هارد در این محفظه فرو رفته و با کمی تلاش در گروه تماس ثابت می شود.



اگرچه استفاده از چنین درایو خارجی از نظر تحرک چندان راحت نخواهد بود، اما استفاده از ایستگاه داک مزایایی نیز دارد:

  • نصب آسان هارد دیسک و تعویض سریع؛
  • اشتراک گذاری چندین هارد دیسک با اندازه های مختلف؛
  • در دسترس بودن USB 2.0، USB 3.0، eSATA، SD و فرمت های دیگر.
  • استفاده از پشتیبان گیری و سایر ویژگی ها




اتصال یک هارد دیسک به یک ایستگاه اتصال دشوارتر از نصب یک درایو فلش نیست، که این روش را ساده ترین می کند. این روش به شما امکان می دهد در چند ثانیه یک درایو اکسترنال از هارد دیسک بسازید، اما خرید یک داک استیشن از نظر مالی گران ترین است.

روش 3: اتصال از طریق کابل



اگر هیچ الزامی برای زیبایی ظاهر دیسک وجود ندارد، می توانید از کابل اتصال استفاده کنید. این روش از نظر تحرک خیلی راحت نخواهد بود، اما امکان دریافت هارد دیسک کامل را فراهم می کند. برای اجرای چنین وظایفی، به یک کابل با کانکتورهای USB و SATA نیاز دارید. هنگام اتصال هارد دیسک از این طریق مشکلی وجود ندارد. این روش برای آزمایش هارد دیسک ها یا به عنوان یک راه حل موقت قبل از خرید یک محفظه خارجی عالی است.



باید بدانید که این روش برای هاردهای 2.5 اینچی مناسب است و هارد دیسک های بزرگ را باید از طریق یک خط برق جداگانه متصل کرد.
راه های زیادی برای استفاده از هارد دیسک اضافی به عنوان درایو خارجی وجود دارد. راه حل های پیشنهادی از نظر عملکرد، قیمت و طراحی متفاوت است و هر کاربر می تواند مناسب ترین نوع اتصال HDD را انتخاب کند. حتی پیچیده ترین روش هم بیش از 10 دقیقه طول نمی کشد و نتیجه را در قالب یک انبار داده جدید تضمین می کند.
19 مه 2018 5
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. آهلو
    آهلو
    4 دسامبر 2023 21:00
    من خودم یک هارد اکسترنال ساختم! متشکرم!
  2. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 21:12
    من یک درایو خارجی ساختم، با تشکر از مقاله برای اطلاعات مفید
  3. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 13:57
    اینترنت من را برای این مقاله گذاشت، با تشکر، من آن را به HDD تغییر دادم