FreePrograms.me

فرمت MP4 چیست؟

فرمت MP4 برای ذخیره سازی همزمان اطلاعات چند رسانه ای در قالبی انعطاف پذیر برای به اشتراک گذاری، مدیریت و ویرایش فایل های چند رسانه ای مورد نیاز است.


فایل‌های MP4 را می‌توان از طریق اینترنت توزیع کرد و آن را به یکی از فرمت‌های اصلی در ذخیره‌سازی دیجیتال برای انتقال صدا و تصویر از بسیاری از منابع در شبکه جهانی وب تبدیل می‌کند، حتی اگر ویدیوی فلش قبلاً در این زمینه وارد شده باشد. این به این دلیل است که MP4 می تواند خروجی با کیفیتی برابر با کیفیت DVD با نرخ فشرده سازی 4 مگابایت در دقیقه ارائه دهد. امروزه این فرمت فایل توسط بیش از 90 درصد دستگاه های هوشمند پذیرفته شده است.


پسوند فایل: MPEG-4 Part 14 / MP4

دسته: فایل چند رسانه ای

استاندارد: ISO/IEC 14496-14

توسعه دهنده: ISO




MP4-ویژگی های ویژه

  • فرمت MP4 مشابه فرمت ظرف MOV اپل است. ISO مشخصات فرمت MPEG-4 را تایید کرد و بر اساس مشخصات فایل MOV که در سال 2001 منتشر شد، مدل سازی شد، اما به طور رسمی پشتیبانی از سایر ویژگی های MPEG-4 و IOD (توصیفگرهای شی اولیه) را مشخص می کند.
  • پسوند استاندارد فایل MPEG-4 قسمت 14 MP4 است، اما فایل های MPEG-4 معمولاً پسوندهای دیگری دارند که در "خانواده MP4" قرار دارند: M4A و M4P. فایل‌های MPEG-4 با پخش فقط صوتی رمزگذاری نشده از پسوند M4A و با صدای رمزگذاری‌شده DRM FairPlay که از طریق فروشگاه iTunes فروخته می‌شوند دارای M4P هستند.
  • برخلاف اکثر فرمت‌های کانتینر دیگر، MP4 قادر به ذخیره داده‌های دیگر، از جمله زیرنویس‌ها، تصاویر ثابت، توصیفگرهای اشیا و توضیحات صحنه است.
     

MP4 - مزایا

  1.  فرمت فایل MP4 تصویری با کیفیت بسیار شبیه به کیفیت ویدئوی DVD اصلی می دهد. و یک ویدیو در مورد چگونگی این امکان پذیر است دانلود از وب سایت ها سریع و آسان با پهنای باند پرسرعت مقرون به صرفه.
     همانطور که گفته شد، MP4 امکان انتقال از طریق اینترنت را فراهم می کند، که نشان می دهد محتوا را می توان در زمان واقعی مشاهده کرد. اکثر وب سایت ها از فناوری MP4 برای جاسازی کلیپ های ویدئویی کوتاه در صفحات تبلیغاتی شرکت و تبلیغ آنها در اینترنت استفاده می کنند. همچنین، با استفاده از ویرایشگر فیلم Bolide Movie Creator https://movie-creator.com/rus/، می توان چنین ویدئوهایی را به راحتی ویرایش کرد. 
  2.  MP4 از تجهیزات بزرگ پشتیبانی می کند. به عنوان یک فرمت استاندارد ویدیویی، دستگاه ها و ابزارهای دیجیتال Moderna را می توان به آرامی پخش کرد.
  3. فناوری MP4 قابل توسعه است. می توان آن را برای ایجاد زمینه ای برای توسعه فناوری های جدید در "خانواده MP4" تطبیق داد.

MOV و MP4 - تفاوت


هر دو فرمت MOV و MP4 محفظه فایل هستند و معمولا برای ذخیره فایل های ویدئویی استفاده می شوند. فرمت MOV در ابتدا توسط Apple Inc توسعه داده شد. به عنوان فرمت فیلم های QuickTime آنها. MOV مزایایی را برای استفاده روزمره نشان می‌دهد، مانند ارائه کیفیت ویدیوی بهتر و توانایی بهبود کیفیت صدا و تصویر، اما از مشکلی رنج می‌برد که ناشی از ماهیت آن است. فرمت MP4، که بر اساس نوع فایل MOV ایجاد شد، که در آن هر دو مشخصات از همان ابتدا یکسان بودند، اما بعداً یک فرمت استاندارد در صنعت چند رسانه ای توسعه یافت. 

از آنجایی که هر دو از یک فرمت MPEG-4 برای فشرده سازی داده ها استفاده می کنند، در محیط اپل تا حد زیادی قابل تعویض هستند. تبدیل فایل‌های MOV به MP4 و بالعکس نیازی به رمزگذاری ویدیویی ندارد. اما اگر این تبدیل روی یک سیستم عامل غیر اپل انجام شود، ممکن است با مشکل مواجه شوید. از آنجایی که MP4 به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده است، سازگاری بیشتری با پلتفرم‌ها نسبت به MOV اپل دارد. مردم بیشتر از MP4 پشتیبانی می کنند تا MOV.

هر دو فرمت فایل MOV و MP4 فرمت های کانتینری برای ذخیره فایل های چند رسانه ای هستند.
توسعه MP4 بر اساس فرمت MOV است.
MP4 یک فرمت فایل استاندارد است و سازگاری بیشتری نسبت به MOV دارد
.



چگونه از فایل های MP4 بهره مند شویم؟


SWF را به MP4-SWF تبدیل کنید مخفف Small Web Format و فرمت فایل است ادوبی فلش، ایجاد شده توسط Macromedia برای کمک به کاربران برای مشاهده گرافیک های برداری متحرک و چند رسانه ای در اینترنت. با این حال، اکثر پخش کننده ها و دستگاه ها از جمله iPhone، iPad، iPod، Xbox، PSP، QuickTime، Windows Media Player به صورت بومی از فرمت SWF پشتیبانی نمی کنند، توصیه می شود برای پخش فیلم های SWF بدون مشکل، SWF را به MP4 تبدیل کنید.


تبدیل ISO به MP4-ISO در واقع یک فایل تصویری است که حاوی بسیاری از فایل های ویدئویی VOB روی یک CD استاندارد است. فایل های ISO توسط پخش کننده های رسانه ای پذیرفته نمی شوند زیرا یک فایل ویدئویی نیستند. اگر می خواهید فایل های ISO را روی گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپ خود مشاهده کنید، باید با استفاده از یک ابزار خوب آنها را به فایل MP4 تبدیل کنید.


تبدیل TS به MP4-TS (جریان حمل و نقل)یک فرمت استاندارد است که از فناوری MPEG-2 برای پخش فایل و ذخیره سازی داده ها استفاده می کند. معمولاً در سیستم‌های پخش مانند HDTV استفاده می‌شود، به‌علاوه این فرمت فایل جریانی ویدیویی برای ذخیره‌سازی ویدیو در DVD است. برای لذت بردن از ویدیوهای TS در سایر پخش کننده ها و دستگاه ها، باید آنها را به فرمت MP4 تبدیل کنید تا آنها را بسیار راحت تماشا کنید.


ASF را به MP4-ASF تبدیل کنید
، که نام کامل آن Advanced Streaming Format است، توسط شرکت مایکروسافت، به ویژه برای پخش رسانه ها توسعه یافته است. Windows Media Audio و ویندوز مدیا ویدیو دو رسانه محتوای رایج در یک فایل ASF هستند. این نوع فایل همچنین می‌تواند برچسب‌های ID3 فایل‌های MP3، از جمله عنوان، آلبوم، هنرمند و ژانر، یا ابرداده یک آهنگ ویدیویی را ذخیره کند. اگر فایل های ASF را در اینترنت پیدا کردید و می خواهید آنها را روی تلفن همراه خود پخش کنید، بهتر است آنها را به MP4 تبدیل کنید.


30 مارس 2022 4
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 16:34
    Mp4 فرمتی برای چند رسانه ای است، من این را از کلاس اول می دانم
  2. لاله
    لاله
    5 دسامبر 2023 22:42
    قالب خوبیه، من دوستش دارم این مقاله برای کاربران تازه کار مفید خواهد بود.
  3. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 13:02
    می گویم، به عنوان یک تولید کننده محتوای تازه کار در یوتیوب، این مقاله به من دانش جدیدی در مورد فرمت mp4 داد 
  4. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 21:41
    من متوجه شدم که فرمت mp4 چیست، ممنون از اطلاعات شما