FreePrograms.me

اورکلاک کارت گرافیک NVIDIA GeForce

Разгон видеокарты NVIDIA GeForce



از سال به سال، فناوری توسعه می یابد: مدل های رایانه ای جدید منتشر می شوند، جالب ترین игры، اما... مشکل این نیست - متأسفانه آداپتور ویدیویی رایانه قدیمی می شود. چه باید کرد؟ خرید یک کامپیوتر جدید یک گزینه است. یا امکان اورکلاک کردن آداپتور گرافیکی کامپیوتر شما وجود دارد؟

بنابراین، در این مقاله به نحوه اورکلاک کردن آداپتور گرافیکی NVIDIA GeForce خواهیم پرداخت (باید بگویم، این یکی از قابل اعتمادترین GA در بازار است).
غالباً "به طور کامل" کار می کند ، اما نه در حد توانایی های خود ، فقط از 70-80٪ از منابعی که در آن قرار داده شده است استفاده می کند. امکان اورکلاک کردن آداپتور گرافیکی با استفاده از اورکلاک وجود دارد.

Overlocking چیست؟ این روشی است که طی آن برخی از اجزای کامپیوتر با افزایش فرکانس های بالاتر از حالت استاندارد اورکلاک می شوند. این باید عملکرد کارت گرافیک را افزایش دهد.

برای اورکلاک کردن کارت گرافیک، باید اطلاعات زیر را بدانید:


  1. برای افزایش نرخ فریم، ولتاژ ریز مدارها را افزایش می دهید - این بدان معنی است که منبع تغذیه ممکن است نتواند با بار مقابله کند. ممکن است که این هرگز شما را آزار ندهد، اما شما همچنین نمی توانید احتمال خاموش شدن رایانه را فقط پس از روشن شدن رد کنید. تنها راه برون رفت از وضعیت آنها خرید یک منبع تغذیه جدید است.

  2. در حال حاضر از انجام بازی های سازنده در تنظیمات بالا و بدون اشکال خوشحال هستید، وقتی ناگهان رایانه شما به دلیل گرمای بیش از حد خاموش می شود؟ این طبیعی است، زیرا شما عملکرد کارت گرافیک را افزایش داده اید، بنابراین "اتلاف گرما" آن نیز افزایش می یابد. دلیلی وجود دارد که در مورد ارتقاء سیستم خنک کننده فکر کنید: نصب یک کولر جدید یا اضافه کردن یک سیستم خنک کننده مایع.

  3. لازم است فرکانس را به تدریج افزایش دهید: 10-15٪ تنظیم استاندارد برای شروع بیش از اندازه کافی خواهد بود. در غیر این صورت، کارت گرافیک ممکن است نتواند با بار مقابله کند و از کار بیفتد.


اگر هنگام اجرای یک بازی قدرتمند یا یک تست تخصصی برای مدت طولانی، خوانش دما طبیعی است، مراحل زیر را امتحان کنید:
  • سیستم عامل BIOS

  • استفاده از ابزارهای تخصصی


گزینه اول یعنی فلش زدن برای کاربران با تجربه تر توصیه می شود. به مبتدیان توصیه می شود که خود را به برنامه های زیر محدود کنند:
  • GPU-Z

  • بازرس NVIDIA

  • خز مارک

  • SpeedFan


اگر تصمیم دارید کارت گرافیک خود را اورکلاک کنید، به شما هشدار می دهیم: در این صورت، آسیب تحت ضمانت تعمیر نخواهد شد.

مرحله 1: اندازه گیری و ردیابی دما



SpeedFan دمای برخی از اجزای کامپیوتر را به شما نشان می دهد. البته اینها شامل آداپتور گرافیکی نیز می شود. لازم است که ابزار بدون وقفه کار کند: هنگام ویرایش برخی از معیارها، شما نیاز دارید
"اندازه گیری" تغییرات دما.

Разгон видеокарты NVIDIA GeForce



اگر تحت بار سنگین تا حدود 65 درجه افزایش یافت، نگران نباشید - در محدوده طبیعی است. اگر این گرمایش تا چنین دمایی بدون بار اتفاق بیفتد، بهترین راه حل این است که ایده اورکلاک کردن رایانه خود را کنار بگذارید.

مرحله 2: "تست استرس" با FurMark


  1. پس از شروع برنامه، کلیک کنید "تست استرس GPU"به طوری که برنامه کامپیوتر را از طریق بارگذاری می کند.



  2. وقتی اعلان روی صفحه ظاهر شد، روی آن ضربه بزنید "خوب". خود اعلان نسبت به گرم شدن بیش از حد رایانه شخصی هشدار می دهد.



  3. سپس پنجره ای با یک انیمیشن جالب، به اصطلاح "دونات" روی صفحه باز می شود. شما می توانید حدود یک ربع ساعت به آن نگاه کنید و در عین حال نشانگر دما را مشاهده کنید. زمانی که زمان تست به پایان می رسد، خوانش نباید بیشتر از 80 درجه باشد.




FurMark همچنین می تواند یک روش محک زدن کارت گرافیک را انجام دهد. در پایان، ارزیابی عملکرد کارت گرافیک خود را خواهید داشت و می توانید آن را با آنچه که پس از اورکلاک بر روی رایانه شخصی شما خواهد بود مقایسه کنید.

اقدام 3: اندازه گیری شاخص های استاندارد



بیشتر داده‌های NVIDIA GeForce به تفصیل در زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  1. لازم است به مقادیر چنین شاخص هایی نگاه کنید "میزان پر شدن پیکسل" ("نرخ پر شدن پیکسل")، "نرخ پر شدن بافت" ("نرخ پر شدن بافت") و "پهنای باند" ("پهنای باند حافظه"). بازی ها به این شاخص ها بستگی دارند، زیرا آنها عملکرد کارت گرافیک را نشان می دهند.



  2. در زیر نشانگرهای فرکانس حافظه هسته گرافیکی و واحدهای سایه زن کارت گرافیک است که در آینده توسط شما جایگزین خواهد شد. در برنامه کاربردی آنها را به صورت مشاهده خواهید کرد "ساعت GPU", "حافظه" и "شیدر". اگر این داده ها را افزایش دهید، عملکرد بهبود می یابد.




مرحله 4: فرکانس آداپتور گرافیک را تغییر دهید



شاید این مرحله مهمترین باشد و نکته اصلی این است که عجله نکنید، همه چیز را به آرامی و عمدی انجام دهید تا به دستگاه آسیب نرسانید. کار با استفاده از برنامه NVIDIA Inspector انجام خواهد شد.

اگر تصمیم دارید اقدامات بعدی را لغو کنید، از دکمه استفاده کنید "اعمال پیش فرض ها".

  1. در صفحه اصلی می توانید شاخص هایی مانند فرکانس را نظارت کنید "ساعت"، ولتاژ، سرعت چرخش پره های کولر در یک ردیف "پنکه" و نشانگر دمای کارت گرافیک. و همه چیز به درصد است.

  2. روی دکمه کلیک کنید "نمایش Overlocking"، و پنلی برای تغییر تنظیمات در مقابل شما باز می شود. ابتدا مقدار را بالا ببرید "ساعت شیدر" جایی به 10 درصد، حرکت دادن نوار لغزنده به سمت راست. "ساعت GPU" به صورت خودکار ارتقاء خواهد یافت. برای ذخیره آنچه که تغییر داده اید، بر روی آن کلیک کنید "اعمال ساعت و ولتاژ".



  3. در مرحله بعد، باید عملکرد کارت گرافیک را با تنظیمات به روز شده بررسی کنید. برای انجام این کار، برنامه FurMark را دوباره باز کنید و "Bagel" را راه اندازی کنید. تصویر باید به آرامی اجرا شود، بدون آرتیفکت یا هر گونه اشکال، و دما نباید از آستانه 85 درجه تجاوز کند. اگر این آستانه افزایش یافته است، فرکانس را به یک پایین تر تغییر دهید و تست را دوباره شروع کنید. سپس این الگوریتم را تکرار کنید و در صورت لزوم دوباره فرکانس را کاهش دهید.

  4. اگر دمای کارت گرافیک و سایر اجزاء از حد معمول بالاتر نرود، می توان فرکانس ها را اضافه کرد. مجدداً می خواهیم به شما یادآوری کنیم که همه اینها باید به آرامی انجام شود و بتوانید به موقع "تمام" کنید.

  5. در پایان تنها کاری که باید انجام دهید این است که ستون را افزایش دهید "ولتاژ" تقریباً یک بخش و مطمئن شوید که تغییرات را ذخیره کنید.


مرحله 5: تنظیمات را ذخیره کنید



با کلیک بر روی دکمه می توانید تنظیمات جدید را ذخیره کنید "ایجاد میانبر ساعت".



پس از این عمل، میانبری ایجاد می شود که با راه اندازی آن تنظیمات جدید را اعمال خواهید کرد. همچنین می توان با قرار دادن آن در پوشه ای به نام این فایل را بر روی دانلود خودکار قرار داد "استارت آپ"، که در منو قرار دارد «پوسک».

مرحله 6: تغییرات را بررسی کنید



در نهایت، باید آزمایشات را در برنامه FurMark تکرار کنید، مطمئن شوید که قادر به تغییر مقادیر در برنامه GPU-Z هستید. محاسبه درصد بهبود عملکرد ساده خواهد بود: مقایسه داده های اولیه و دریافتی.

فرآیندی مانند Overlocking یک کارت گرافیک بسیار طولانی و پیچیده است، به توجه زیادی نیاز دارد. یک رویکرد شایسته، عملکرد کارت گرافیک را تا 20٪ افزایش می دهد، یعنی آن را به سطح دستگاه های لوکس افزایش می دهد.

در این مقاله، روش اورکلاک کارت گرافیک NVIDIA GeForce را بررسی کردیم. قبل از اینکه بخواهید کارت گرافیک خود را اورکلاک کنید، توصیه های اولیه در ابتدای مقاله را دنبال کنید تا آسیبی به آن وارد نشود.

16 فوریه 2018 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 14:23
    در مورد اورکلاک کردن کارت گرافیک خود زیاد غافل نشوید، زیرا می تواند به راحتی بسوزد و باید یک کارت جدید بخرید.
  2. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 23:55
    اورکلاک کردن کارت گرافیک عالی بود، با تشکر از اطلاعات، من آن را توصیه می کنم