FreePrograms.me

نحوه اورکلاک کارت گرافیک NVIDIA Geforce GTX 650

Как разогнать видеокарту NVIDIA Geforce GTX 650

آیا می دانستید که کارت گرافیک شما توانایی بیشتری دارد؟ تقریباً هر کارت گرافیکی را می توان اورکلاک کرد و به شما امکان می دهد عملکرد آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. ما در مورد نحوه اورکلاک کردن کارت گرافیک با استفاده از NVIDIA GeForce GTX 650 به عنوان مثال به شما خواهیم گفت.

لطفاً توجه داشته باشید که دستورالعمل های شرح داده شده در زیر نه تنها برای کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 650، بلکه برای سایر مدل های کارت گرافیک مناسب است، با این حال، ما نمی توانیم به شما هشدار دهیم که انجام روش اورکلاک مملو از خرابی کامل دستگاه شما است. و بنابراین تمام اقدامات بعدی را با احتیاط شدید و با خطر و خطر خود انجام دهید.

اصل اورکلاک کارت گرافیک



برای انجام اورکلاک، به دو ابزار کمکی نیاز داریم - یکی اطلاعاتی، که تست استرس کارت گرافیک را انجام می دهد و عملکرد آن را بررسی می کند، و دیگری به ترتیب برای انجام خود روش اورکلاک.

برای اورکلاک کردن کارت گرافیک از برنامه استفاده می کنیم بازرس NVIDIA، که یک ابزار رایگان برای باز کردن قفل کارت گرافیک شما و بهبود عملکرد برخی پارامترها است.

برنامه NVIDIA Inspector را دانلود کنید http://www.guru3d.com/files-details/nvidia-inspector-download.html

و مطمئناً باید برنامه ای را برای انجام تست استرس بارگیری کنید که با کمک آن متوجه خواهیم شد که روند اورکلاک در کارت گرافیک چقدر خوب نمایش داده می شود. شما می توانید از هر برنامه ای برای آزمایش کارت گرافیک استفاده کنید، اما در مثال ما روی Furmark تمرکز می کنیم.

Скачать программу Furmark http://www.geeks3d.com/20160826/furmark-1-18-0-gpu-burner-opengl-benchmark/

  1. هنگام اورکلاک، کارت گرافیک به میزان قابل توجهی گرمای بیشتری مصرف می کند، به این معنی که اول از همه، باید حد اتلاف گرما را افزایش دهیم. برای انجام این کار، NVIDIA Inspector را راه اندازی کنید و روی دکمه "Show Overclocking" در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید. بعد، پارامترهای نشان داده شده در تصویر را به حداکثر تنظیم کنید (کارت ویدیو نویز بیشتری ایجاد می کند، اما عملکرد آن نیز افزایش می یابد).

  2. اکنون می توانید اورکلاک را شروع کنید. برای شروع، حافظه اورکلاک شده است که فرکانس آن نباید بیش از 100 مگاهرتز افزایش یابد. بلافاصله پس از اعمال پارامتر جدید، تست را در Furmark اجرا کنید و کیفیت تصویر را بررسی کنید، که نباید تاخیر یا آرتیفکتی را نشان دهد. مدت زمان تست تقریباً 10 دقیقه است، پس از آن می توانید آن را ببندید و فرکانس را بیشتر افزایش دهید (اما این بار حداکثر 50 مگاهرتز).

    Как разогнать видеокарту NVIDIA Geforce GTX 650


    بعد از افزایش دوباره تست را شروع کنید. در کوچکترین مصنوعات، باید فرکانس را کمی کاهش دهید و عملکرد را بررسی کنید تا پارامتر ایده آل برای اورکلاک را شناسایی کنید.

  3. پس از تصمیم گیری در مورد فرکانس، باید دما را کنترل کنید، زیرا تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دهید کارت گرافیک بیش از حد گرم شود. برای انجام این کار، آزمایش کارت گرافیک را به مدت 30 دقیقه شروع کنید، پس از سپری شدن زمان مشخص شده، نشانگر دما را بررسی کنید: اگر حتی کمی از 90 درجه فراتر رفت، کارت گرافیک نمی تواند با فرکانس انتخاب شده کنار بیاید، به این معنی که باید آن را انجام دهید. پایین آورد. به طور معمول، دمای کارت گرافیک در طول آزمایش باید بین 75-90 درجه در نوسان باشد.


در واقع، ما امیدواریم که توانسته باشیم به شما ثابت کنیم که اورکلاک کارت گرافیک یک روش ساده است، با این حال، باید به ویژه مراقب باشید، زیرا افزایش بیش از حد فرکانس می تواند منجر به خرابی کامل کارت گرافیک شود.
04 اکتبر 2017 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 16:41
    من می ترسم که اگر چنین کارت گرافیکی را اورکلاک کنید، اصلاً آن را تحمل نکند.
  2. استیسون
    استیسون
    6 دسامبر 2023 22:40
    این فقط یک خشم بی رحمانه است، برادران، برای خود یک کارت گرافیک مناسب بخرید.