FreePrograms.me

نظارت بر دمای کارت گرافیک

Наблюдение за температурой видеокарты


یکی از مهمترین شاخص ها دمای کارت گرافیک است - باید به طور منظم و سیستماتیک نظارت شود. اگر تنبل هستید و هرگز کارت گرافیک را بررسی نکرده اید، دریافت خواهید کرد و امضا می کنید: اینجاست، گرمای بیش از حد مورد انتظار تراشه گرافیکی واقع در یک آداپتور ویدئویی گران قیمت و فرسوده.

در مورد روش های موجود



در این مقاله ما به دو گزینه برای نظارت بر دمای کارت گرافیک نگاه خواهیم کرد: یکی که به ابزار اضافی نیاز دارد و دیگری که به تجهیزات اضافی نیاز دارد، دستگاهی به نام پیرومتر.

گزینه 1: اندازه گیری با استفاده از یک پیرومتر



متأسفانه، همه اجزای روی برد مدار چاپی آداپتور گرافیکی مجهز به سنسور نیستند: به عنوان مثال، یک تراشه حافظه یا زیرسیستم برق. با این حال، این قطعات هستند که عادت دارند تحت بار بیش از حد، و به طور خاص، هنگام اورکلاک کردن آداپتور گرافیک، بیش از حد گرم شوند.

Наблюдение за температурой видеокарты


برای اندازه گیری دما به این روش، به یک دستگاه خاص - یک پیرومتر نیاز دارید. اندازه گیری به خودی خود بسیار آسان است: باید پرتو دستگاه را به سمت اجزای برد بگیرید و دما را اندازه گیری کنید.

گزینه 2: استفاده از برنامه های خاص



ابزارهایی که می توانند برای اندازه گیری دما مورد استفاده قرار گیرند را می توان از نظر ذهنی به دو زیر گروه تقسیم کرد: اطلاعاتی (که در آن فقط می توانید نشانگرها را نظارت کنید) و تشخیصی (که در آن می توانید رایانه خود را آزمایش کنید).

GPU-Z یک برنامه از نوع اول است. با کمک آن می توانید سطح بار گره ها را ردیابی کنید و همچنین اطلاعات مربوط به کارت گرافیک - مدل، میزان حافظه ویدیویی و فرکانس پردازنده را پیدا کنید. این اطلاعات را در برگه پیدا کنید "حسگرها".



این ابزار به شما امکان می دهد نمایش مقادیر حداقل یا حداکثر و میانگین را پیکربندی کنید. اگر به دمای گرم شدن آداپتور گرافیکی تحت حداکثر بار علاقه دارید، روی مورد کلیک کنید "نمایش بالاترین میزان خواندن" در منوی کشویی برای "بارگیری" کارت گرافیک، باید یک بازی قدرتمند را به مدت 30-40 دقیقه اجرا کنید. این برنامه به طور خودکار بالاترین دمای کارت گرافیک را تشخیص می دهد.



همچنین یک ابزار پیشرفته تر - Furmark وجود دارد که به شما امکان می دهد خوانش های سنسورهای کارت گرافیک را نظارت کنید و ارزش آنها را بخوانید.
  1. اول از همه، برنامه کاربردی را اجرا کنید، سپس بر روی دکمه کلیک کنید "تست استرس GPU".



  2. بعد از این کلیک کنید «برو»برای شروع اعتماد کردن



  3. پس از رضایت شما، آزمایش "دونات مویی" آغاز می شود - یعنی معیاری که توسط کاربران نامیده می شود. یک ترازو در پایین صفحه نمایش وجود دارد که می توانید تغییرات دما را مشاهده کنید. لازم است مشاهده را تا زمانی ادامه دهیم که نمودار به یک خط مستقیم ثابت تبدیل شود: این بدان معنی است که افزایش دما متوقف شده است.


در این مقاله به گزینه هایی برای اندازه گیری گرمایش کارت گرافیک نگاه کردیم که به شما امکان می دهد مشکل را به موقع شناسایی کرده و آن را برطرف کنید.
03 فوریه 2018 4
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 11:18
    من شروع به دریافت خطا در مورد گرم شدن بیش از حد کارت گرافیک کردم، یک فن اضافی جدید نصب کردم، خطا ناپدید شد، اما احساس می کنم که کارت گرافیک هنوز در حال گرم شدن است.
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 14:25
    من از برنامه سوزاندن خودکار MSI استفاده می کنم، تنظیم حتی فن ها در آنجا بسیار آسان است، ببینید کارت گرافیک چگونه بار می شود، چند درجه، چند درجه پردازنده
  3. استیسون
    استیسون
    6 دسامبر 2023 23:13
    نظارت بر دمای کارت گرافیک یک فرآیند بسیار مهم است.
  4. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 23:57
    نظارت بر دمای کارت گرافیک بسیار مهم است، من نظارت خواهم کرد