FreePrograms.me

نحوه تبدیل ورد به اکسل

Как преобразовать Word в Excel


هر یک از ما، دیر یا زود، باید با مجموعه آفیس مایکروسافت، که شامل ویرایشگر متن Word، ابزار ایجاد جدول اکسل و سایر محصولات به همان اندازه مهم است، سر و کار داشته باشیم. امروز ما در مورد روش هایی صحبت خواهیم کرد که به شما امکان می دهد Word را به Excel تبدیل کنید.

فرض کنید خطوطی در یک سند متنی Microsoft Word دارید که باید آنها را به اکسل تبدیل کنید. این روش را می توان با استفاده از یکی از روش های زیر انجام داد.

روش 1: کپی مستقیم اطلاعات از برنامه ای به برنامه دیگر



اگر ورد و اکسل را روی رایانه خود نصب کرده اید، می توانید کار را با کمک آنها انجام دهید.

برای انجام این کار، یک سند متنی مایکروسافت ورد را باز کنید و همچنین اکسل را راه اندازی کنید و یک جدول جدید در آن ایجاد کنید. همچنین ممکن است به برنامه Notepad نیاز داشته باشیم که به طور پیش‌فرض در هر رایانه‌ای که ویندوز دارد در دسترس است.

  1. اگر فرض بر این است که هر خط جدید در مایکروسافت ورد یک خط جداگانه در اکسل است، کار بسیار ساده است: تمام اطلاعات را از برنامه Word کپی کنید (برای انتخاب همه چیز، کلیک کنید Ctrl + Aو برای کپی کردن از ترکیب استفاده کنید Crl+C).

    Как преобразовать Word в Excel



  2. اکنون باید برنامه Notepad را باز کنید و متن کپی شده قبلی را با استفاده از ترکیب Ctrl + V در آن قرار دهید. اکنون متن را از Notepad کپی کنید (Ctrl+A، Ctrl+C).



    این مراحل ضروری هستند تا متن کپی شده از Word قالب بندی خود را از دست بدهد و به درستی در هر ردیف در اکسل جایگذاری شود، زیرا ویرایشگر صفحه گسترده بسیاری از گزینه های قالب بندی متن ورد را درک نمی کند. اگر این کار را انجام ندهید و بلافاصله آن را مستقیماً در اکسل قرار دهید، متن به درستی نمایش داده نمی شود.

  3. در نهایت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اکسل را باز کرده و سلولی را که به عنوان ردیف اول عمل می کند، انتخاب کنید. میانبر صفحه کلید را فشار دهید Ctrl + V. پنجره ای روی صفحه ظاهر می شود که در آن باید تمام پارامترها را به عنوان پیش فرض بگذارید و بلافاصله روی دکمه کلیک کنید "خوب".



  4. در لحظه بعد متن دقیقاً همانطور که می خواستیم در جدول ظاهر می شود.



  5. اما اگر به عنوان مثال نیاز به انتقال جدول ایجاد شده در مایکروسافت ورد به اکسل دارید، کار به دلیل این واقعیت پیچیده است که باید هر سلول را به صورت دستی کپی کنید. به عنوان مثال، در مثال ما، محتوای یک سلول، یعنی متن "Word" را انتخاب می کنیم، آن را با یک میانبر صفحه کلید کپی می کنیم. Ctrl + C.



  6. پس از این، اکسل را باز می کنیم، سلول مورد نیاز را انتخاب می کنیم و با استفاده از ترکیب، متن را در آن قرار می دهیم Ctrl + V. این روش باید برای تمام سلول ها انجام شود.




روش 2: با استفاده از یک سرویس آنلاین تبدیل کنید



این روش به شما این امکان را می دهد که در مواردی که ویرایشگر صفحه گسترده روی رایانه خود نصب نیست و نمی توانید به طور مستقل این فرآیند را کنترل کنید، یک سند Word را به اکسل تبدیل کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که این روش اغلب در ترجمه کاراکترهای الفبای مشکل دارد، بنابراین در مواردی که نیاز به انتقال مقادیر عددی از یک سند به سند دیگر دارید از آن استفاده کنید.

  1. این پیوند https://convertio.co/ru/docx-xls/ را به صفحه کار با سرویس آنلاین دنبال کنید. اگر یک فایل DOCX در رایانه خود دارید، بلافاصله بر روی دکمه کلیک کنید "از کامپیوتر". اگر فایل DOC را ذخیره کرده اید، روی آن کلیک کنید "DOCX"، و سپس به "سند" - "DOC".



  2. وقتی دکمه را فشار می دهید "از کامپیوتر"، Windows Explorer روی صفحه ظاهر می شود که در آن باید مسیر فایل را مشخص کنید.



  3. مراحل تبدیل را با کلیک کردن روی دکمه شروع کنید "تبدیل".


اگر روش های دیگری برای تبدیل Word به Excel می دانید، آنها را در نظرات به اشتراک بگذارید.

08 مه 2017 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. Hard_Movik :)
    19 نوامبر 2023 13:26
    مقاله مفید) فکر میکنم برای هرکسی که در برنامه های جداول و نوشتن متن و ... بلد نیست مفید باشه توصیه میکنم حتما بخونید!!
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 20:36
    من از روش معمول کنترل c + ctrl v استفاده می کنم همه چیز به سرعت و واضح منتقل می شود