FreePrograms.me

ویندوز 11 را روی ماشین مجازی ویندوز 10 نصب کنید

ماشین های مجازی روشی عالی برای آزمایش یک سیستم عامل بدون تغییر سیستمی هستند که در حال حاضر استفاده می کنید. ایجاد یک محیط ایزوله در داخل یک ماشین مجازی بر سیستم عاملی که استفاده می کنید تأثیری ندارد. برنامه های خارجی زیادی وجود دارند که به شما امکان می دهند ماشین های مجازی بسازید، اما ما از Hyper-V استفاده خواهیم کرد، ویژگی تعبیه شده در ویندوز 10.


نحوه بررسی سازگاری رایانه شخصی و فعال کردن Hyper-V در ویندوز 10



اول از همه، باید مطمئن شوید که کامپیوتری دارید که با Hyper-V سازگار است، ویژگی های آن را بررسی کنید. راه اندازی یک ماشین مجازی کار سبکی نیست، بنابراین باید انجام دهید کمتر از 4 گیگابایت حافظه رم روی کامپیوتر شما در واقع، ویندوز 11 به موارد بیشتری نیاز دارد، زیرا ماشین مجازی که ایجاد می‌کنید باید 4 گیگابایت داشته باشد.

  1. پردازنده 64 بیتی با ترجمه آدرس سطح دوم (SLAT).
  2. پشتیبانی از پردازنده برای پسوند حالت مانیتور ماشین مجازی (VT-x در پردازنده های اینتل).

اکثر پردازنده های مدرن باید از این ویژگی ها پشتیبانی کنند، اما همیشه بهتر است مطمئن باشید.


یا می توانید این الزامات پردازنده، الزامات CPU و اینکه آیا رایانه شخصی شما از Hyper-V با استفاده از PowerShell پشتیبانی می کند، بررسی کنید، ببینید چگونه انجام می شود:

  • ترکیب Windows + S را فشار دهید، وارد powershell شده و آن را به عنوان مدیر اجرا کنید.
  • تایپ یا کپی و پیست کنید systeminfo.exe و Enter را فشار دهید.
  • در بالای گزارش، اطلاعاتی را که برای مشاهده پشتیبانی از پردازنده و CPU نیاز دارید، پیدا خواهید کرد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، کلیک کنید ویندوز + R و وارد msinfo32، که شماره مدل را برای جستجوی آنلاین جامع تر به شما می دهد.
  • بخش الزامات Hyper-V را در پایان ببینید. برای اینکه Hyper-V کار کند، همه موارد باید روی Yes تنظیم شوند.


اگر میان‌افزار فعال‌شده مجازی‌سازی «نه» می‌گوید، می‌توانید آن را در بایوس رایانه فعال کنید، و در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • که وارد BIOS شوید، باید کامپیوتر خود را ریستارت کنید و وقتی دوباره روشن شد کلید Esc، F2، F8، F12 یا DEL را چندین بار فشار دهید، بستگی به نوع کامپیوتر شما دارد.
  • در BIOS، "Intel Virtualization Technology"، "SVM Mode" یا چیزی مشابه را پیدا کنید و آن را فعال کنید.
  • BIOS را ذخیره کرده و از آن خارج شوید، اغلب این کلید F10 است، اما باز هم، این به رایانه بستگی دارد.


Hyper-V را به عنوان یک ویژگی اختیاری فعال کنید


  1. ترکیب Windows + S را فشار دهید، Control Panel را تایپ کرده و وارد کنید.
  2. کنترل پنل را روی View by: Category تنظیم کنید. روی Programs کلیک کنید و سپس روی Turn Windows features on or off کلیک کنید.
  3. Hyper-V باید یکی از اولین گزینه های شما باشد. همه گزینه ها را بررسی کنید و روی پذیرش کلیک کنید، ویندوز فایل ها را جستجو می کند و سپس از شما می خواهد کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید، کاری که باید انجام دهید.


نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی W10 با Hyper-V


برای نصب ویندوز 11 بر روی ماشین مجازی W10 با Hyper-V، ابتدا باید یک ISO ویندوز 11 در دسترس داشته باشید، بنابراین این راهنمای ساده را برای دانلود ISO رسمی ویندوز 11 دنبال کنید.

ایجاد یک ماشین مجازی در Hyper-V اصلا سخت نیست، فقط این مراحل ساده را دنبال کنید:

  1. روی "شروع" کلیک کنید و "Windows Administrative Tools" را پیدا کنید و سپس "Hyper-V Manager" را انتخاب کنید.
  2. در گوشه بالا سمت چپ، نامی را می بینید که به عنوان ترمینال به رایانه شخصی خود اختصاص داده شده است. روی این نام کلیک راست کرده و انتخاب کنید جدید > ماشین مجازی.
  3. جادوگر Create a Virtual Machine راه اندازی می شود، روی Next کلیک کنید، سپس یک نام برای ماشین مجازی خود (به عنوان مثال، ویندوز 11) وارد کنید.
  4. سپس نسل ماشین مجازی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید. برای ویندوز 11 باید از نسل 2 استفاده شود.
  5. حالا باید رم را اختصاص دهید. ویندوز 11 به حداقل 4 گیگابایت رم نیاز دارد، بنابراین 4096 مگابایت را وارد کنید و مطمئن شوید که گزینه حافظه پویا فعال است. اگر بخواهید می توانید رم بیشتری را اختصاص دهید، ما این را آزمایش کردیم و با 4 گیگابایت در رایانه شخصی با 12 گیگابایت رم به خوبی کار می کند.
  6. در مرحله بعد نوع اتصال را به تغییر دهید سوئیچ پیش فرض، این به ماشین مجازی شما امکان دسترسی به اینترنت را می دهد.
  7. اکنون باید فضای هارد دیسک مجازی را پیکربندی کنید. ماشین مجازی فضا را اشغال می کند و از آن به گونه ای استفاده می کند که انگار یک هارد دیسک است، اما در واقعیت مجازی نیز هست. اگر این فضا در رایانه میزبان شما آزاد باشد، می توانید مقدار مورد نیاز خود را انتخاب کنید. باید به یاد داشته باشیم که ویندوز 11 به 64 گیگابایت حافظه نیاز دارد، بنابراین خوب است اگر حداقل 80 گیگابایت را اختصاص دهید و سپس ویندوز 11 آن را قبول کند، اما ما در مورد فضای مجازی صحبت می کنیم، ما 50 گیگابایت قرار داده ایم و ویندوز 11 آن را می پذیرد. اما برای اینکه ریسک نکنید 80 گیگ نصب کنید.
  8. اگر دستورالعمل‌های دانلود ویندوز 11 را به درستی دنبال کردید، این فایل باید در "دانلودها" یا در پوشه ای که آن را منتقل کرده اید. روی Browse کلیک کنید، این پوشه را پیدا کنید و Windows 11 ISO را برای نصب انتخاب کنید. وقتی روی Next کلیک می کنید خلاصه ای را مشاهده می کنید، Finish را انتخاب کنید.
  9. در منوی سمت راست، زیر ویندوز 11 (این ماشین مجازی است که ما ایجاد کردیم)، روی تنظیمات کلیک کنید.
  10. کلیک کنید دوربین های مداربسته و مطمئن شوید که گزینه های Enable Secure Boot، Enable Secure Platform Module و Encrypt migration ماشین مجازی و گزینه های حالت فعال هستند. روی Apply کلیک کنید.
  11. اکنون در بخش پردازنده بر اساس الزامات حداقلی ویندوز 11، تعداد پردازنده های مجازی را به دو افزایش دهید درخواست کنید و سپس OK کنید.
  12. همه چیز آماده است، دکمه را فشار دهید آغازبرای شروع نصب ویندوز 11.

 


نصب ویندوز 11 روی ماشین مجازی

برای اتمام نصب ویندوز 11 در ماشین مجازی W10، اجازه دهید به نصب ویندوز 11 برویم، که با کلیک روی دکمه Start بارگذاری می شود. ما قصد داریم یک نصب تمیز انجام دهیم و هیچ تفاوتی با نصب هر سیستم ویندوزی ندارد. با این حال، توجه به برخی جزئیات ضروری است:

  • تنظیمات زبان و منطقه پیش‌فرض باید خوب باشد، اگر نه، آنها را انتخاب کنید، روی Next کلیک کنید و روی Install Now کلیک کنید.
  • اگر کلید محصول خود را دارید وارد کنید. می توانید از این مرحله رد شوید، اما بعداً به آن نیاز خواهید داشت، بنابراین ما 4 کلید جهانی برای نصب ویندوز 11 داریم، آنها را بررسی کنید.
  • نسخه ویندوز 11 را که می خواهید نصب کنید انتخاب کنید، اما مطمئن شوید که با کلید محصولی که استفاده کرده اید مطابقت دارد.
  • موافقت نامه مجوز را بپذیرید و سپس Custom: install Windows only (پیشرفته) را انتخاب کنید. نگران نباشید، به یاد داشته باشید که این یک هارد دیسک مجازی است، چیزی را از روی هارد کامپیوتر شما پاک نمی کند.
  • حالا هارد دیسک مجازی که ساختیم را انتخاب کرده و Next را بزنید. مراحل نصب شروع می شود و سپس راه اندازی ویندوز 11 آغاز می شود.


تمام شد، ما نصب ویندوز 11 را در ماشین مجازی W10 به پایان رساندیم. 

20 آوریل 2023 4
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 15:22
    با استفاده از این برنامه می توانید نحوه عملکرد ویندوز 11 را بدون تغییر به آن دریابید
  2. لاله
    لاله
    5 دسامبر 2023 22:05
    من آن را در نشانک های خود ذخیره کردم. مقاله بسیار مفید اگر مفید باشد، در مورد نتیجه می نویسم.
  3. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 12:29
    عالی، کامپیوتر من با hyper-v سازگار است 
  4. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 17:40
    با تشکر از شما برای مقاله، واقعا به کار کمک کرد، من آن را توصیه می کنم!