FreePrograms.me

با استفاده از DxDiag مشخصات رایانه شخصی خود را بیابید

DxDiag یک ابزار تشخیصی برای DirectX، یک کتابخانه Microsoft Apis برای پردازش سه بعدی مانند Vulkan است. DirectX در بازی‌های ویدیویی و سایر برنامه‌هایی که از شتاب سه بعدی استفاده می‌کنند استفاده می‌شود و از آنجایی که در آخرین نسخه‌های ویندوز ادغام شده است، می‌توانیم این ابزار را بدون نیاز به نصب چیزی در رایانه‌هایمان پیدا کنیم.



در ابتدا، این ابزار نه تنها برای تشخیص، بلکه برای آزمایش دستگاه های مربوط به از DirectXو حتی برای رفع خطاهایی که داشتند، اما با شروع ویندوز ویستا، ابزار فقط اطلاعات مربوط به رایانه و دستگاه های آن را نمایش می دهد.



دسترسی به این ابزار بسیار ساده است، فقط کافی است "dxdiag" را در قسمت متن در منوی Start تایپ کنید و روی تنها گزینه ظاهر شده کلیک کنید. در این مرحله ابزار شروع به کار می کند و در برخی موارد یک پنجره کوچک ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا می خواهیم ویندوز بررسی کند که درایورها به صورت دیجیتالی امضا شده اند یا خیر، که روی "بله" کلیک می کنیم.

پس از چند ثانیه، پنجره ای با ابزار DxDiag باز می شود که در آن چندین تب وجود دارد که در قسمت بعدی راهنما توضیح خواهیم داد که در آن سیستم، صفحه، صدا و دستگاه های ورودی مختلف موجود در رایانه ما وجود دارد. گروه بندی شده است.

DxDiag چه اطلاعاتی را ارائه می دهد؟


DxDiag اطلاعاتی در مورد دستگاه‌های موجود در رایانه مربوط به پردازش سه بعدی، درایورهایی که این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و جزئیات نحوه ارتباط آنها با Apis که حاوی DirectX است، در اختیار ما قرار می‌دهد، بنابراین اگرچه ما چیزهای زیادی پیدا خواهیم کرد. اطلاعات مربوط به کارت گرافیک و درایورهای آن، ما جزئیات زیادی در مورد RAM نخواهیم داشت، پردازنده یا مادربرد سیستم ما

سیستم:



این برگه اصلی ابزار است که در آن خلاصه اصلی اطلاعات کلی در مورد سیستم ما نمایش داده می شود. بسیاری از اطلاعات نمایش داده شده در اینجا به خصوص مرموز نیستند، از تاریخ و زمان باز شدن ابزار، نام رایانه، اطلاعات مربوط به نسخه و توزیع سیستم عامل، زبان و محل سیستم شروع می شود.

اما اطلاعاتی در مورد مادربرد وجود دارد: سازنده سیستم، جایی که سازنده مادربرد معمولاً نشان داده می شود، مدل سیستم، که در برخی موارد مدل مادربرد نشان داده شده است، و BIOS، که در آن نسخه نشان داده می شود. BIOS.

در مرحله بعد مقادیر مربوط به پردازنده هستند که مدل دقیق آن و همچنین تعداد هسته های مجازی یا موضوعات پردازش و سرعت پایه پردازنده را نشان می دهد. و بعد از آنها - مقدار RAM سیستم در مگابایت، سپس حجم فایل های swap و استفاده از آنها و در نهایت نسخه DirectX.

تصویری


در این برگه گزینه هایی در مورد کارت گرافیک خود پیدا می کنیم که برای هر صفحه ای که به سیستم وصل کرده ایم، یک تب وجود دارد.

در بلوک دستگاه، اطلاعات مربوط به پردازنده گرافیکی ظاهر می‌شود که نشان‌دهنده مدل و مقدار حافظه انواع مختلف، و اطلاعات بیشتر در مورد صفحه نمایش، وضوح و نرخ تازه‌سازی ما است. در بخش درایورها، نسخه درایور و سایر اطلاعات درایور، مانند نسخه های پشتیبانی شده Direct3D، که آخرین نسخه DirectX 12 Ultimate یا 12.2 است، فهرست می شود. در نهایت، ما یک تب ویژگی‌های DirectX و یک تب دیگر به نام notes خواهیم داشت که به ما می‌گوید آیا DirectX مشکلی در دستگاه تشخیص داده است یا خیر.


صدا



در این قسمت اطلاعاتی در مورد دستگاه های صوتی سیستم خود به دست می آوریم، مانند صفحه نمایش، برای هر دستگاه صدا یک تب، در قسمت دستگاه اطلاعات دقیق در مورد هر خروجی و در درایور خواهیم داشت. در بخش ما اطلاعاتی در مورد نرم افزار که آن را مدیریت می کند و همچنین بخش یادداشت هایی برای گزارش مشکلات خواهیم داشت.


وارد شوید



در نهایت، ما تب Input را خواهیم داشت، جایی که دستگاه های متصل به رایانه را می بینیم که می توانند به عنوان هر نوع ورودی استفاده شوند، خواه میکروفون باشند. صفحه کلید، موس، فیلم برداری... و در تب پایین دستگاه های ورودی مرتبط، لیست کشویی با ساختار USB خواهیم داشت.

DxDiag Utilities


ابزار اصلی DxDiag به ما این امکان را می دهد که ویژگی های رایانه خود را به سرعت و بدون نصب ابزارهای خارجی بررسی کنیم، اما همچنین به ما اجازه می دهد تا کاری را انجام دهیم که در برخی شرایط می تواند بسیار مفید باشد: صادرات ویژگی های رایانه خود، که می توانیم انجام دهیم. با کلیک بر روی دکمه "ذخیره اطلاعات" "، که در سمت راست پایین پنجره ظاهر می شود.


صادر کردن را می توان در یک فایل متنی یا XML انجام داد و یک راه عالی برای بررسی کامل جزئیات رایانه ما به شخص دیگری است، یا برای بررسی اینکه رایانه شرایط خاصی را برآورده می کند یا برای دریافت کمک در صورت بروز هر گونه مشکل. مشکلات راه اندازی بازی ها یا برنامه های سه بعدی

16 آوریل 2023 5
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 15:27
    شما فقط وارد برنامه می شوید و همه چیز را نشان می دهد، خوب، ویژگی های کامپیوتر
  2. لاله
    لاله
    5 دسامبر 2023 22:10
    با تشکر از شما برای مقاله مفید. بیشتر از همیشه به من مربوط است.
  3. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 12:32
    من فقط نمی توانستم به یاد بیاورم چه نوع کارت گرافیکی داشتم، اما به لطف برنامه شما آن را به یاد آوردم، متشکرم
  4. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 17:46
    با این برنامه به خصوصیات رایانه شخصی خود پی بردم، بسیار سپاسگزارم