FreePrograms.me

برون سپاری فناوری اطلاعات - ماهیت آن چیست؟

 سناریوهای کاربردی معمول برای برون سپاری فناوری اطلاعات عبارتند از، به عنوان مثال، عملیات خارجی مراکز داده، برون سپاری مدیریت سرور، ارائه متخصصان فناوری اطلاعات، استفاده از خط تلفن خارجی IT یا حتی برون سپاری کامل فناوری اطلاعات.



چه زمانی باید از برون سپاری فناوری اطلاعات استفاده کرد؟


عملیات فناوری اطلاعات و پشتیبانی برنامه به دلیل افزایش پیچیدگی و الزامات مربوط به رعایت مقررات، مقیاس پذیری، در دسترس بودن و امنیت، برای بسیاری از شرکت ها به طور فزاینده ای پیچیده می شود. این به این دلیل است که معماری‌های فناوری اطلاعات باید دائماً پشتیبانی، نظارت، نگهداری و در صورت لزوم تکامل یابند. با کمک برون سپاری فناوری اطلاعات، شرکت ها این فرصت را دارند که این وظایف را به ارائه دهندگان خدمات خارجی منتقل کنند و در نتیجه در تلاش و هزینه صرفه جویی کنند. خدمات کامپیوتری. این بدان معناست که برون سپاری فناوری اطلاعات به هیچ وجه تنها مربوط به شرکت های بزرگ نیست، بلکه برای شرکت های کوچک و متوسط ​​نیز جذاب است. به عنوان مثال، اگر یک شرکت توانایی نگهداری یک بخش بزرگ فناوری اطلاعات داخلی را نداشته باشد، برون سپاری فناوری اطلاعات ممکن است یک جایگزین مقرون به صرفه باشد. به خصوص برای فناوری هایی که نیاز به دانش خاصی دارند، برون سپاری فناوری اطلاعات برای شرکت ها منطقی است.

مزایای برون سپاری فناوری اطلاعات چیست؟?


  • صرفه جویی در زمان (عملیات، نگهداری و توسعه بیشتر IT برون سپاری می شود)
  • صرفه جویی در هزینه (صرفه جویی در پرسنل و منابع IT)
  • دانش ویژه از کارشناسان IT آموزش دیده بهینه
  • انطباق با الزامات نظارتی و ایمنی
  • همیشه جدیدترین سخت افزار و نرم افزار
  • در حالت ایده آل، مقیاس پذیری و در دسترس بودن بالا
  • خدمات مشاوره فناوری اطلاعات


هنگام برون سپاری فناوری اطلاعات چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟


مهمترین چیز در برون سپاری فناوری اطلاعات داشتن یک ارائه دهنده خدمات قابل اعتماد است که نیازهای شما مانند کیفیت، در دسترس بودن، سازگاری، امنیت و انطباق را برآورده می کند. شما باید جزئیات همکاری با ارائه دهنده خدمات را از قبل روشن کنید و تا حد امکان موارد احتمالی را در قرارداد پیش بینی کنید. این تنها راهی است که می‌توانید در صورت شک تحت پوشش قرار بگیرید و از شرکت خود در برابر هرگونه نقض قرارداد توسط ارائه‌دهنده خدمات محافظت کنید.


خدمات مدیریت شده و خدمات عملیاتی چیست؟

با برون سپاری فناوری اطلاعات، می توانید فرآیندها و فناوری های فناوری اطلاعات خود را به طور کامل برون سپاری کنید (سرویس های مدیریت شده)، یا متخصصان فناوری اطلاعات خارجی را به صورت موقت یا دائم به شرکت خود بیاورید (خدمات عملیاتی). در مورد خدمات به اصطلاح عملیاتی، کارشناسان فناوری اطلاعات نیز مستقیماً در محل شرکت شما حضور دارند. سایر ویژگی های برون سپاری مانند درخواستی، PaaS و SaaS با جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است.

"در صورت تقاضا" به چه معناست؟


On-Demand (یا onDemand) به این معنی است که نرم افزار در صورت تقاضای ارائه دهندگان خارجی با هزینه ای استفاده می شود. در واقع اجاره شده است این ارائه دهندگان خارجی همچنین تضمین می کنند که نرم افزار همیشه به روز می شود. علاوه بر روش‌های پرداخت، هر دو روش برای سیستم‌های منبع باز و رایگان نیز اعمال می‌شوند. علاوه بر برنامه‌های کاربردی، که در آن‌ها به چنین استفاده‌ای نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) نیز نامیده می‌شود، به‌ویژه در محیط ابری، مدل‌های قابل مقایسه برای سخت‌افزار (زیرساخت به‌عنوان سرویس [IaaS] - که بطور مفهومی به طور فزاینده‌ای با قدرت محاسباتی مرتبط است)، توسعه و محیط های زمان اجرا (پلتفرم به عنوان سرویس [PaaS]) یا به عنوان یک بسته کلی برای همه این جنبه های فناوری اطلاعات (همه چیز به عنوان سرویس [XaaS]). سایر کلمات اختصاری کمتر رایج به جنبه های تخصصی اضافی این محیط خدمات اشاره می کنند، از جمله Application Platform as a Service (APaaS)، Backup as a Service (BaaS)، Communications as a Service (CaaS - برای خدمات ارتباطی مانند سیستم های تلفن و کنفرانس) ، دسکتاپ به عنوان سرویس (DaaS)، پایگاه داده به عنوان سرویس (DbaaS - برای پایگاه های داده)، سخت افزار به عنوان یک سرویس (HaaS - برای دستگاه های تلفن همراه، و همچنین سوئیچ ها، روترها، سرورها و غیره)، نظارت به عنوان یک سرویس (MaaS) - برای دستگاه های تلفن همراه، و همچنین سوئیچ ها، روترها، سرورها و غیره). ، نظارت به عنوان یک سرویس (MaaS - به ویژه در زمینه امنیت فناوری اطلاعات).

PaaS چیست؟


Platform-as-a-Service (PaaS) زمانی است که، برای مثال، پایگاه داده یا خدمات نرم افزاری از طریق ابر یک ارائه دهنده ابر خارجی استفاده می شود. شما می توانید از طریق رابط های مناسب به خدمات دسترسی داشته باشید. ارائه دهنده ابر مسئول نوسازی، مدیریت سیستم و نگهداری زیرساخت است. مزیت دیگر این است که کاربران می توانند از هر کجا و همچنین از تلفن همراه خود به سرویس ابری دسترسی داشته باشند.


18 آگوست 2022 0
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید