FreePrograms.me

Lightworks: یک ابزار کارآمد ویرایش ویدیو

Lightworks: эффективный инструмент для монтажа видео

به لطف توسعه فناوری برای فیلمبرداری، برنامه های ویرایش نیز توسعه بیشتری دریافت کرده اند که به شما امکان می دهد یک یا چند فیلم را پردازش کنید و آنها را در یک کل واحد بسازید. امروز ما در مورد برنامه محبوب ویرایش ویدیو - Lightworks صحبت خواهیم کرد.

Lightworks یک برنامه محبوب ویرایش ویدیو است که از ویژگی های اصلی آن می توان به وجود نسخه رایگان اشاره کرد که با آن می توانید فیلم ها را کاملاً راحت پردازش کنید و همچنین بار متوسطی روی سیستم دارد. اگر در مورد نسخه رایگان Lightworks صحبت کنیم، محدودیت اصلی آن امکان صادرات ویدیو به رایانه است - این برنامه فقط به شما امکان می دهد بلافاصله شروع به انتشار فیلم در YouTube با حداکثر وضوح 720p کنید. شما نمی توانید ویدیو را در رایانه خود ذخیره کنید.

و علیرغم این واقعیت که قابلیت های Lightworks تا حدودی کمتر از هیولاهای ویرایشی مانند Adobe Premier یا Sony Vegas است، این برنامه همچنین با خیال راحت توسط متخصصان در زمینه پس پردازش ویدیو استفاده می شود. خودتان قضاوت کنید: با کمک Lightworks فیلم های محبوبی مانند "جزیره شاتر"، "رفتگان"، "داستان عامه پسند" ویرایش شدند و لیست به همین جا ختم نمی شود.

شروع



  1. برای استفاده از Lightworks، باید QuickTime را روی رایانه خود نصب کرده باشید. اگر این پکیج را ندارید، لایت ورکز در مرحله نصب می تواند خودش آن را نصب کند.

  2. هنگامی که برای اولین بار برنامه را راه اندازی می کنید، باید ثبت نام کنید، در این مرحله نمی توانید از ثبت نام صرف نظر کنید.

    Lightworks: эффективный инструмент для монтажа видео


  3. به محض تکمیل مجوز، برنامه از شما می خواهد که نامی برای پروژه جدید وارد کنید و همچنین در صورت لزوم، فریم های نرخ تازه سازی در ثانیه را تنظیم کنید (به طور پیش فرض، این پارامتر به طور خودکار توسط برنامه تنظیم می شود).

  4. و در نهایت، برنامه یک پنجره واردات فایل را نمایش می دهد که در آن باید داده هایی را انتخاب کنید که کار بیشتر با آن انجام می شود.




فرآیند کار



اگر قبلاً ویدیو را در برنامه های خاص ویرایش کرده اید، پس با استفاده از Lightworks هیچ مشکلی ندارید. من فقط می خواهم ویژگی های متمایز زیر را در عملکرد و رابط برنامه برجسته کنم:

  1. ایجاد اتاق ها. هنگام کار بر روی یک پروژه واحد، می توانید چندین فضای کاری مجزا ایجاد کنید که در Lightworks به آنها اتاق می گویند. این به شما این امکان را می دهد که قطعات فردی فیلم آینده را کاملاً جدا کنید و فرآیند ویرایش را به مراحل جداگانه تقسیم کنید.



  2. پشتیبان گیری. ترس اصلی هر کاربر از برنامه های ویرایشی یک نقص ناگهانی رایانه، قطع برق یا سایر عوامل غیرقابل پیش بینی است که می تواند ساعت های طولانی کار سخت را از بین ببرد. خوشبختانه با استفاده از Lightworks به یک تابع پشتیبان دسترسی دارید که تنها با یک کلیک فعال می شود.

  3. پردازش فیلم سه بعدی فرصتی که در همه ویرایشگرهای ویدیویی پولی وجود ندارد مدت‌هاست که در Lightworks در دسترس است.

  4. ترکیب کلیدهای میانبر خود را تنظیم کنید. هنگام جابجایی از یک برنامه ویرایش آشنا به برنامه دیگر، یکی از مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستند، یادگیری و به خاطر سپردن ترکیبات کلید میانبر جدید است. خوشبختانه، اگر میانبرهای پیش فرض نصب شده در Lightworks برای شما مناسب نیست، می توانید آنها را مجدداً اختصاص دهید.

  5. از اکثر فرمت های صوتی و تصویری پشتیبانی می کند. برای وارد کردن یک فایل خاص به Lightworks، لازم نیست ابتدا آن را تبدیل کنید - این برنامه اکثر فایل ها را درک می کند و با موفقیت با آنها کار می کند.




مزایای Lightworks



  • نسخه رایگان که از نظر امکانات تفاوت چندانی با نسخه پولی ندارد.

  • کراس پلتفرم. این برنامه نه تنها با سیستم عامل ویندوز، بلکه از لینوکس و مک OS نیز پشتیبانی می کند.

  • طیف وسیعی از امکانات برای زنده کردن هر ایده.

  • در دسترس بودن تنظیماتی که به شما امکان می دهد عناصر رابط و عملکردهای برنامه را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید.

  • با تمام فرمت های صوتی و تصویری شناخته شده کار می کند.

  • تقاضای نسبی (با این حال، برای عملکرد راحت برنامه، داشتن حداقل 3 گیگابایت رم، و همچنین یک کارت گرافیک با حداقل 1 گیگابایت و پشتیبانی از DirectX 9 توصیه می شود):

  • فایل پشتیبانی اطلاعات.


معایب Lightworks



  • عدم پشتیبانی از زبان روسی؛

  • درک رابط بسیار دشوار است (خوشبختانه، آموزش های ویدیویی زیادی در اینترنت وجود دارد که ویژگی های کار با برنامه را نشان می دهد).
Lightworks را به سختی می توان برنامه ای برای مبتدیان نامید - رابط جدی، مجموعه ای جدی از توابع و قابلیت ها به طور مستقیم به این اشاره دارد که هدف آن کار با پروژه های حرفه ای است. شاید، اگر در مورد راه حل های رایگان صحبت کنیم، این برنامه هیچ آنالوگ ندارد و نسخه پولی آن به راحتی به رقیبی شایسته برای سایر ترکیب های محبوب برای ویرایش حرفه ای تبدیل می شود.

Lightworks را به صورت رایگان دانلود کنید


آخرین نسخه برنامه را از وب سایت رسمی https://www.lwks.com/ دانلود کنید
03 سپتامبر 2017 3
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 14:13
    یک برنامه سریع و شهودی برای ویرایش ویدیو، من آن را دوست داشتم.
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 18:36
    برنامه ای عالی برای ویرایش فیلم ها از گوشی شما
  3. هروی
    9 ژانویه 2024 20:25
    برنامه خوبیه، از بعضی جهات حتی بهتر از سونی وگاس، اما نقطه ضعف بزرگش اینه که زبان روسی نداره :(