FreePrograms.me

عیب یابی اتصال ناامن در مرورگر موزیلا فایرفاکس

Устранение незащищенного соединения в браузере Mozilla Firefox

موزیلا فایرفاکس یک مرورگر وب است که در لیست محبوب ترین مرورگرهای زمان ما قرار دارد. دارای حفاظت داخلی جدی است که گاهی اوقات به خوبی محافظت می کند و از دسترسی به سایت های آشکارا ایمن جلوگیری می کند. امروز ما در مورد راه هایی برای رفع خطای "اتصال شما امن نیست" صحبت خواهیم کرد.

هنگامی که به یک منبع وب امن می روید، مرورگر موزیلا فایرفاکس لزوماً وجود گواهی های جدید را بررسی می کند که امنیت کامل سایت را تضمین می کند. اگر مرورگر نتواند آنها را شناسایی کند، پیام "اتصال شما امن نیست" روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شود.

متأسفانه، این خطا اغلب هنگام مراجعه به منابع وب که به وضوح گواهینامه های به روز دارند برای کاربران رخ می دهد. اگر با مشکل مشابهی مواجه شدید، یکی از روش های شرح داده شده در زیر قطعا باید به شما کمک کند.

روش 1: تنظیم زره و زمان فعلی



هر گواهی امنیتی مدت اعتبار خاص خود را دارد. برای مثال، اگر تاریخ و زمان به اشتباه در رایانه شما تنظیم شده باشد، این داده ها با داده های گواهی مطابقت ندارند، به این معنی که فایرفاکس به شما اجازه دسترسی به سایت های محافظت شده را نمی دهد.

  1. برای تغییر تاریخ و زمان به تاریخ فعلی، روی آنها کلیک راست کرده و مورد را در لیست بازشو انتخاب کنید. "تنظیم تاریخ و ساعت".

    Устранение незащищенного соединения в браузере Mozilla Firefox


  2. یک پنجره تنظیمات روی صفحه ظاهر می شود که در آن باید مورد را فعال کنید "تنظیم زمان به صورت خودکار" یا به صورت دستی این داده ها را وارد کنید، اما مطمئن شوید که تاریخ و زمان به درستی تنظیم شده است.




اگر مشکل از تاریخ و زمان تنظیم نادرست بود، پس از انجام تغییرات لازم، مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.

روش 2: راه اندازی برنامه آنتی ویروس



اگر از یک برنامه آنتی ویروس در رایانه خود استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که دسترسی به سایت را مسدود نمی کند. بررسی این موضوع بسیار ساده است: آنتی ویروس را خاموش کنید (به طور موقت) و سپس عملکرد مرورگر را بررسی کنید.

اگر پس از انجام این مراحل مشکل برطرف شد، مشکل واقعی این است که آنتی ویروس محافظت از رایانه شما را بیش از حد جدی می گیرد. در این مورد، باید تنظیمات آنتی ویروس را مرور کنید و بخش مسئول محافظت از اینترنت را پیدا کنید: اسکن شبکه، بررسی SSL، محافظت در هنگام گشت و گذار در وب و غیره. این نوع محافظت را غیرفعال کنید، پس از آن فایرفاکس به حالت عادی باز می گردد.

روش 3: بررسی فعالیت ویروسی



تقریباً هر ویروسی که به رایانه کاربر وارد می شود، مرورگر را مختل می کند. در این راستا، اگر هنگام گشتن در وب سایت ها با مشکل مواجه شدید، باید به فکر وجود فعالیت ویروس باشید.

در این مورد، باید کامپیوتر خود را با استفاده از یک برنامه آنتی ویروس نصب شده بر روی رایانه یا یک ابزار به طور جداگانه دانلود شده برای ویروس ها اسکن کنید، به عنوان مثال، Dr.Web CureIt. اگر نتایج اسکن ویروس‌ها را در رایانه شما نشان داد، باید آنها را از بین ببرید و سپس رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.

روش 4: مرورگر را دوباره نصب کنید



مرورگر وب موزیلا فایرفاکس ممکن است به دلیل نقص سیستم یا فعالیت ویروس (که امیدواریم حذف کرده باشید) به درستی کار نکند، بنابراین باید واقعا سعی کنید آن را دوباره نصب کنید.

  1. برای انجام این کار ، باز کنید "صفحه کنترل" و وارد بخش شوید "برنامه ها و ویژگی های".



  2. در لیست برنامه های موجود در رایانه خود، Mozila را پیدا کنید، روی مرورگر کلیک راست کرده و انتخاب کنید «آموزش».



  3. حذف نصب مرورگر را تمام کنید.

  4. لینک انتهای مقاله را به وب سایت رسمی توسعه دهنده فایرفاکس دنبال کنید و آخرین توزیع را دانلود کنید. آن را اجرا کنید و مرورگر را روی رایانه خود نصب کنید.


روش 5: فروشگاه گواهی را حذف کنید



مرورگر موزیلا فایرفاکس تمام گواهی های دریافتی را در رایانه در پوشه نمایه ذخیره می کند. در این مورد، می‌توانیم فرض کنیم که فضای ذخیره‌سازی، برای مثال، آسیب دیده است، بنابراین راه‌حل مشکل نصب مجدد آن است.

  1. برای انجام برنامه های خود، باید این فضای ذخیره سازی را حذف کنید. برای انجام این کار، روی دکمه منوی مرورگر در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و روی نماد با علامت سوال کلیک کنید.



  2. لیستی روی صفحه ظاهر می شود که در آن باید روی دکمه کلیک کنید "اطلاعاتی برای حل مسئله".



  3. پنجره ای در یک برگه جدید روی صفحه ظاهر می شود که در آن باید یک مورد را انتخاب کنید "نمایش پوشه".



  4. هنگامی که پوشه پروفایل روی صفحه ظاهر می شود، باید مرورگر را ببندید، فایل را پیدا کرده و حذف کنید گواهی 8.db.



  5. از این به بعد، می توانید سعی کنید مرورگر را راه اندازی کنید و عملکرد آن را بررسی کنید.


روش 5: به روز رسانی های رایانه خود را بررسی کنید

?

اگر نصب خودکار به‌روزرسانی‌های سیستم در رایانه شما غیرفعال است، ممکن است مشکلی در فایرفاکس به همین دلیل ایجاد شود.

از طریق منو می توانید مرورگر خود را برای به روز رسانی بررسی کنید "کنترل پنل" - "ویندوز آپدیت".

اگر جستجوی شما به روز رسانی های فعلی را پیدا کرد، باید آنها را نصب کنید.

روش 6: کار در حالت ناشناس



این روش مشکل را حل نمی کند، بلکه فقط به شما اجازه می دهد تا در یک راه حل به سایت های موجود در فایرفاکس پیمایش کنید. ماهیت روش استفاده از حالت ناشناس است - عملکردی که مرورگر هیچ اطلاعاتی را در مورد سایت در رایانه ذخیره نمی کند.

برای فعال کردن حالت ناشناس، روی دکمه منوی مرورگر اینترنت در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و سپس انتخاب کنید "پنجره خصوصی".



روش 7: پروکسی را غیرفعال کنید



اگر عملیات پروکسی در مرورگر شما فعال باشد، این حالت خاص به راحتی می تواند بر نمایش نادرست سایت ها تأثیر بگذارد.

  1. بر روی دکمه منوی فایرفاکس کلیک کنید و به بخش بروید "تنظیمات".



  2. بخشی را در سمت چپ پنجره انتخاب کنید "اضافی"و سپس برگه را انتخاب کنید "خالص". بلوک V "ترکیب" روی دکمه کلیک کنید "اهنگ".



  3. در پنجره باز شده، کادر را علامت بزنید "بدون پروکسی"و سپس تغییرات خود را ذخیره کنید.




روش 8: اضافه کردن یک سایت به استثناها



این روش تنها در صورتی باید مورد استفاده قرار گیرد که از امنیت سایت کاملاً اطمینان داشته باشید. ماهیت آن این است که شما سایت را به لیست استثناها اضافه می کنید تا فایرفاکس از گواهینامه های آن ایراد نگیرد.

  1. برای این کار به سایت مشکل دار مراجعه کنید. وقتی پنجره «اتصال شما امن نیست» روی صفحه باز شد، روی دکمه کلیک کنید "به علاوه".



  2. روی دکمه زیر کلیک کنید "دوباویت ایسلیوچنیه".



  3. و در نهایت در پنجره جدید باز شده بر روی دکمه کلیک کنید "تأیید استثنا امنیتی".


در واقع، اینها همه توصیه هایی هستند که می توانند مشکل اتصال ناامن در مرورگر موزیلا فایرفاکس را حل کنند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید مرورگر خود را به حالت عادی بازگردانید. 

مرورگر موزیلا فایرفاکس را به صورت رایگان دانلود کنید


آخرین نسخه برنامه را از وب سایت رسمی https://www.mozilla.org/ru/firefox/new/ دانلود کنید
01 جولای 2017 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. آهلو
    آهلو
    3 دسامبر 2023 10:38
    موفق شد آن را از بین ببرد! از نویسنده برای چنین مقاله ای بسیار سپاسگزارم 
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 20:18
    این مرورگر از اتصال ایمن پشتیبانی نمی کند، بنابراین این وضعیت برای هرکسی که از این مرورگر استفاده می کند ممکن است رخ دهد