FreePrograms.me

تجزیه فرکانس در فتوشاپ

Частотное разложение в программе Фотошоп

برنامه Adobe Photoshop ایده آل برای انواع کاربران هم برای مبتدیان در زمینه ویرایش تصویر و هم برای افراد حرفه ای در این زمینه قابل استفاده است. اولین چیزی که مبتدیان را هنگام کار با این برنامه می ترساند این است که ابزارهای مختلف زیادی دارد. امروز در مورد نحوه اجرای چنین روش روتوش عکس مانند تجزیه جزئی در فتوشاپ صحبت خواهیم کرد. ماهیت این روش این است که عکس باید به فرکانس ها تجزیه شود. انواع مختلفی از جزئیات در هر عکس وجود دارد، یعنی بزرگ، کوچک و متوسط. تجزیه فرکانس در فتوشاپ شامل ایجاد سه لایه با قطعات با اندازه های مختلف است.

به منظور انجام تجزیه فرکانس در فتوشاپ، به 2 ابزار اساسی نیاز خواهید داشت. اولی است پاس بالا(کنتراست رنگ) و دومی است تاری گاوسی(تاری گاوسی).

کاربر چه کاری باید انجام دهد؟ ابتدا باید فیلتر High pass را به طور مداوم اعمال کنید. یعنی ابتدا این فیلتر را با شعاع 15 پیکسل اعمال می کنیم. پس از این، فقط عناصر تا 15 پیکسل در عکس باقی می مانند. و بنابراین شما می توانید به طور متوالی شعاع اعمال فیلتر را کاهش دهید. بیایید نگاهی دقیق تر به استفاده از تجزیه فرکانس در فتوشاپ بیندازیم.

شما یک عکس در برنامه آپلود کرده اید. اکنون باید آن را به سه جزء تقسیم کنید: 0-3px، 3-10px، >10px. اولین کاری که باید انجام دهید این است که عکس را در لایه اول کپی کنید. ما این کار را با استفاده از فیلتر High pass انجام می دهیم و شعاع را روی 3px قرار می دهیم. حدس زدن اینکه تصویر حاصل خاکستری خواهد بود دشوار نیست. اکنون این تصویر خاکستری باید روی حالت ترکیبی تنظیم شود"نور خطی".

با این روکش کنتراست تصویر جدید به طور خودکار 2 واحد افزایش می یابد. باید کنتراست را حدود 2 برابر کاهش دهید. برای انجام این کار، کلید ترکیبی " را فشار دهیدCntrl+Mو منحنی ظاهر شده را تنظیم کنید. باید پارامترهای 64-0، 192-255 را روی آن تنظیم کنید.
Частотное разложение в программе Фотошоп


سپس اقدامات مشابه را انجام دهید، اما با شعاع 10 پیکسل. یعنی از High pass با این شعاع استفاده کنید و سپس از ابزار Gaussian Blur با شعاع 3px استفاده کنید. به لطف آخرین اقدام، جزئیات کمتر از 3 پیکسل را حذف می کنیم. و در اینجا دوباره کنتراست را 2 برابر کاهش می دهیم. این کار را مانند مرحله قبل انجام می دهیم. در نهایت، باید تصویر را روی حالت ترکیبی تنظیم کنید.نور خطی".

آخرین مرحله ساده ترین است. فقط باید یک Gaussian Blur با شعاع 10 پیکسل اعمال کنید. این فرآیند تجزیه فرکانس را کامل می کند. فقط خودت اینو دیدی برنامه فتوشاپ امکانات بسیار، شاید بتوان گفت نامحدود دارد. اما برای کار در آن در سطح بالا، باید مرحله قابل توجهی از آموزش و تمرین را پشت سر بگذارید.
27 سپتامبر 2015 1
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. شاتی
    شاتی
    6 دسامبر 2023 17:53
    چه دستورالعمل های واضح و دقیقی در فتوشاپ.