FreePrograms.me

دیجیتالی کردن نوارهای ویدئویی در خانه

Оцифровываем видеокассеты в домашних условиях

همانطور که به یاد دارید VCR ها از ویدئو کاست استفاده می کردند. فیلم ها و ویدئوهای مختلفی از تعطیلات بر روی چنین نوارهایی ضبط می شد. البته بسیاری از ما هنوز هم چنین نوارهای ویدئویی را داریم، اما عمر کوتاهی دارند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم به دیجیتالی کردن نوارهای ویدئویی فکر می کنند. شما می توانید پیشنهادات زیادی برای دیجیتالی کردن نوارهای ویدئویی پیدا کنید، اما، البته، همه این پیشنهادات رایگان نخواهد بود. به همین دلیل است که امروز به این سوال خواهیم پرداخت: چگونه کاست های ویدئویی را در خانه دیجیتالی کنیم؟ منظور از دیجیتالی شدن دقیقا چیست؟ کاست های ویدئویی ویدئو را به صورت آنالوگ ذخیره می کنند. دیجیتالی شدن انتقال چنین ویدئویی به شکل دیجیتال است، یعنی به شکلی که برای ضبط در رسانه دیجیتال مناسب باشد.

برای دیجیتالی کردن نوارهای ویدئویی در خانه، می توانید به روش های مختلفی متوسل شوید. یکی از این روش ها را بررسی خواهیم کرد. برای این روش به چندین دستگاه نیاز دارید، یعنی یک VCR و تنظیم کننده تلویزیون. و البته لازم خواهد بود کامپیوتر مولد. با یک کامپیوتر ضعیف، دیجیتالی کردن یک نوار ویدئویی ممکن است به سادگی کار نکند.

در مورد تیونر تلویزیون، اگر یک تیونر ندارید، می توانید آن را خریداری کنید. چند هزار روبل هزینه دارد. به عنوان مثال، یک تیونر تلویزیونی به نام Behold TV 607 FM یا Beholder Behold TV 609 FM ممکن است برای این اهداف مناسب باشد.

هنگام خرید یک تیونر تلویزیون، باید در نظر داشته باشید که باید کانکتورهای ورودی A/V ترکیبی داشته باشد. و باید کابل A/V داشته باشید. اگر از قبل همه اینها را دارید، می توانید دیجیتالی کردن نوارهای ویدئویی را در خانه شروع کنید.

ابتدا باید همه اجزا به یکدیگر متصل شوند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تیونر تلویزیون را به اسلات PCI متصل کنید. این کانکتور روی مادربرد قرار دارد و به شکل زیر است.
Оцифровываем видеокассеты в домашних условиях


تیونر تلویزیون باید با دقت در این کانکتور قرار داده شود. وقتی کامپیوتر خاموش است باید آن را در آنجا وارد کنید. در نتیجه باید موارد زیر را دریافت کنید.


اکنون باید VCR را به کامپیوتر یا تیونر تلویزیون وصل کنید. اتصال با استفاده از کابل A/V برقرار می شود که باید همراه با تیونر باشد. در VCR خود به کانکتور نیاز دارید خروجی ویدئو и خروجی صدا.

در مرحله بعد، باید یک کابل استاندارد VCR پیدا کنید که دارای کانکتورهای قرمز (صوتی) و زرد (ویدئو) باشد. ما این کانکتورها را به VCR وصل می کنیم. کابل زرد به کانکتور خروجی ویدیو و قرمز در ورودی است خروجی صدا.

سر دیگر کابل باید به کابل A/V تیونر تلویزیون وصل شود. بر این اساس، قرمز برای ورودی صوتی و زرد برای ورودی ویدیو است. باید چیزی شبیه این به نظر برسد.


به هر حال، آخرین مرحله در این مرحله، اتصال کابل A/V تیونر تلویزیون به ورودی Combo خود تیونر است. شما همچنین باید کاست ویدیو را در VCR قرار دهید، اما هنوز نیازی به شروع کاری ندارید.

اکنون می توانید رایانه خود را روشن کنید. پس از روشن کردن آن، باید درایورهای تیونر تلویزیون خود را نصب کنید. پس از نصب درایورها، یک میانبر تیونر باید روی دسکتاپ ظاهر شود، یعنی برنامه Behold TV. بیا بازش کنیم

برنامه کاملا ساده است. ما به دنبال آن هستیم و دکمه روی آن را فشار می دهیم VHS. در این مرحله می توانید دکمه Play را روی VCR فشار دهید.


در نتیجه، ویدیوی کاست ویدیو باید در رایانه شما ظاهر شود. حالا باید کمی در تنظیمات برنامه دستکاری کنید. در تنظیمات "ورودی های LF"ما استاندارد را نشان می دهیم PALو بقیه را بدون تغییر رها کنید. در "برگه"تصویری"ما به دنبال یک آیتم هستیم"پیش فرض پیش فرض برای تشخیص خودکار" و در اینجا ما نیز پارامتر را نشان می دهیم PAL. در تنظیمات "صوتی"این مورد باید علامت زده شود"Peredavat zvukovoy potok po shine RSI".

اکنون ما به فرآیند اصلی خود یعنی دیجیتالی کردن ویدیو ادامه می دهیم. برای انجام این کار، دکمه "رکورددر تصویر زیر با وضوح بیشتری نشان داده شده است.


فرآیند دیجیتالی شدن می تواند زمان زیادی را ببرد. به طور متوسط، زمان از یک ساعت یا بیشتر متغیر است. در پایان این فرآیند، باید دکمه " را فشار دهیدمتوقف شودهمچنین شایان ذکر است که ویدیوی دیجیتالی شده با فرمت AVI خواهد بود و حجم آن می تواند ده ها گیگابایت باشد. اما از اندازه بزرگ آن نگران نباشید، زیرا فیلم دیجیتالی شده را می توان در برنامه VirtualDub فشرده کرد. را می توان از وب سایت ما دانلود کرد.

برای فشرده سازی یک ویدیو، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برنامه VirtualDub را اجرا کنید. در آن ما به دنبال برگه "تصویری"و در اینجا ما روی مورد کلیک می کنیم"فشرده سازیکدک مورد نظر را انتخاب کنید و با فشار دادن دکمه اقدامات خود را تأیید کنید.خوباکنون باید فرمت ویدیوی ذخیره شده AVI را انتخاب کنید و همچنین مکان ذخیره ویدیو را مشخص کنید. فرآیند دیجیتالی کردن یک نوار ویدیویی در خانه یک کار نسبتا طولانی و پر زحمت است، اما این کار را می توان انجام داد. .
31 آگوست 2015 1
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. شاتی
    شاتی
    6 دسامبر 2023 15:48
    اما من واقعاً نوارهای آرشیوی زیادی در اطراف دارم که باید آنها را دیجیتالی کنم.