FreePrograms.me

چرا دکمه "Extend volume" در ابزار diskmgmt.msc ویندوز 10 کار نمی کند؟

ابزار مدیریت دیسک یکپارچه در ویندوز 10 از نظر عملکرد پایین تر است سایر مدیران حجم، اما برای تغییر اندازه پارتیشن معمولی مناسب است. این عملیات را می توان با دستور «افزایش حجم"(اندازه افزایش می یابد) یا"کاهش حجم"(اندازه کاهش می یابد). با این حال، چندین محدودیت وجود دارد.

به عنوان مثال، می توانید فضای دیسک یک پارتیشن را با استفاده از فضایی که عملیات تخصیص را انجام نداده است، گسترش دهید، که باید در قسمت صحیح رسانه قرار گیرد. در غیر این صورت، دکمه گسترش صدا در منوی زمینه پارتیشن مشخص شده کار نخواهد کرد. چندین دلیل دیگر نیز وجود دارد که مانع از افزایش حجم صدا می شود.



ناحیه تخصیص نشده در سمت راست حجم در حال گسترش نیست



افزایش اندازه یک حجم در ابزار استاندارد ویندوز تنها با افزودن فضای تخصیص نشده به آن مجاز است. با این حال، یکی باید در سمت راست بخش در حال ویرایش، و همچنین در مجاورت مرزهای آن باشد. به عنوان مثال، اگر حجم سیستم را با حرف C گسترش دهید، باید پارتیشن منطقی D را پاک کنید. اگر آن را کوچک کنید، فضای خالی در سمت راست " ظاهر می شود.نازکتر» عنصر، نه مجاور حد درایو C.

اگر قصد دارید یک منطقه اضافی روی یک پارتیشن منطقی با هزینه یک حجم با فایل های ویندوز ایجاد کنید، این عملیات نیز قابل انجام نیست: در ابزار مدیریت هارد دیسک، فضای تخصیص نیافته در سمت چپ فضا ظاهر می شود. حرف D، به شما امکان می دهد فقط فضای ذخیره سازی را با فایل هایی که از عملکرد سیستم عامل پشتیبانی می کنند گسترش دهید.



سیستم فایل درایو قابل ارتقا پشتیبانی نمی شود



همچنین نمی‌توان در ابزار مدیریت دیسک، اندازه‌ای متفاوت به حجم داد، وقتی NTFS نداشته باشد، اما سیستم فایلی با آن متفاوت باشد. بنابراین، ادغام شده است "ده" برنامه diskmgmt.msc به شما اجازه نمی دهد دیسک های فرمت شده FAT32 را گسترش دهید. بنابراین، هنگام تغییر اندازه به اندازه بزرگتر، FAT32 باید به NTFS یا یک مدیر دیسک نصب شده بر روی رایانه شخصی تبدیل شود تا محدودیت های ذکر شده را دور بزند.


ولوم ها روی هاردهای فیزیکی مختلف قرار دارند



اگر کامپیوتر شما حداقل دارد دو هارد، یک پارتیشن با اندازه افزایش یافته و فضای تخصیص نیافته را می توان در رسانه های مختلف قرار داد. سپس دکمه افزایش حجم صدا فعال نخواهد بود. و شما باید دیسک ها را فقط با ایجاد نرم افزار ترکیب کنید آرایه RAID.



استثنائات به قوانین



در بالا به دلایل اصلی که مانع از فعال شدن دکمه "Expand volume" می شوند، پرداختیم. اما در مورد پارتیشن های منطقی و پویا استثناهایی برای این قوانین وجود دارد. اگر هارد دیسک شما دارای حجم منطقی با برچسب رنگ آبی روشن در ابزار مدیریت است، می توان با استفاده از فضایی که اختصاص داده نشده و مرزها را لمس نمی کند، ابعاد را افزایش داد.

بخش های پویا که با رنگ زیتونی مشخص شده اند نیز تفاوت های ظریف خاص خود را دارند. نرم افزار diskmgmt.msc. شما می توانید حجم های دلخواه را در چنین اشیایی گسترش دهید، از جمله به هزینه فضای روی دیسک فیزیکی دوم. پس از چنین عملیاتی، یک فضای منطقی واحد با یک حرف ظاهر می شود.

20 آوریل 2022 3
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 16:23
    خوب حالا همه چیز مشخص است. و بعد هیچ چیز مشخص نبود
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 12:57
    مقاله به وضوح نشان می دهد که چه چیزی خاموش است و کجا و چه چیزی باید روشن شود، فکر می کنم این مقاله به بسیاری کمک کرد
  3. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 21:31
    مقاله عالی، من به لطف آن کارهای زیادی انجام دادم، آن را توصیه می کنم