FreePrograms.me

چگونه پارتیشن های هارد دیسک را ادغام کنیم؟

Как объединить разделы жесткого диска?


بسیاری از مردم می دانند که هارد دیسک را می توان به بخش ها تقسیم کرد. برخی از کاربران معتقدند که هارد دیسک باید پارتیشن بندی شود، در حالی که برخی دیگر برعکس. ما به شما نمی گوییم که چرا همه اینها مورد نیاز است، اما اجازه دهید در مورد موضوع دیگری صحبت کنیم. از آنجایی که وب سایت ما قبلاً موضوع پارتیشن بندی هارد دیسک را مورد بحث قرار داده است، منطقی است که این سؤال را در نظر بگیریم: چگونه پارتیشن های هارد دیسک را ترکیب کنیم؟

این مشکل را می توان با استفاده از ابزارهای استاندارد سیستم عامل ویندوز یا برنامه های شخص ثالث حل کرد. ما از ابزارهای استاندارد سیستم عامل ویندوز استفاده خواهیم کرد.

تنها چیزی که نیاز دارید این است که به منوی مدیریت دیسک خود بروید و پارتیشن مورد نظر را در آنجا حذف کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار با یک دستور خاص است.

اول از همه، شما باید به منو بروید "شروع"و در اینجا روی کادر محاوره ای کلیک کنید"دویدن". این پنجره را نیز می توان با استفاده از باز کرد ترکیبات کلید میانبر Win+R. باید دستور را در آن بنویسید diskmgmt.msc. برای تکمیل این عمل بر روی "خوب".

Как объединить разделы жесткого диска?



پس از انجام مراحل بالا به منوی "مدیریت دیسکچیزی شبیه این خواهد بود.



برای حذف یک پارتیشن دیسک، باید چند مرحله را انجام دهید. روی قسمت مورد نظر مستقیما کلیک راست کنید. پس از آن، مورد را انتخاب کنید "حذف حجم".



شایان ذکر است که با حذف یک پارتیشن، تمامی اطلاعات ذخیره شده در آن را نیز حذف خواهید کرد. پس از کلیک بر روی "حذف حجم"پیامی ظاهر می شود که به شما در مورد از دست دادن اطلاعات هشدار می دهد. بنابراین، اطلاعات را از قبل ذخیره کنید از پارتیشن در حال حذف.

پس از حذف یک پارتیشن، باید حافظه آن را به یک پارتیشن اصلی اضافه کنید. به عبارت دیگر، شما باید پارتیشن اصلی را انتخاب کنید، سپس روی آن کلیک راست کرده و " را انتخاب کنید.افزایش حجم". به نظر می رسد این است.



اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که با کلیک بر روی دکمه "بعدی" اقدامات خود را تأیید کنید. پس از انجام این مراحل، پارتیشن های هارد دیسک با هم ترکیب می شوند.

همچنین می توانید پارتیشن های هارد دیسک را با استفاده از برنامه های خاص ادغام کنید. اما همچنان این عملیات با استفاده از ابزارهای استاندارد ویندوز سریعتر انجام می شود.

20 مه 2015 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. لاله
    لاله
    4 دسامبر 2023 10:44
    من حتی نمی دانستم که امکان ترکیب و جدا کردن آن وجود دارد. وای!
  2. شاتی
    شاتی
    5 دسامبر 2023 17:45
    در کار ما، یک نابغه دیسک را به 7 قسمت خالی تقسیم کرد. حالا می توانم آنها را ترکیب کنم، متشکرم.