FreePrograms.me

نحوه حذف درایورهای کارت گرافیک

Как удалить драйвера видеокарты



هنگام نصب مجدد نرم افزار، تعویض کارت گرافیک، یا به سادگی مشکل با تصویر روی صفحه نمایشگر، باید درایورها را حذف کرده و سپس دوباره نصب کنید. انجام این کار دشوار نیست، به خصوص که علاوه بر روش های سیستم، برنامه های کمکی نیز وجود دارد.

حذف درایور کارت گرافیک از سیستم



اگر با آداپتور گرافیکی با مشکل مواجه شدید، اولین قدم این است که نرم افزار را دوباره نصب کنید. علاوه بر این، موثرترین روش حذف کامل و سپس نصب تمیز درایور است. بیایید به هر دو گزینه برای چگونگی حذف صحیح نرم افزار نگاه کنیم.

فراموش نکنید که ابتدا نسخه درایور دیگری را دانلود کنید.


روش 1: نمایش درایور حذف نصب



این برنامه ترکیبی از سادگی، کارایی و حذف ایمن هر نسخه درایور است.

ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که می توانند مشکل را حل کنند. برای مثال، کم مصرف ترین منبع انتخاب شد.


آخرین نسخه Display Driver Uninstaller را دانلود کنید

بایگانی دانلود شده حاوی تنها یک فایل با پسوند EXE است که برای اجرا به آن نیاز دارید. نصب حدود یک دقیقه طول خواهد کشید. هنگامی که برای اولین بار برنامه را اجرا می کنید، از شما می خواهد که سیستم را در حالت امن راه اندازی مجدد کنید. این یک اقدام احتیاطی ضروری برای ایجاد نقطه ای است که در صورت بروز خطا، سیستم را بتوان از آنجا بازیابی کرد.

Display Driver Uninstaller به طور خودکار مدل کارت گرافیک را شناسایی می کند و سه گزینه را به کاربر ارائه می دهد:

  1. حذف و راه اندازی مجدد در صورت نیاز به به روز رسانی نرم افزار سیستم یا بازگرداندن تنظیمات کارت گرافیک به تنظیمات کارخانه، ارزش آن را دارد که به آن متوسل شوید. راه اندازی مجدد عملکرد رایانه شخصی را بهینه می کند، سخت افزار و نرم افزار با شرایط عملیاتی جدید سازگار می شوند.

  2. حذف بدون راه اندازی مجدد گزینه ای برای کاربران پیشرفته ای که سعی در "گرفتن" اشکالات در رایانه خود و تعیین علت آنها دارند. کاربر معمولی به این نیاز ندارد - صفحه نمایش تا زمانی که راه اندازی مجدد نشود به درستی کار نخواهد کرد.

  3. بردارید و خاموش کنید. بهترین گزینه هنگام تعویض کارت گرافیک. در این حالت، حذف درایورها برای جلوگیری از همپوشانی یک نرم افزار با نرم افزار دیگر و تضاد احتمالی آنها ضروری است.

    Работа с программой Display Driver Uninstaller



این برنامه پیشرفت فرآیند را در فایل های خود ذخیره می کند. اگر خطایی وجود داشت، می توانید گزارش آن را کپی کنید و راه حل آن را در اینترنت جستجو کنید.

روش 2: حذف دستی درایورها



حذف درایورها با استفاده از سیستم عامل فرآیند طولانی تری است. از طرف دیگر، نیازی به اتصال به اینترنت ندارد و به شما اجازه می دهد تا نتایج را شخصا مشاهده کنید.

  1. باز کردن "مدیریت دستگاه". برای انجام این کار، میانبر صفحه کلید را فشار دهید پیرو + ر و دستور را در پنجره بنویسید devmgmt.msc، سپس - "خوب"  یا وارد.

    Запуск Диспетчера устройств в Windows



  2. تب را گسترش دهید "آداپتورهای ویدئویی"، روی دکمه سمت چپ ماوس روی نام کارت گرافیک خود دوبار کلیک کنید.

    Выбор видеокарты в Диспетчере устройств



  3. به تب تغییر دهید "راننده" و انتخاب کنید "دستگاه را خارج کنید".

    Удаление драйвера для видеокарты через Диспетчер устройств



  4. پنجره ای باز می شود که به شما در مورد حذف دستگاه از سیستم هشدار می دهد. کادر کنار مورد را علامت بزنید "حذف برنامه های درایور برای این دستگاه" و کلیک کنید "حذف".

    Подтверждение удаления драйвера для видеокарты через Диспетчер устройств




حداکثر اثربخشی این روش زمانی به دست می آید که اینترنت خاموش شود، زیرا اکثر کارت های ویدئویی مدرن نوعی عملکرد بیمه دارند - آنها به طور خودکار اجزای نرم افزار گم شده را دانلود می کنند. این برای حذف تصادفی راحت است، اما در صورت نیاز به حذف دائمی درایورها، کاملا غیرقابل قبول است.

حذف دستی 100٪ تمیز نیست. این سیستم به شما اجازه نمی دهد تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید.

به طور خلاصه، می توان گفت که هر دو روش در نوع خود خوب هستند: اولی ساده تر و کاربردی تر است، دومی به حداقل منابع نیاز دارد، اما چندان موثر نیست.


 

24 ژوئن 2018 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 21:07
    راحت است که می توانید درایورهایی مانند این را حذف کنید، با تشکر از مقاله
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 13:55
    خوب، من می دانستم که آنها را می توان حذف کرد، اما معلوم شد که خیلی راحت است