FreePrograms.me

نحوه نصب فلش ویندوز 7 s

Как установить Windows 7 с флешки


اخیراً، کاربران رایانه های شخصی با شرایط مختلف به طور فزاینده ای از درایوهای فلش به جای رسانه های دیسک نوری استفاده می کنند. توضیح این امر آسان است: چنین وسایل فنی قابل اعتماد هستند، در معرض پیری نیستند و کار با آنها بسیار ساده است. پیش از این، نصب سیستم عامل نیاز به یک دیسک ویژه با یک تصویر ویندوز داشت و اکنون می توانید از یک دستگاه USB استفاده کنید. در ادامه متن، دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه اجرای این عمل در عمل ارائه خواهد شد.

نصب ویندوز 7 با فلش



برای ایجاد یک درایو فلش قابل بوت، باید عناصر و نرم افزارهای زیر را داشته باشید:

  • تصویر سیستم عامل ویندوز 7 با فرمت ISO.
  • رسانه ذخیره سازی با ظرفیت حداقل 4 گیگابایت؛
  • کامپیوتر کار؛
  • Windows 7 USB/DVD Download Tool.


تصویر سیستم باید منحصراً در قالب ISO باشد. مهم است که این نکته را قبل از شروع ایجاد یک درایو فلش USB قابل بوت در نظر بگیرید. به غیر از حجم مشخص شده، هیچ الزام خاصی برای خود رسانه وجود ندارد.

به طور معمول، اکثر درایوهایی که از مشخصات USB 2.0 پشتیبانی می کنند، می توانند بدون هیچ مشکلی فرمت شده و به عنوان رسانه نصب استفاده شوند. بنابراین تمرکز بر این موضوع فایده ای ندارد.

مرحله 1: فرمت کردن درایو فلش



اولین قدم قالب بندی رسانه است. این روش برای بسیاری از کاربران آشنا است، بنابراین ارزش آن را ندارد که به طور جداگانه در مورد آن صحبت کنیم. شما می توانید این کار را به سادگی با استفاده از ابزارهای استاندارد ویندوز انجام دهید:

  1. در منوی زمینه کلیک راست کرده و انتخاب کنید "فرمت".

    Как установить Windows 7 с флешки


  2. دکمه را فشار دهید "فرمت".
  3. در پنجره ای که باز می شود، اطلاعات مربوط به اندازه رسانه و نوع سیستم فایل ظاهر می شود (شما باید انتخاب کنید "NTFS").

    پس از کلیک بر روی دکمه "شروع" تمام اطلاعات موجود در درایو فلش به طور غیرقابل برگشتی از بین می رود، بنابراین قبل از قالب بندی باید مطمئن شوید که تمام اطلاعات مهم در درایو دیگری ذخیره شده است.




مرحله 2: Windows 7 USB/DVD Download Tool را نصب کنید



ابزار Windows 7 USB/DVD Download Tool از وب سایت رسمی مایکروسافت دانلود شده است. باید نسخه مورد نیاز را انتخاب کرده و دانلود را شروع کنید. نصب ابزار بدون هیچ مشکل خاصی انجام می شود: بایگانی برای نصب در فهرست سیستم باز می شود (به طور پیش فرض - درایو C، اما می توانید هر مکان دیگری را انتخاب کنید، به عنوان مثال، رسانه خارجی).

دانلود Windows 7 USB/DVD Download Tool از وب سایت رسمی https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=56485



کل فرآیند به 4 مرحله تقسیم می شود:
  1. انتخاب مسیر فایل ISO
  2. تعیین محل رسانه قابل بوت.
  3. انتخاب نوع دستگاه (USB یا DVD)؛
  4. ایجاد یک تصویر سیستم عامل




با استفاده از منو، محل آرشیو ویندوز 7 را با فرمت ISO انتخاب می کنید.



دو دکمه فعال آبی روشن "دستگاه USB" /i] و [i]"DVD" به شما امکان می دهد رسانه ذخیره سازی - درایو فلش یا دیسک نوری را انتخاب کنید. روی برچسب کلیک کنید «از نو شروع کن» کاربر را به مرحله قبل برمی گرداند (در صورتی که کاری اشتباه انجام شده باشد).



هنگامی که یک درایو USB را انتخاب می کنید، مسیر آن در صفحه بعدی مشخص می شود - اگر دستگاه مورد نیاز در پنجره بازشو نمایش داده نمی شود، باید روی دکمه کلیک کنید "به روز رسانی".



فلش درایو مورد نیاز برای ضبط تصویر مشخص شده است، تنها چیزی که باقی می ماند این است که با فشار دادن یک دکمه شروع به کپی کنید. "شروع کپی".



اگر در ابتدا فرمت نکنید، ابزار هوشمند قطعاً قبل از ضبط تصویر، رسانه را تمیز می کند. قبل از شروع فرآیند، دوباره از کاربر پرسیده می شود که آیا آماده است تمام داده ها را از درایو فلش حذف کند.



پیشرفت عملیات با درصد شمارنده و نوشته های روی صفحه نشان داده می شود. اکنون باید صبور باشید و تا تکمیل کامل فرآیند از بارگذاری سیستم با سایر وظایف خودداری کنید. انتقال کامل تصویر ممکن است تا 1 ساعت طول بکشد.



در پایان مراحل، درایو فلش تبدیل به رسانه قابل بوت می شود و هنگامی که فایل نصب را اجرا می کنید، پنجره خوش آمدگویی آشنای نصب کننده ویندوز 7 روی آن ظاهر می شود.

مرحله 3: ویندوز را نصب کنید



قالب بندی رسانه به پایان رسیده است، درایو فلش کاملاً آماده استفاده است. و اینجاست که سرگرمی شروع می شود. برای نصب سیستم عامل، باید یک حالت خاص - BIOS را وارد کنید. این مخفف انگلیسی به معنای مجموعه ای از برنامه های ورودی-خروجی است که پس از کارکردن آنها است که خود سیستم عامل شروع به راه اندازی می کند.

تمامی عملیات نصب، راه اندازی مجدد و بازیابی ویندوز پس از ورود به منوی بایوس انجام می شود. رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های مدرن از برنامه‌های فرعی از 3 سازنده معروف استفاده می‌کنند: Phoenix، Award، AMI. تفاوت بین آنها ناچیز است و در ظاهر منو است.

هدف از دکمه رفتن به بایوس به سازنده بستگی دارد، معمولاً همینطور است F2 یا F10 (ممکن است افراد دیگری نیز وجود داشته باشند).

همچنین بخوانید: نحوه ورود به بایوس

بعد، در منوی بوت، باید نصب را از درایو USB، پس از قرار دادن آن در اسلات، انتخاب کنید. اگر این کار انجام نشود، سیستم دستگاه را تشخیص نخواهد داد. درایو فلش باید اولین مورد در لیستی باشد که باز می شود، این بسیار مهم است. برای انجام این کار، دکمه را فشار دهید "فعال شده"، بر این اساس همه دیسک های دیگر باید باشند "معلول".



سازنده Phoenix زبانه مورد نیاز را می نامد - دستگاه های قابل جابجایی ("دستگاه های قابل جابجایی"). تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنچه را که نیاز دارید انتخاب کرده و آن را فعال کنید.



همچنین بخوانید: نحوه تنظیم بوت از درایو فلش در بایوس

در پایان مراحل، از منوی اصلی BIOS خارج شده و با ذخیره تغییرات انجام شده، راه اندازی مجدد کنید.«خروج از ذخیره تغییرات»). در غیر این صورت، تمام تنظیمات انجام شده بازنشانی خواهد شد.



قبل از نصب، مطمئن شوید که تمام داده های مهم را از هارد رایانه ای که سیستم عامل روی آن نصب می شود کپی کنید، در غیر این صورت به طور جبران ناپذیری از بین می روند. نصب خود از یک درایو فلش عملاً هیچ تفاوتی با معمول ندارد: کاربر پذیرش موافقت نامه مجوز را تأیید می کند و مسیر به هارد دیسک (منطقی یا فیزیکی) را مشخص می کند.


درایوهای مدرن نسبت به دیسک های نوری معمولی بسیار بادوام تر و استفاده آسان تر هستند. سطح بازتابنده دیسک لیزر به خط و خش و آسیب حساس است، به این معنی که در صورت نیاز فوری به نصب مجدد سیستم عامل ممکن است از کار بیفتد.

عدم وجود زبان روسی در منوی BIOS و ابزار ایجاد رسانه قابل بوت مشکلی نخواهد داشت: با کمک نکات فوق، حتی فردی که به طور کامل انگلیسی صحبت نمی کند می تواند با آنها کنار بیاید. با ایجاد یک درایو فلش قابل بوت، کاربر یک رسانه جمع و جور، بدون مشکل و قابل اعتماد با تصویر سیستمی که می تواند با خود حمل کند، دریافت می کند.
26 آوریل 2018 4
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. آهلو
    آهلو
    4 دسامبر 2023 21:03
    ویندوز 7 نصب شد! هیچ مشکلی وجود نداشت! مقاله واضح است! 
  2. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 22:43
    من همیشه ویندوز را از یک درایو فلش نصب می کنم، به این ترتیب راحت تر است
  3. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 14:00
    در تمام سرویس های قطب نما این روشی است که برای نصب استفاده می شود، من خودم این کار را انجام می دهم، متشکرم