FreePrograms.me

MLC یا TLC: کدام بهتر است؟

MLC или TLC: что лучше

درایوهای SSD به آرامی از دسته چیزهای ناشناخته به "باید" برای استفاده خانگی منتقل شده اند، زیرا سرعت خواندن و نوشتن آنها به طور قابل توجهی بالاتر است (در مقایسه با هارد دیسک)، قابل اعتمادتر هستند و اخیراً بسیار مقرون به صرفه شده اند. اگر تصمیم به خرید یک درایو حالت جامد برای جایگزینی هارد دیسک خود دارید، باید تفاوت های ظریف مختلفی را در نظر بگیرید. به طور خاص، نوع درایو را انتخاب کنید: MLC یا TLC.

سه نوع حافظه برای درایوهای SSD وجود دارد: SLC، MLC و TLC. SLC یک بخش برتر است که برای استفاده خانگی کاملاً غیر ضروری است (در درجه اول به دلیل قیمت)، بنابراین در مقاله دقیقاً دو دسته بعدی را در نظر خواهیم گرفت.

MLC و TLC چیست؟ تفاوت آنها چیست؟



اول از همه، تفاوت اصلی بین MLC و TLC در تراکم ضبط داده ها است. و اگر در TLC 3 بیت داده در یک سلول قرار گیرد، در MLC این رقم برابر با دو است.

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که انتخاب واضح کاربر TLC است. اما به این سادگی نیست. اگر به هزینه درایوهای SSD توجه کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که، به عنوان یک قاعده، نوع TLC تا حدودی ارزان تر از MLC است. و دلیلی برای این وجود دارد.

احتمالاً می‌دانید که هر درایو SSD دارای تعداد محدودی چرخه بازنویسی کامل است، به همین دلیل است که بسیاری از کاربران از این واقعیت می‌ترسند. اگر از این نظر MLC و TLC را با هم مقایسه کنیم، MLC به طور متوسط ​​30 درصد چرخه های بازنویسی بیشتری دارد که نشان می دهد این نوع درایو SSD دوام بیشتری خواهد داشت.

MLC или TLC: что лучше


درایوهای MLC و TLC چقدر دوام دارند؟



گفتن تاریخ دقیق در اینجا غیرممکن است، زیرا سناریوی استفاده از درایو SSD برای هر کاربر فردی است.

اگر پارامتر متوسط ​​را در نظر بگیریم، با تعداد چرخه های بازنویسی 1000، TLC میانگین عمر سرویس 5-6 سال خواهد داشت، در حالی که برای چرخه های بازنویسی MLC می تواند تا 3000 افزایش یابد و عمر سرویس به 7- افزایش یابد. 8 سال.

نحوه انتخاب درایو SSD



اول از همه، باید تصمیم بگیرید که درایو SSD شما دقیقاً برای چه چیزی استفاده می شود: برای سیستم عامل یا ذخیره سازی داده. اگر داده‌ها به سادگی بدون بازنویسی به دیسک منتقل می‌شوند، به عنوان مثال، قصد دارید یک کتابخانه فیلم ایجاد کنید، پس با خیال راحت یک درایو TLC خریداری کنید.

برای سیستم عامل، همچنان توصیه می شود به دنبال یک درایو MLC گران تر باشید، زیرا در چنین درایو کاربران اغلب فایل ها و برنامه ها را حذف می کنند، سپس موارد جدید را دانلود و نصب می کنند، که طبیعتاً می تواند عمر درایو SSD را کاهش دهد.

در باقیمانده خشک



اگر صحبت کنیم که کدام بهتر است، TLC یا MLC، پس کف دست هنوز هم باید به MLC داده شود، زیرا در اینجا درایو قابل اعتمادتر و بادوام تر خواهد بود. چیز دیگر این است که برای بسیاری از کاربران هزینه ها مهم است، به این معنی که TLC اغلب راه حل جالب تری می شود.
25 آگوست 2017 1
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 18:38
    دیسک های باغ به بخشی جدایی ناپذیر از رایانه شخصی تبدیل شده اند، همه چیز به سرعت کار می کند