FreePrograms.me

گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10

Делаем скриншот на Windows 10

اسکرین شات (که به سادگی به عنوان اسکرین شات نیز شناخته می شود) یک عکس فوری از کل صفحه یا قسمت خاصی از آن است که می تواند در رایانه ذخیره شود و/یا برای شخصی ارسال شود.

چگونه می توان اسکرین شات گرفت؟



در کل روش های موجود را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • روش هایی که شامل استفاده از عملکرد داخلی ویندوز است.
  • روش هایی که نیاز به دانلود نرم افزار شخص ثالث دارند.


روش 1: Ashampoo Snap 10



این یک برنامه چند منظوره است که به شما امکان می دهد هم یک اسکرین شات کامل و هم هر بخشی از آن را بگیرید. این توابع توانایی گرفتن یک منطقه دلخواه، یک پنجره خاص، ویدئو، منو، منطقه با اندازه ثابت و کل صفحه را فراهم می کند. رابط همچنین دارای ترجمه به روسی است. با این حال، این راه حل پرداخت می شود.

دستورالعمل گرفتن اسکرین شات با استفاده از این برنامه به شرح زیر است:

  1. برنامه را دانلود، نصب و باز کنید. برخلاف اکثر برنامه ها، به عنوان یک پنجره باز نمی شود، بلکه به عنوان یک نوار ویژه باز می شود که برای مشاهده عملکردهای اصلی باید مکان نما را روی آن حرکت دهید.
  2. از میان این عملکردها، حالت تصویربرداری از صفحه را که مناسب شماست انتخاب کنید. هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را دارند، اما برای گرفتن اسکرین شات هیچ مشکلی نخواهید داشت، زیرا در هر حالت عکسبرداری همه چیز بصری است. اگر نیاز دارید از کل صفحه اسکرین شات بگیرید، سپس کلید Print Screen (ممکن است به اختصار Prt Sc باشد) را فشار دهید.

    Делаем скриншот на Windows 10


  3. ناحیه مورد نظر صفحه را انتخاب کنید و دستورالعمل های بعدی برنامه را دنبال کنید. اگر کل صفحه را با استفاده از کلید Prt Sc گرفته اید، این مرحله نادیده گرفته می شود.


  4. اکنون به ویرایشگر اسکرین شات هدایت خواهید شد. در آنجا می توانید هر عنصری را اضافه کنید، قسمت خاصی از صفحه را بپوشانید یا نقاشی کنید، و امضا بسازید. تمام ابزارهای این کار در سمت راست صفحه نمایش قرار دارند.
  5. پس از اتمام کار با اسکرین شات، می توانید آن را ذخیره کنید، حذف کنید، آن را در کلیپ بورد کپی کنید، آن را در فتوشاپ باز کنید یا برای شخصی ارسال کنید. برای این کار به سمت راست صفحه توجه کنید. برای ذخیره اسکرین شات در رایانه خود، روی نماد علامت کلیک کنید.

     

    این برنامه نام های خاصی را به همه اسکرین شات های ذخیره شده در رایانه اختصاص می دهد. همچنین، به طور پیش فرض، به تمام تصاویری که در Ashampoo تحت یک یا آن پردازش قرار گرفته اند، سایه هایی اضافه می شود که در تنظیمات برنامه قابل حذف هستند.

    همه اسکرین شات ها به طور پیش فرض در پوشه "Pictures" سیستم ذخیره می شوند.

    برای غیرفعال کردن برنامه، به سمت راست "Taskbar" توجه کنید، جایی که باید روی فلش بالا کلیک کنید (به نام "نمایش نمادهای پنهان" در ویندوز). در بین آیکون ها، آیکون Ashampoo را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید. از منوی کشویی "خروج" را انتخاب کنید.



    روش 2: Lightshot



    Lightshot یک برنامه رایگان راحت از سرویسی به همین نام است که کاربران می توانند تصاویر خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. برای شروع استفاده از آن، کافی است یک فایل ویژه را در وب سایت رسمی سرویس دانلود کنید، آن را اجرا و نصب کنید.

    فرآیند نصب استانداردترین است و فقط کاربر باید روی دکمه‌های «بعدی» و «پایان» کلیک کند. با این حال، در مرحله نهایی مراقب باشید، زیرا اگر قبل از کلیک کردن بر روی "Finish" علامت تمام کادرها را بردارید، می توانید محصولات تبلیغاتی مختلفی را از Yandex و Mail-Ru بر روی رایانه خود نصب کنید.

    دستورالعمل ها به شکل زیر هستند:

    1. پس از نصب، در نوار وظیفه، روی نماد فلش کلیک کنید، که وظیفه نمایش عناصر پنهان را دارد. نماد Lightshot را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.


    2. اکنون ناحیه ای را روی صفحه که می خواهید عکس بگیرید انتخاب کنید.
    3. در قسمت سمت راست پایین ناحیه انتخاب شده ابزارهایی برای پردازش صفحه وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید متنی بنویسید، روی چیزی نقاشی کنید و غیره.
    4. در گوشه سمت راست پایین نیز می‌توانید پنلی را پیدا کنید که در آن عناصری وجود دارند که مسئول ذخیره یک اسکرین شات هستند. به عنوان مثال، می توانید آن را در رایانه خود ذخیره کنید، آن را به یک سرویس ابری ارسال کنید، آن را در کلیپ بورد کپی کنید، یا به سادگی آن را بدون ذخیره ببندید.

      روش 3: قیچی



      این یک برنامه به طور پیش فرض در ویندوز 10 و همچنین نسخه های قدیمی تر است. استفاده از این نرم افزار نسبتاً آسان است و عملکرد کمی دارد.

      دستورالعمل ها به شکل زیر هستند:

      1. این برنامه را پیدا کنید در ویندوز 10 می توانید با استفاده از نماد ذره بین در پایین صفحه، سیستم را جستجو کنید. در همان نسخه ویندوز و نسخه های قدیمی تر، Snipping Tool را می توان از طریق منوی Start باز کرد. فقط آنها را در لیست برنامه ها پیدا کنید.


      2. در پنجره برنامه ای که باز می شود، می توانید حالت ایجاد اسکرین شات، تاخیر ایجاد را انتخاب کنید، پارامترهای اضافی را پیکربندی کنید و مستقیماً به ایجاد اسکرین شات ادامه دهید. در "Mode" راحت ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید و در "Delay" می توانید همه چیز را به عنوان پیش فرض بگذارید.
      3. برای شروع ایجاد یک اسکرین شات، روی "ایجاد" کلیک کنید.


      4. یک منطقه را روی صفحه انتخاب کنید.
      5. پس از آن، پنجره ای باز می شود که در آن می توانید صفحه جدید ایجاد شده را ویرایش کنید. متاسفانه، گزینه های ویرایش بسیار محدود است. هیچ ابزاری وجود ندارد که به شما امکان نوشتن متن روی یک اسکرین شات را بدهد.
      6. وقتی کار با صفحه نمایش را تمام کردید، آن را به هر طریقی که راحت بود ذخیره کنید. به عنوان مثال، می توانید آن را در کلیپ بورد کپی کنید، آن را از طریق پست ارسال کنید یا مستقیماً در رایانه خود ذخیره کنید. در مورد دوم، از شما خواسته می شود که یک پوشه را برای ذخیره انتخاب کنید.




      روش 4: چاپ صفحه

      همچنین می توانید با استفاده از دکمه Print Screen (Prt sc) که روی صفحه کلید قرار دارد، یک صفحه نمایش بسازید. در این حالت یک اسکرین شات کامل از کل صفحه گرفته می شود و در کلیپ بورد ذخیره می شود. می‌توانید با استفاده از میانبر صفحه‌کلید Ctrl+V، آن را در یک پیام در هر شبکه اجتماعی/سرویس پستی یا در هر سندی بچسبانید.

      در صورت لزوم، عکس گرفته شده را می توان در هر ویرایشگر، به عنوان مثال، در Paint استاندارد باز کرد. برای انجام این کار، Paint را باز کنید و با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+V یک عکس از کلیپ بورد در آنجا اضافه کنید. پس از اتمام ویرایش، می توانید آن را به هر شکلی که Paint ارائه می دهد ذخیره کنید.

      گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 بسیار آسان است. در بیشتر موارد، شما حتی نیازی به دانلود نرم افزار تخصصی برای این کار ندارید، زیرا تقریباً تمام عملکردهای لازم به طور پیش فرض در ویندوز 10 نصب شده است.

06 دسامبر 2017 4
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 11:23
    من از روش 4 استفاده می کنم، همه چیز عالی کار می کند، گزینه های دیگر را بررسی خواهم کرد.
  2. آهلو
    آهلو
    6 دسامبر 2023 15:24
    معلوم شد که گرفتن اسکرین شات بسیار راحت است! مقاله فوق العاده و واضح است! 
  3. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 16:22
    برنامه PrintScreen برای من عالی است، عالی کار می کند، یک دکمه را فشار می دهید و یک اسکرین شات ساخته می شود
  4. استیسون
    استیسون
    6 دسامبر 2023 23:00
    این مقاله به من یاد داد که چگونه در ویندوز 10 اسکرین شات بگیرم