FreePrograms.me

چگونه یک خطای اتصال ناامن را حل کنیم

Способы устранения ошибки, связанной с незащищенным соединением

اینترنت بستر اصلی رشد ویروس های رایانه ای است. به همین دلیل است که توسعه دهندگان مرورگر محصولات مختلفی را در محصولات خود ایجاد می کنند که سعی می کنند از نفوذ یک تهدید ویروس به رایانه یا کلاهبرداران از دستیابی به اطلاعات محرمانه مانند داده های کارت بانکی جلوگیری کنند. در این راستا، کاربران مرورگرهای مختلف ممکن است به صورت دوره ای با پیامی مبنی بر یک اتصال ناامن مواجه شوند.

هنگامی که کاربر سعی می‌کند به یک سایت امن برود، خطایی که نشان‌دهنده اتصال ناامن است روی صفحه‌نمایش رایانه کاربران ظاهر می‌شود، اما مرورگر نتوانست گواهی‌های امنیتی این منبع وب را تأیید کند. مشکل مشابهی نه تنها به دلیل ناامنی احتمالی سایت، بلکه به دلیل این واقعیت است که عوامل مختلفی مانع از تأیید گواهینامه ها شده است.

راه هایی برای رفع خطای اتصال ناامن



در زیر به حداکثر تعداد روش‌هایی که می‌توانند به حل مشکل اتصال ناامن کمک کنند (بدون توجه به مرورگر وب که استفاده می‌کنید) خواهیم پرداخت.

روش 1: تاریخ و زمان صحیح را تنظیم کنید



گواهی‌های امنیتی دارای شرایط کاملاً محدودی هستند، بنابراین اگر تاریخ و زمان رایانه شما به درستی تنظیم نشده باشد، مرورگر نمی‌تواند امنیت سایت را تأیید کند، به همین دلیل است که انتقال به آن را مسدود کرده است.

  1. اگر تاریخ و زمان نادرستی در مورد شما رخ داد، روی اطلاعات تاریخ و زمان در سینی کلیک راست کرده و مورد را در منوی زمینه ظاهر شده انتخاب کنید. "تنظیم تاریخ و ساعت".

    Способы устранения ошибки, связанной с незащищенным соединением


  2. پنجره ای روی صفحه ظاهر می شود که در آن باید تاریخ و زمان صحیح را تنظیم کنید (ترجیحاً اگر تشخیص خودکار این پارامترها را فعال کنید).




روش دوم: غیرفعال کردن آنتی ویروس



برخی از برنامه های ضد ویروس، توجه بیش از حد به ایمنی کاربر در اینترنت، همچنین می توانند بر عملکرد مرورگر تأثیر بگذارند و انتقال به سایت هایی را که به نظر می رسد خطرناک هستند مسدود کنند.

در این صورت، برای تایید یا حذف این احتمال مشکل، باید آنتی ویروس را برای مدتی به طور کامل غیرفعال کنید. پس از انجام این کار، سعی کنید به سایت مشکل دار بروید - اگر مشکل ناپدید شد، ما فقط حدس خود را تأیید کرده ایم.

پس از این، برای اینکه آنتی ویروس خود را از دست ندهید، باید به تنظیمات آن بروید و سعی کنید تعیین کنید کدام تنظیمات انتقال به سایت های محافظت شده را مسدود می کند. این امکان وجود دارد که باید اسکن شبکه یا SSL را غیرفعال کنید (این ممکن است تنظیمات مربوط به اسکن اینترنتی باشد).

روش 3: از بین بردن فعالیت ویروسی



اگر مشکل برای بیش از یک سایت مشاهده شد، می توانید فکر کنید که ویروسی در رایانه شما مستقر شده است که عملکرد عادی مرورگر را مسدود می کند.

در این صورت، باید رایانه خود را برای هر نوع تهدیدی بررسی کنید. برای انجام این کار، می توانید از یک ابزار اسکن سیستم در رایانه خود یا نرم افزاری که مخصوص این کار طراحی شده است، مانند ابزار کمکی استفاده کنید. Dr.Web CureIt، یا هر مورد مشابه.

اگر در نتیجه اسکن، همچنان ویروس هایی را در رایانه خود پیدا کردید، حتماً آنها را از بین ببرید و سپس رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید. این احتمال وجود دارد که پس از این مرورگر به طور معمول کار نکند، زیرا عملکرد صحیح آن قبلاً مختل شده است، به این معنی که روش زیر در مقاله ما می تواند به شما کمک کند.

روش 4: مرورگر را دوباره نصب کنید



بسیاری از مشکلات مربوط به هر برنامه ای را می توان با اجرای روش نصب مجدد حل کرد. این همان کاری است که ما می خواهیم در رابطه با مرورگر وب انجام دهیم.

  1. اول از همه، شما باید مرورگر را حذف کنید. برای این کار، باز کنید "صفحه کنترل" و به بخش بروید "برنامه ها و ویژگی های".



  2. در لیست برنامه های نصب شده، مرورگر خود را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و انتخاب کنید «آموزش».



  3. حذف نصب مرورگر روی صفحه نمایش داده می شود که با آن باید حذف مرورگر را کامل کنید.

  4. حال برای اینکه مرورگر به طور قطع حذف شود، باید رجیستری ویندوز را پاک کنید. برای انجام این کار، یک پنجره را باز کنید «ويپلينتь» میانبر صفحه کلید پیرو + ر و نوع دستور زیر را در آن بنویسید:

    regedit




  5. برای راه اندازی رجیستری، سیستم به حقوق مدیر نیاز دارد. پس از باز شدن پنجره مورد نیاز، نوار جستجو را با استفاده از میانبر صفحه کلید فراخوانی کنید کلیدهای Ctrl + F و نام مرورگر خود را در آن بنویسید. کلیدهای شناسایی شده مرتبط با مرورگر وب خود را حذف کنید.



  6. هنگامی که رایانه شما از آثار مرورگر پاک می شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با راه اندازی مجدد رایانه، نتیجه را ایمن کنید.

  7. از این پس می توانید به نصب مرورگر ادامه دهید. ابتدا باید آخرین توزیع را دانلود کنید. توجه ویژه شما را به این واقعیت جلب می کنیم که باید به طور انحصاری از وب سایت رسمی توسعه دهنده بارگیری شود. مرورگر را روی رایانه خود نصب کنید.


روش 5: بازیابی سیستم



اگر مشکل یک اتصال ناامن اخیراً شما را آزار می دهد، می توانید فرآیند بازیابی سیستم را انجام دهید، که شامل برگرداندن رایانه شما به حالت قبل است، زمانی که همه چیز خوب بود.

  1. باز کردن "صفحه کنترل"، در ادامه به بخش بروید "بهبود".



  2. به نفع مورد انتخاب کنید "اجرای بازیابی سیستم".



  3. نقاطی روی صفحه نمایش داده می شوند که از بین آنها باید نقطه ای را که سیستم به آن برگردانده می شود را انتخاب کنید.


لطفاً توجه داشته باشید که فرآیند بازیابی سیستم می‌تواند زمان بسیار چشمگیری را ببرد (اگر نقطه بازگشت مدت‌ها پیش ایجاد شده باشد، ممکن است چندین ساعت طول بکشد).


پس از اتمام بازیابی سیستم، عملکرد مرورگر خود را بررسی کنید.

روش 6: فایروال ویندوز را غیرفعال کنید



در موارد نادرتر، خطا ممکن است تحت تأثیر ابزار امنیتی داخلی رایانه - فایروال ویندوز نیز قرار گیرد. در این روش باید مدتی آن را غیرفعال کنید تا بررسی کنید که آیا این دلیل خطا است یا خیر.

  1. برای انجام این کار، به "کنترل پنل"و سپس بخش را انتخاب کنید "دیوار آتش ویندوز".



  2. در قسمت سمت چپ پنجره، به آیتم بروید "روشن یا خاموش کردن فایروال ویندوز".



  3. پنجره ای روی صفحه باز می شود که در آن باید فایروال را در دو مرحله غیرفعال کنید. پس از آن، عملکرد مرورگر را بررسی کنید. اگر مشکل برطرف نشد، فایروال را دوباره فعال کنید.


اینها توصیه های اساسی هستند که می توانند به شما در حل مشکل اتصال ناامن در مرورگر وب خود کمک کنند. اگر روش دیگری که در این مقاله گنجانده نشده است می تواند به شما کمک کند، آن را در نظرات به اشتراک بگذارید.
11 آگوست 2017 4
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. ساکن
    19 نوامبر 2023 22:57
    با تشکر از مقاله، تنظیم زمان و تاریخ به حل مشکل اتصال ناامن کمک کرد.
  2. آهلو
    آهلو
    3 دسامبر 2023 10:26
    از شما برای چنین مقاله واضح و مفیدی بسیار متشکرم! همه چیز درست شد! 
  3. GodyVody
    GodyVody
    4 دسامبر 2023 20:07
     حالا بیایید امیدوار باشیم که ویروس ها کامپیوتر من را پیدا نکنند
  4. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 18:45
    من از Yandex.browser استفاده می کنم، دارای محافظت داخلی در برابر ویروس است