FreePrograms.me

نحوه استفاده از CrystalDiskMark

Как пользоваться программой CrystalDiskMark

هنگامی که برای تعیین سرعت دقیق خواندن و نوشتن نیاز به تست هارد دیسک یا سایر درایوهای ذخیره سازی دارید، ابزارهای ویژه ای مانند CrystalDiskMark به کمک می آیند. امروز در مورد نحوه استفاده از این برنامه صحبت خواهیم کرد.

این ابزار برای چیست؟ اول از همه، سازندگان هارد همیشه سرعت واقعی خواندن و نوشتن را به وضوح نشان نمی دهند. اما علاوه بر این، اگر تصمیم دارید دستگاه خود را اورکلاک کنید، ابزار CrystalDiskMark به شما امکان می دهد نتایج را قبل و بعد از آن به صورت بصری مقایسه کنید.

نحوه استفاده از CrystalDiskMark



  1. اول از همه، اگر ابزار CrystalDiskMark بر روی رایانه شما نصب نشده است، باید آن را از لینک انتهای مقاله از وب سایت رسمی توسعه دهنده دانلود کرده و بر روی رایانه خود نصب کنید.

  2. CrystalDiskMark را اجرا کنید. یک پنجره ابزار مینیاتوری روی صفحه ظاهر می شود که همه کارها در آن انجام می شود. از نظر ظاهری، پنجره برنامه را می توان به 4 بلوک تقسیم کرد:

    • پانل کنترل دکمه های منوی کنترل استاندارد و تنظیمات ابزار، که تقریباً در هر برنامه ای موجود است. در اینجا، در صورت لزوم، می توانید زبان برنامه را تغییر دهید (به طور پیش فرض، ابزار بلافاصله به زبان روسی راه اندازی شد).

    • تنظیم تأیید. در اینجا شما پارامترها را بلافاصله قبل از شروع اسکن تنظیم می کنید. به عنوان مثال، در اینجا می توانید مشخص کنید که اسکن برای کدام دستگاه انجام شود و همچنین تعداد چرخه های اسکن انجام شود.

    • اسکن را شروع کنید. دکمه هایی که وظیفه شروع اسکن سرعت دیسک را بر عهده دارند.

    • نمایش نتایج در اینجا تنظیمات سرعت خواندن و نوشتن درایو خود را مشاهده خواهید کرد.


    Как пользоваться программой CrystalDiskMark


    بنابراین، با درک تقریباً مؤلفه بصری برنامه، می توانید به کار با آن ادامه دهید.

  3. ابتدا باید تعداد بررسی هایی که روی دستگاه ذخیره سازی انجام می شود را انتخاب کنید. همانطور که بلافاصله مشخص می شود، هر چه تعداد بررسی ها بیشتر باشد، نتایج خواندن و نوشتن دقیق تر خواهد بود. به طور پیش فرض، این برنامه بهینه ترین گزینه را دارد - 5 بررسی، اما، در صورت لزوم، می توانید شماره خود را تنظیم کنید.



  4. نکته دوم از شما می خواهد که اندازه فایلی که نوشته و خوانده می شود را تعیین کنید. باز هم، هر چه اندازه فایل بزرگتر باشد، نتیجه دقیق تر خواهد بود. علاوه بر این، در صورت انتخاب فایل حجیم، زمان اسکن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، پس حتما این نکته را در نظر بگیرید.



  5. اکنون باید دیسکی را انتخاب کنید که کار بعدی با آن انجام می شود. این می تواند نه تنها هارد دیسک نصب شده بر روی رایانه شما، بلکه هر دستگاه ذخیره سازی مانند فلش درایو یا کارت حافظه باشد. اگر درایو شما در لیست ظاهر نشد، روی دکمه کلیک کنید "پوشه را انتخاب کنید" و در اکسپلورری که ظاهر می شود، درایو مورد نیاز خود را علامت بزنید.



  6. اکنون مستقیماً به اجرای آزمون می‌رسیم. این برنامه چهار حالت مختلف تست را ارائه می دهد:

    • دنباله Q32T1 - خواندن و نوشتن در حالت متوالی با عمق صف 32 در هر رشته.

    • 4K Q32T1 – خواندن و نوشتن تصادفی با بلوک های 4 کیلوبایتی با عمق صف 32 در هر رشته.

    • ثانیه - خواندن و نوشتن در حالت متوالی با عمق 1.

    • 4K - خواندن و نوشتن تصادفی با بلوک های 4 کیلوبایتی با عمق 1.

    • همه – دکمه ای که همه حالت های تست را به طور همزمان راه اندازی می کند.


    برای اینکه بررسی انجام شود، دیسک شما باید حداقل 15 درصد فضای خالی داشته باشد. اگر این مقدار کمتر باشد، ابتدا توصیه می شود حافظه دستگاه را آزاد کنید (اگر به درایوهای کوچک قابل جابجایی می رسد، توصیه می شود آنها را به طور کامل از داده ها پاک کنید).

  7. ما همه حالت های تأیید را با فشار دادن دکمه راه اندازی کردیم "همه". می توانید وضعیت پیشرفت اسکن ابزار را در هدر برنامه مشاهده کنید. متأسفانه، ابزار مقیاس کاملی از پیشرفت فرآیند ارائه نمی دهد.



  8. هنگامی که ابزار بررسی را کامل کرد، می توانید مقادیر شناسایی شده توسط برنامه را با خواندن و نوشتن مشاهده کنید.



  9. برای صادرات نتایج، روی دکمه در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید "فایل". موارد اضافی روی صفحه ظاهر می شوند: "کپی 🀄" نتایج را در کلیپ بورد قرار می دهد تا بتوانید آنها را در هر برنامه ای که برای شما مناسب است قرار دهید و "صرفه جویی" به شما امکان می دهد نتایج را به یک فایل متنی TXT صادر کنید.


در باقیمانده خشک

برنامه CrystalDiskMark کار بسیار خوبی در اطلاع رسانی به کاربر در مورد سرعت خواندن و نوشتن دیسک انجام می دهد. این برنامه به دلیل سادگی و سهولت استفاده، بار کم بر روی سیستم عامل، وجود زبان روسی و مجوز کاملا رایگان می تواند با خیال راحت توصیه شود.

CrystalDiskMark را به صورت رایگان دانلود کنید


آخرین نسخه برنامه را از وب سایت رسمی http://crystalmark.info/software/CrystalDiskMark/index-e.html دانلود کنید
14 آگوست 2017 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 14:17
    کاملاً قابل فهم و واضح توضیح داده شده است. برنامه عالی است، از آن استفاده کنید!
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 18:46
    این نرم افزار برای تست هارد دیسک شما عالی است

    همه چیز در مقاله به وضوح و قابل درک برای همه نوشته شده است.