FreePrograms.me

تجزیه و تحلیل سوالات اساسی در مورد پلاگین ها

Разбор основных вопросов по подключаемым модулям

افزونه ها نیز افزونه های مرورگری هستند که به شما امکان می دهند قابلیت های مرورگر وب خود را گسترش دهید. تفاوت پلاگین ها با افزونه ها در این است که در بیشتر موارد رابط کاربری ندارند. امروز نگاهی دقیق تر به افزونه ها خواهیم داشت. به طور پیش فرض، مرورگر عملکرد خاصی ندارد و قادر به نمایش سهم شیر از محتوا نیست. این افزونه ها هستند که به آن توانایی نمایش محتوای ارسال شده در منابع وب را می دهند.

برای مثال، بیایید پلاگین معروف جهانی Adobe Flash Player را در نظر بگیریم. این برای اطمینان از اینکه مرورگر کاربر محتوای فلش ارسال شده در سایت‌ها را به درستی پخش می‌کند، که ممکن است شامل ویدیو، موسیقی، بنر، بازی‌های آنلاین و غیره باشد.

چگونه پلاگین ها را نصب کنیم؟



به عنوان یک قاعده، اگر مرورگر فاقد پلاگین خاصی برای پخش هر محتوایی باشد، به طور خودکار از شما می خواهد آن را نصب کنید (این مورد برای جاوا، فلش پلیر و سایر پلاگین های مشابه صدق نمی کند).

در بیشتر موارد، کاربر نیازی به نصب افزونه ها به طور مستقل ندارد - مرورگر تمام کارهای لازم را انجام می دهد. اما اگر مرورگر نتواند به طور خودکار افزونه مورد نیاز را نصب کند، مثلاً در مورد Flash Player، از کاربر خواسته می‌شود به وب‌سایت رسمی توسعه‌دهنده برود و از آنجا می‌تواند افزونه را دانلود و سپس نصب کند.

چگونه می توانم پلاگین های نصب شده را ببینم؟



توسعه دهندگان مرورگر وب این واقعیت را در نظر می گیرند که افزونه ها به طور جدی امنیت مرورگر را به خطر می اندازند، به همین دلیل است که، برای مثال، در مرورگر وب مانند Google Chrome، دسترسی به منوی افزونه محدود شده است.

اگر کاربر مرورگر مبتنی بر موتور کرومیوم (Yandex.Browser، Amigo و دیگران) هستید، می توانید با دنبال کردن لینک زیر به منوی مدیریت افزونه بروید:

browser://plugins


در لحظه بعد پنجره ای روی صفحه ظاهر می شود که لیستی از افزونه های نصب شده در مرورگر را نمایش می دهد. از طریق این منو می توانید جزئیات افزونه مورد نظر خود را مشاهده کنید و همچنین فعالیت آن را مدیریت کنید.

Разбор основных вопросов по подключаемым модулям


اگر کاربر موزیلا فایرفاکس هستید که با موتور خود کار می‌کنید، رفتن به منوی مدیریت افزونه در مورد شما به روشی کمی متفاوت انجام می‌شود:

  1. روی دکمه منوی مرورگر در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و به بخش بروید "اضافی".



  2. در سمت چپ پنجره باز شده، به تب بروید "پلاگین ها". افزونه های نصب شده در مرورگر در سمت راست پنجره قابل مشاهده خواهند بود. در صورت لزوم، در اینجا می توانید عملکرد آنها را پیکربندی کنید.




چگونه پلاگین ها را حذف کنیم؟



همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، نمی توانید یک ماژول خاص را از طریق منوی مدیریت افزونه حذف نصب کنید. بنابراین، اگر مثلاً مربوط به فلش پلیر، جاوا یا افزونه مشابه باشد، حذف آن از طریق منو انجام می شود. "کنترل پنل" - "برنامه ها و ویژگی ها".



اگر افزونه از قبل در مرورگر نصب شده باشد، نمی توانید آن را حذف کنید - این یک جزء داخلی مرورگر وب است و بدون آن به درستی کار نخواهد کرد. این تمام چیزی است که می خواهم در مورد افزونه ها به شما بگویم. اگر سوالی دارید در نظرات بپرسید.
06 آگوست 2017 6
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. ساکن
    19 نوامبر 2023 22:59
    سلام بر همه
     من موفق به کشف افزونه ها نشدم، اما فکر می کنم همه چیز درست می شود، مقاله را دوباره می خوانم.
  2. تیمیر
    تیمیر
    21 نوامبر 2023 23:07
    یک داستان بسیار جالب و مفید در این صفحه، همه چیز به وضوح، به زبان روسی ساده توضیح داده شده است. 
  3. آهلو
    آهلو
    3 دسامبر 2023 10:28
    • عصر بخیر! مقاله بسیار مفید و آموزنده است! 
  4. GodyVody
    GodyVody
    4 دسامبر 2023 20:11
    همه چیز فوق العاده است، من همه چیز را دوست دارم، آن را به همه توصیه می کنم
  5. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 14:27
    اطلاعات مفید و جالب زیادی در این مقاله وجود دارد
  6. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 18:52
    پلاگین عالی برای مرورگر من از آن بسیار راضی هستم