FreePrograms.me

3 راه برای رفع مشکل «CHKDSK در دیسک‌های RAW نامعتبر است».

3 способа устранения неполадки «CHKDSK недопустим для дисков RAW»

یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران سیستم عامل ویندوز با آن مواجه هستند، پارتیشن دیسک با سیستم فایل RAW است. امروز نگاهی دقیق تر به نحوه حل مشکل "CHKDSK در درایوهای RAW معتبر نیست" خواهیم انداخت.

پیغام CHKDSK برای دیسک های RAW معتبر نیست نشان می دهد که پارتیشن هارد دیسک فرمت ندارد و در نتیجه امکان استفاده از این پارتیشن برای ذخیره سازی داده وجود ندارد. اگر هارد دیسک قبلاً به طور عادی کار می کرد و سپس شروع به نمایش پیام "CHKDSK برای دیسک های RAW معتبر نیست" کرد، این ممکن است نشان دهنده یک نقص در عملکرد آن باشد که می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود: خاموش شدن نادرست رایانه ، فعالیت ویروس، قطع برق و غیره .d.

روش 1: یک اجرای جدید از Check Disk را امتحان کنید



اولین کاری که باید در هنگام بروز مشکل مشابه انجام دهید این است که دیسک را مجدداً برای وجود خطا در رایانه خود بررسی کنید. اگر سیستم بر اساس نتایج اسکن مشکلاتی را تشخیص دهد، به سرعت تصحیح خواهد شد.

  1. می توانید چک دیسک را از طریق خط فرمان اجرا کنید. برای انجام این کار، نوار جستجوی ویندوز را باز کنید، پرس و جو را وارد کنید "خط فرمان"، روی نتیجه کلیک راست کرده و مورد را در منوی زمینه ظاهر شده انتخاب کنید "اجرا به عنوان مدیر".

    3 способа устранения неполадки «CHKDSK недопустим для дисков RAW»


  2. در پنجره باز شده باید دستور زیر را اجرا کنید:

    chkdsk a: /f


    جایی که a: حرف درایو RAW است.

  3. ویندوز شروع به بررسی دیسک برای خطا می کند. این روش سریع نیست، بنابراین آماده باشید که فرآیند حدود یک ساعت (احتمالاً بیشتر) طول بکشد.

  4. اگر اسکن ویندوز خطاهایی را پیدا کند، سیستم سعی می کند به تنهایی آنها را برطرف کند. پس از این روش، وضعیت دیسک را بررسی کنید - شاید عملکرد آن به حالت عادی بازگشته است.


لطفاً توجه داشته باشید که اگر مشکل RAW روی دیسکی که سیستم عامل روی آن نصب شده است تأثیر بگذارد ، ویندوز به دلایل واضح نمی تواند بوت شود.

در این مورد، شما باید روش زیر را انجام دهید:

  1. یک دستگاه بوت با توزیع ویندوز (درایو فلش یا دیسک) آماده کنید، آن را به رایانه متصل کنید و آن را به عنوان اولین دستگاه بوت در BIOS تنظیم کنید.

  2. پس از باز شدن پنجره Windows Installer، باید روی دکمه کلیک کنید "بازگرداندن سیستم"، پس از آن می توانید با فشار دادن میانبر صفحه کلید خط فرمان را باز کنید Shift + F10.

  3. دستور list volume را اجرا کنید تا ببینید دیسک مشکل دارای چه حرف درایو است.

  4. دستور chkdsk a: /f را به ترتیب اجرا کنید و حرف درایو خود را جایگزین کنید.

  5. پس از بررسی، ابزار می تواند به حل مشکل RAW کمک کند، پس از آن ویندوز می تواند به طور معمول بوت شود.


روش 2: دیسک را فرمت کنید



اگر اطلاعات مهمی روی دیسک شما وجود نداشته باشد، می توان از این روش به طور منطقی استفاده کرد. این روش اطلاعات را به طور کامل پاک می کند، اما در نتیجه، با احتمال زیاد، دیسک را دوباره زنده خواهید کرد.

  1. برای انجام این کار ، باز کنید "صفحه کنترل" و به بخش بروید "مدیریت".



  2. پنجره ای روی صفحه ظاهر می شود که در آن باید روی مورد مورد نظر دوبار کلیک کنید "مدیریت کامپیوتر".



  3. در سمت چپ پنجره جدید، روی دکمه کلیک کنید "مدیریت دیسک". در قسمت سمت راست پنجره، دیسک مشکل را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و انتخاب کنید "فرمت".



  4. اگر مورد "فرمت" در دسترس شما نیست، سپس به جای آن انتخاب کنید "Initialize disk".

  5. وقتی پنجره تنظیمات قالب بندی روی صفحه باز شد، فقط باید فایل سیستم مورد نظر را انتخاب کنید. به عنوان یک قاعده، در بیشتر موارد، کاربران NTFS را نصب می کنند.

  6. اگر فرمت کردن دیسک انجام نشد، روی آن کلیک راست کرده و انتخاب کنید "حذف حجم". سپس دوباره کلیک راست کرده و این زمان را انتخاب کنید "ایجاد حجم ساده".





روش 3: بازیابی پارتیشن با استفاده از برنامه DMDE



اگر اطلاعات ذخیره شده روی دیسک برای شما مهم است، در این مورد توصیه می کنیم پارتیشن را بازیابی کنید و در عین حال اطلاعات را با استفاده از ابزار DMDE ذخیره کنید. این ابزار کاملا رایگان است و می توانید آن را به صورت کاملا رایگان از وب سایت رسمی توسعه دهنده با استفاده از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود برنامه DMDE https://dmde.ru/

  1. برنامه را اجرا کنید و دیسکی را انتخاب کنید که کار بیشتر با آن انجام می شود.



  2. اگر قسمت مشکل دار در پنجره باز شده نمایش داده شد، کافی است با یک کلیک آن را انتخاب کرده و انتخاب کنید "حجم باز".



  3. اگر این دقیقاً دیسک است، روی دکمه در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید "نمایش بخش ها".

  4. مطمئن شوید که قسمت مورد نظر برجسته شده است و سپس روی دکمه در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید "بازسازی" و مراحل بعدی را تایید کنید.


پس از یک لحظه، فرآیند بازیابی به پایان می رسد و دیسک RAW یک سیستم فایل معمولی خواهد داشت. راه های دیگری برای حل مشکل خطای «CHKDSK برای درایوهای RAW معتبر نیست» وجود دارد. اگر برنامه ای در ذهن دارید که به شما امکان می دهد دیسک های RAW را به طور ایده آل بازیابی کنید، آن را در نظرات به اشتراک بگذارید.
29 ژوئن 2017 4
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. آلکسی
    5 ژانویه 2018 00:27
    همه چیز بسیار خوب توصیف شده و کار می کند.
  2. ولادیمیر
    24 ژانویه 2018 20:07
    چرا لپ تاپ من هارد دیسک متصل به آن را نمی بیند؟
  3. کیت.15
    25 ژانویه 2018 08:45
    ولادیمیر، آیا هارد دیسک کاملاً کار می کند؟ آیا این امکان را دارید که آن را روی لپ تاپ دیگری تست کنید یا از یک هارد دیسک متفاوت برای لپ تاپ خود استفاده کنید؟ اگر در مورد هارد اکسترنال صحبت نمی کنیم، حتماً صحت اتصال را دوباره بررسی کنید.
  4. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 20:19
    با تشکر از این مقاله من مشکلاتم را حل کردم، بسیار متشکرم