FreePrograms.me

IPS یا Super Amoled - کدام بهتر است؟


گوشی های هوشمند مدرن حتی می توانید آن را یک کامپیوتر در نوع خودش بنامید. هر جزئیات یک گوشی هوشمند مسئول یکی از عملکردهای آن است. ما به تمام اجزای یک گوشی هوشمند مدرن نگاه نمی کنیم، اما اجازه دهید در مورد صفحه نمایش آن صحبت کنیم. بیایید در مورد آنچه بهتر است صحبت کنیم: صفحه نمایش IPS یا Super Amoled. ابتدا به طور مختصر به مشخصات و به طور کلی شرح کلی هر دو نوع صفحه نمایش می پردازیم. بیایید با صفحه نمایش IPS شروع کنیم. این نوع در سال 1996 توسعه یافت. اما صفحه نمایش هایی از این نوع فقط در زمان امروز محبوبیت و توزیع گسترده ای پیدا کرده اند.

ماتریس های IPS با وضوح و دقت تصویر بالا متمایز می شوند. این نوع صفحه نمایش نیز تقاضای زیادی دارد زیرا بازتولید رنگ طبیعی را کاملاً منتقل می کند. ما می توانیم مزایای اصلی صفحه نمایش IPS را برجسته کنیم:

- ارائه رنگ طبیعی؛
- سطح خوبی از روشنایی و کنتراست رنگ؛
- وضوح تصویر بالا (لازم به ذکر است که در صفحه نمایش هایی از این نوع شبکه پیکسل عملاً با چشم غیرمسلح نامرئی است).
- مصرف کم انرژی که تاثیر مثبتی بر عمر باتری;
- صفحه نمایش با وضوح بالا

بیایید به صفحه نمایش های Super Amoled برویم. آنها بسیار دیرتر از موارد قبلی توسعه یافتند. به طور دقیق تر، اولین نمونه های صفحه نمایش از این نوع تنها در سال 2009 ظاهر شدند. بلافاصله شایان ذکر است که ماتریس های Super Amoled بسیار نازک هستند و این به نوبه خود به افزایش روشنایی آنها کمک می کند.

بیایید به مزایای صفحه نمایش Super Amoled توجه کنیم. همچنین تعداد زیادی از آنها وجود دارد که عمده ترین آنها در زیر ذکر شده است:

- حساسیت صفحه نمایش عالی؛
- روشن ترین صفحه نمایش ها در بین تمام صفحه های موجود.
- اشباع زیاد رنگ ها و سایه ها؛
- یکی از بزرگترین زوایای دید؛
- توانایی سرکوب تابش نور خورشید؛
- عمر بسیار طولانی صفحه نمایش. از تمام موارد فوق چه نتیجه ای می توان گرفت؟ هر دو صفحه نمایش Super Amoled و IPS کیفیت و ویژگی های بالایی دارند. اما انتخاب یک صفحه یا صفحه دیگر فقط به نیازهای کاربر بستگی دارد.
12 مه 2016 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 17:49
    خوب، حداقل یکی این دو صفحه نمایش را مقایسه کرد. من به دنبال نظرات در اینترنت گشتم اما نتوانستم آنها را پیدا کنم.
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 22:00
    صفحه نمایش عالی، من از وجود آنها اطلاعی نداشتم، با تشکر از مقاله، خواندن آن بسیار جالب بود