FreePrograms.me

چگونه کارت گرافیک را در لپ تاپ تعویض کنیم؟


بسیاری از ما امروزه لپ تاپ نیز داریم. اگر لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی را مقایسه کنید، اولی و دومی هر دو مزایا و معایب خود را دارند. کامپیوتر رومیزی آسان است تمیز از گرد و غبار و تغییر هیچ بخشی در آن چندان دشوار نیست. اما با یک لپ تاپ باید در این زمینه سرهم بندی کنید. امروز در مورد اینکه آیا ارزش تغییر را دارد صحبت خواهیم کرد کارت گرافیک در لپ تاپ به یک دستگاه قوی تر یا خرید یک دستگاه جدید سودآورتر است. در رایانه رومیزی، جایگزینی کارت گرافیک چندان دشوار نیست. اگر از قدرت قدیمی راضی نیستید، باید یک کارت گرافیک قدرتمندتر خریداری کنید و آن را خودتان یا با کمک یک متخصص جایگزین کنید. اما وقتی صحبت از لپ تاپ می شود، همه چیز متفاوت است.

اندازه کارت های ویدئویی را در رایانه رومیزی به خاطر بسپارید. اندازه آنها بسیار بزرگ است. لپ تاپ یک دستگاه قابل حمل است که اندازه کارت گرافیک آن به طور قابل توجهی کوچکتر است.

اولین مشکل در جایگزینی یک کارت گرافیک با یک کارت گرافیک قوی تر، نوع مورد استفاده در حال حاضر است. اگر لپ تاپ شما از یک کارت گرافیک به اصطلاح یکپارچه استفاده می کند، بعید است که بتوانید آن را جایگزین کنید. در این حالت، سیستم گرافیکی در پردازنده مرکزی تعبیه شده است و نمی توان آن را به طور جداگانه تغییر داد. اما تعویض خود پردازنده هزینه زیادی دارد و زمان زیادی را صرف می کند.

در مورد کارت گرافیک یکپارچه، تقریباً در همه موارد نمی توان آن را با یک کارت گرافیک قدرتمندتر جایگزین کرد. در چنین شرایطی بهتر است مدل لپ تاپ قدرتمندتری را انتخاب کنید، زیرا این کار از نظر مالی سود بیشتری خواهد داشت.

و البته لپ‌تاپ‌هایی با کارت‌های ویدئویی مجزا وجود دارند. کلمه گسسته امکان تعویض خود کارت گرافیک را نشان می دهد. اما در اینجا نیز همه چیز به این سادگی نیست. اغلب، کارت‌های ویدیویی لپ‌تاپ مجزا به مادربرد لحیم می‌شوند. یعنی برای تعویض آن باید کارت گرافیک قدیمی را از مادربرد جدا کنید و سپس کارت جدید را لحیم کنید. در بیشتر موارد، فقط متخصصان با تجربه می توانند این کار را انجام دهند. و حدس زدن اینکه به دلیل پیچیدگی زیاد جایگزینی، خود این روش گران خواهد بود دشوار نیست.

اگر لپ تاپ شما دارای کانکتورهای مخصوص کارت گرافیک MXM باشد، خوش شانس هستید. با این رابط است که می توانید کارت گرافیک را خودتان تغییر دهید، اما فراموش نکنید که باید حداقل تجربه ای در این زمینه داشته باشید. در نتیجه، می توانیم بگوییم که قبل از تعویض کارت گرافیک، باید دریابید که کدام یک در دستگاه شما وجود دارد. اگر کارت گرافیک یکپارچه باشد، جایگزینی تقریبا غیرممکن است، اما اگر گسسته باشد، و حتی با اتصال دهنده های MXM، جایگزینی کاملاً امکان پذیر است. برای تعویض کارت گرافیک خود باید در این زمینه تجربه داشته باشید.
06 مارس 2016 5
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. qwe45
    qwe45
    3 دسامبر 2023 17:30
    من متوجه شدم که چگونه کارت گرافیک را تعویض کنم، بسیار متشکرم
  2. DeSvErTi
    DeSvErTi
    4 دسامبر 2023 17:45
    ممنون، فقط باید کارت گرافیک لپ تاپ قدیمی ام را عوض کنم

  3. آهلو
    آهلو
    6 دسامبر 2023 13:29
    خیلی وقته میخوام کارت گرافیکم رو عوض کنم! تغییر خیلی سریع اتفاق افتاد! متشکرم! مقاله واضح و آموزنده است! 
  4. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 23:38
    به زودی می توانید تبلیغاتی در مورد یک شخص باحال که کامپیوتر را تعمیر می کند چاپ کنید)))
  5. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 23:44
    مطمئن نیستم، اما بهتر است کارت گرافیک را از خود لپ تاپ جدا کنید، بهتر است با مرکز خدمات تماس بگیرید، آنها کار بهتری انجام می دهند و لپ تاپ را تمیز می کنند.