FreePrograms.me

تاچ پد لپ تاپ کار نمی کند - چه باید کرد؟

Не работает тачпад на ноутбуке - что делать?

دقیقاً به دلیل تحرک است که امروزه لپ تاپ ها بسیار محبوب هستند. لپ تاپ یک کامپیوتر عالی است، اما با ابعاد بسیار کوچکتر و قابلیت حمل بیشتر. امروز در مورد یک جزء از تمام لپ تاپ های مدرن صحبت خواهیم کرد. بیایید مؤلفه ای مانند صفحه لمسی را تجزیه و تحلیل کنیم، یعنی دلایل عدم کارکرد آن را در نظر بگیریم. بنابراین، یک پد لمسی آنالوگ ماوس کامپیوتر است. این دستگاه یک واحد حسگر کوچک است که بر روی یک پنل مخصوص قرار گرفته است. تاچ پد تقریبا تمام قابلیت های ماوس کامپیوتر را دارد.

اگر تاچ پد لپ تاپ شما کار نمی کند، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید. اول از همه، باید بررسی کنید که آیا اصلاً در لپ تاپ شما روشن است یا خیر. در بیشتر موارد، لپ تاپ دارای یک دکمه مخصوص با نماد صفحه لمسی است که می توان از آن برای روشن و روشن کردن استفاده کرد خاموشش کن به ترتیب. این اتفاق می افتد که این دکمه فقط با نگه داشتن کلید Fn با هم کار می کند. حتما همه اینها را بررسی کنید، زیرا اینها شایع ترین دلایل کار نکردن پد لمسی هستند.

موقعیت هایی وجود دارد که پد لمسی تحت هیچ شرایطی نمی خواهد روشن شود. در این شرایط، باید بررسی کنید که آیا تاچ پد در بایوس فعال است یا خیر. برای هر مدل لپ تاپ ورود به سیستم بایوس ممکن است متفاوت باشد

حتی به ندرت، پد لمسی ممکن است به دلیل نبود درایور برای آن روشن نشود. می توانید این مورد را در Device Manager در منوی "Mice and other pointing devices" بررسی کنید. اگر چیزی در این منو وجود ندارد یا صفحه لمسی با یک مثلث زرد نمایش داده می شود، باید درایورهای آن را نصب کنید. می توانید آنها را از وب سایت رسمی سازنده لپ تاپ یا با استفاده از ابزارهای ویژه دانلود کنید، به عنوان مثال، راه حل DriverPack.

اگر هیچ یک از موارد فوق به شما در احیای تاچ پد لپ تاپ کمک نکرده است، مشکل در اینجا در یک نقص فیزیکی یا نرم افزاری دستگاه پنهان می شود که فقط در یک مرکز خدمات قابل رفع است. اگر تاچ پد شما کار نمی کند، توصیه های ارائه شده در اینجا به شما کمک می کند تا آن را احیا کنید. اگر مشکلات جدی هستند و نمی توانید آنها را برطرف کنید، باید لپ تاپ را به مرکز خدمات ببرید. به عنوان آخرین راه حل، می توانید از یک ماوس USB معمولی بر روی لپ تاپ خود استفاده کنید.
30 نوامبر 2015 3
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. DeSvErTi
    DeSvErTi
    4 دسامبر 2023 19:06
    ممنون، تاچ پد من روی لپ تاپم خراب شد. اگرچه فقط یک سال از خرید می گذرد 
  2. آهلو
    آهلو
    5 دسامبر 2023 08:06
    اولین بار موفق شدم تاچ پد را روشن کنم! مقاله جالب و قابل درک است
  3. شاتی
    شاتی
    6 دسامبر 2023 22:58
    و خوشحالم که بالاخره برای من شکست.