FreePrograms.me

چاپگر، MFP بعد از به روز رسانی ویندوز 10 خطای چاپ را نشان می دهد؟

اگرچه مایکروسافت جایگاه خود را در این زمینه بهبود بخشیده است، اما حقیقت این است که پس از یک به روز رسانی بزرگ سیستم، هنوز هم مشکلی با رایانه شما غیرعادی نیست. این چیزی است که کمتر و کمتر رایج می شود، اما مطمئناً ممکن است برای ما اتفاق بیفتد. این دقیقاً همان چیزی است که پس از ارتقاء رایانه به ویندوز 10 برای چاپگر ما اتفاق افتاد.

با این حال، هرگز نباید این احتمال را رد کنید که نقص ممکن است به دلیل دیگری ایجاد شده باشد. در هر صورت، قبل از اینکه فرض کنید به‌روزرسانی مقصر است، به شما می‌گوییم چه بررسی‌هایی را باید انجام دهید. بنابراین، اگر در این موقعیت قرار گرفتید، در اینجا مراحلی که باید دنبال کنید و توصیه هایی برای تلاش برای حل هر یک از این مشکلات وجود دارد.


چاپگر یا MFP خود را بررسی کنید تا از چاپ آن مطمئن شوید

صرف نظر از مشکلاتی که ممکن است پس از ارتقاء رایانه خود به ویندوز 10 با چاپگر خود مواجه شویم، حقیقت این است که ابتدا باید یک سری بررسی های اساسی انجام دهیم تا مطمئن شویم که مشکل به روز رسانی نیست، بلکه نقصی است که ما را از این مشکل باز می دارد. چاپ هر سندی که به دلیل دیگری ایجاد شده باشد. بنابراین، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید تا چاپگر دوباره به درستی کار کند:

پرینتر را جدا کرده و مجددا راه اندازی کنید


این شاید اولین چیزی باشد که بسیاری از کاربران هنگام مشکل با چاپگر یا حتی رایانه شخصی خود به آن فکر می کنند. در این حالت، خاموش و روشن کردن مجدد چاپگر ممکن است به حل مشکل کمک کند. با این حال، اگر انجام این کار از طریق سوئیچ چاپگر کافی نیست، بهتر است آن را برای چند ثانیه از برق بکشید و سپس دوباره وصل کنید و دوباره روشن کنید.

این بهترین راه برای غیرفعال کردن تمام فرآیندها، خدمات و ویژگی های دستگاه و فعال سازی مجدد آنها از ابتدا است. در واقع، ویژگی راه اندازی مجدد برای عیب یابی فناوری های جدید، اولین گزینه توصیه شده است.

اتصال را بررسی کنید


اگر چاپگر همچنان کار نمی کند و سیمی است، توصیه می شود همه اتصالات را بررسی کنید. کابل USB ممکن است به درستی وصل نشده باشد یا شناسایی نشود. اگر مشکل فیزیکی است، می‌توانیم آن را با اتصال صحیح همه کابل‌ها برطرف کنیم، اما اگر همه چیز به درستی وصل شده باشد، دلیل خطا می‌تواند مشکل در پورت استفاده شده باشد.

بنابراین می توانیم آن را به پورت دیگری متصل کنیم و بررسی کنیم که آیا مشکل حل شده است. به طور کلی ایده خوبی است که کابل اتصال دستگاه دیگری را نیز بررسی کنید تا رد کنید که کابل باعث ایجاد مشکل شده است. با این حال، اگر چاپگر ما بی سیم است، باید نوع دیگری از آزمایش انجام شود:

  1. مطمئن شوید که اتصال بی سیم فعال است: اکثر چاپگرها دکمه ای دارند که نشان می دهد اتصال بی سیم فعال است یا خیر. بنابراین باید وضعیت آن را بررسی کنید و در صورت نیاز به دستورالعمل های عملیاتی مراجعه کنید تا از نحوه فعال سازی این گزینه مطلع شوید. تلاش برای اتصال بی سیم به چاپگر از طریق تلفن هوشمند یا رایانه لوحی، مشکلات را برطرف می کند اتصال وای فای کامپیوتر.
  2. انجام تست اتصال: اکثر چاپگرها همچنین گزینه ای در منوی تنظیمات برای انجام تست اتصال دارند. دفترچه راهنما را بررسی کنید یا آزمایشی را برای تأیید اتصال انجام دهید.
  3. اتصال به رایانه شخصی را بررسی کنید: اگر چاپگر به درستی وصل شده باشد، باید اتصال به رایانه را بررسی کنید. مهم است که رایانه شخصی به درستی به شبکه مشابه چاپگر متصل باشد. راه دیگر برای بررسی اتصالات بی سیم رایانه، اتصال تلفن هوشمند خود از طریق WiFi به رایانه است.
  4. وارسی اتصال بلوتوث: اگر اتصال از طریق بلوتوث است، بهتر است عیب یاب بلوتوث را اجرا کنید تا بررسی کنید که آیا مشکلی وجود دارد و سیستم می تواند آن را به طور خودکار برطرف کند. می توانید با اتصال تلفن هوشمند خود به چاپگر از طریق بلوتوث، پورت بلوتوث رایانه خود را دور بزنید.
  5. چاپگر خود را از تلفن هوشمند خود آزمایش کنید: اگر هیچ یک از برنامه های سازنده چاپگر را برای چاپ سریع اسناد از تلفن هوشمند خود نصب نکرده اید، سعی کنید عکسی را از یک رول دوربین یا متنی از هر صفحه وب از طریق WiFi چاپ کنید تا رایانه شما به عنوان ریشه مشکل
  6. بررسی کنید که آیا یک پیام خطا ظاهر می شود یا خیر.
  7. بررسی کنید که آیا به VPN متصل هستید یا خیر: برای بررسی سریع اینکه آیا به VPN متصل هستید یا خیر، نماد Network را در سمت راست نوار وظیفه انتخاب کنید، سپس بررسی کنید که آیا اتصال VPN نشانگر «متصل» است یا خیر.


تغییر وضعیت چاپگر


اگر چاپگر وضعیت "آفلاین" را نشان می دهد، باید آن را به "آنلاین" تغییر دهیم. برای انجام این کار، مطمئن شوید که چاپگر روشن است، به همان وای فای رایانه ما متصل است و نشان می دهد که درست وصل شده است. پس از انجام این کار:

  • بیایید صفحه تنظیمات ویندوز 10 را باز کنیم.
  • به Devices > Printers and Scanners بروید.
  • چاپگر ما را انتخاب کنید
  • بر روی دکمه "Open Queue" کلیک کنید.
  • آیتم منوی Printer را باز کنید.
  • مطمئن شوید که گزینه Use offline printer پاک شده باشد.

حذف نصب و نصب مجدد چاپگر در ویندوز 10


به عنوان گزینه نهایی راه اندازی، اگر هیچ یک از گزینه های قبلی مشکلات چاپگر شما را در ویندوز 10 حل نکرد، می توانید دوباره دستگاه را حذف و نصب کنید. اگر قبلا هرگز این کار را انجام نداده اید و این اولین بار است که این فرآیند را انجام می دهید، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

1. صفحه تنظیمات را باز کنید و به Devices > Printers and Scanners بروید.
در بخش چاپگر و اسکنر، چاپگر خود را انتخاب کرده و روی دکمه Remove device کلیک کنید.
کار بعدی که باید انجام دهیم این است که چاپگر خود را دوباره نصب کنیم. در این صورت باید این کار را انجام دهیم:

2. صفحه پیکربندی را باز کنید و به گزینه Devices > Printers and Scanners بروید.
یک گزینه را انتخاب کنید یک چاپگر یا اسکنر اضافه کنید.

منتظر می مانیم تا سیستم چاپگر ما را پیدا کند، آن را انتخاب کرده و روی Add device کلیک می کنیم.
این یک گزینه "مجازی" برای راه اندازی مجدد دستگاه خواهد بود. این یک گزینه بسیار مفید برای دستگاه های خارجی است که در صورت خرابی به رایانه متصل می شویم، مانند اسکنرها، درایوهای خارجی، مانیتورهای ثانویه و غیره.

نصب چاپگر از برنامه آن


اگر اخیراً چاپگری خریداری کرده‌اید، به احتمال زیاد با یک برنامه مناسب برای کمک به تنظیم و مدیریت برند خود ارائه شده است. خوب است که از آن نه تنها برای کارهای روزمره، بلکه برای هر چیزی که مربوط به پشتیبانی از دستگاه شما است نیز استفاده کنید. شاید در اینجا باشد و نه در منوی ویندوز، راه حلی برای مشکلی که در چاپگر خود ایجاد شده است پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر یک چاپگر HP یا MFP دارید، به برنامه HP Smart دسترسی خواهید داشت که می توانیم از آن برای راهنمایی شما در مراحل نصب استفاده کنیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی نماد متقاطع "+" در گوشه سمت راست بالا، درست زیر نماد نمایه، راه اندازی و اعلان ها کلیک کنید. پس از این، برنامه چاپگرهای متصل به رایانه شخصی یا همان شبکه رایانه شخصی ما را جستجو می کند و مرحله به مرحله نحوه نصب برنامه را به ما می گوید. ما همچنین قادر به حذف چاپگرها، پاک کردن صف های چاپ و غیره خواهیم بود.

علاوه بر این، اگر منوی سه نوار افقی را گسترش دهیم، به ابزار تشخیص و تصحیح خطا دسترسی خواهیم داشت. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که روی دکمه Start کلیک کنیم و یک عیب یابی اجرا می شود که مشکلات چاپگر و نحوه رفع آنها را به ما می گوید. ما همچنین یک بخش راهنما و پشتیبانی داریم که ما را به انجمن های تجاری می برد که در آن بسیاری از مسائل مربوط به چاپگر و راه حل های احتمالی آنها را می یابیم.

تنظیمات ویندوز 10 خود را بررسی کنید


در حالی که درست است که یکی از احتمالات هنگام از کار افتادن چاپگر این است که در چاپگر ایراد وجود داشته باشد، جنبه دیگری که باید در نظر گرفته شود، پیکربندی خود چاپگر در سیستم عامل، در این مورد ویندوز 10 است. ما سیستم عامل را به روز کرده ایم، ممکن است برخی از پارامترها پیکربندی نشده باشند یا با آن تنظیمات ناسازگار باشند، چندین راه حل ممکن برای این کار توصیه می شود. آنها به شرح زیر است:

عیب یاب را اجرا کنید


ویندوز 10 دارای ابزارهای عیب یابی بسیاری است. ابزارهایی که به ما این امکان را می دهند تا به طور خودکار مشکلات خاصی را در سیستم خود برطرف کنیم. برای انجام این کار، کافی است نام عیب یاب را در نوار جستجوی نوار وظیفه وارد کنید یا از صفحه تنظیمات به آن دسترسی پیدا کنید، جایی که باید یک فرآیند خاص را انجام دهیم:

  1. به تب Update & Security بروید.
  2. حال بر روی گزینه Troubleshoot کلیک کنید.
  3. سپس ابزارهای عیب یابی اضافی
  4. در نهایت بر روی Printer کلیک کنید.


ما چند ثانیه، شاید چند دقیقه، نه زیاد صبر می کنیم، این یک چیز بسیار خاص است و ویندوز در چنین مواقعی تا نیمه راه شما را جا می دهد. در حالی که نسخه های اولیه این ابزار معمولاً بسیاری از مشکلات را حل نمی کرد، در مورد ویندوز 10 پیشرفت چشمگیری داشته است و می تواند راه حلی عالی برای مشکل چاپ شما باشد.

به روزرسانی رانندگان


کاری که می‌توانیم در صورت ادامه‌ی مشکلات چاپگر در هنگام ارتقا به ویندوز 10 انجام دهیم، بررسی اینکه آیا درایور چاپگر را به‌درستی به‌روزرسانی کرده‌ایم یا خیر. برای انجام این کار، Windows 10 Device Manager را باز کنید، چاپگر ما را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و گزینه "Update Driver" را انتخاب کنید.

در این مورد، گزینه "به روز رسانی چاپگر" است، این باید در سطح نرم افزار انجام شود، به احتمال زیاد هم مایکروسافت و هم سازنده دستگاه یک به روز رسانی برای درایورهای چاپگر ایجاد کرده اند که پس از به روز رسانی سیستم عامل مشکل چاپ را حل می کند.

Print Job Manager را پاک و بازنشانی کنید


گزینه دیگری برای حل مشکلات چاپگر پس از به روز رسانی ویندوز 10، حذف نصب و تنظیم مجدد Print Job Manager است. این فایلی است که همانطور که از نامش پیداست وظیفه مدیریت فرآیند چاپ را بر عهده دارد.

برای حذف و تنظیم مجدد Print Job Manager از طریق برگه "خدمات"، این مراحل را دنبال کنید:

  • برنامه Windows 10 Services را باز کنید. می‌توانید «سرویس‌ها» را مستقیماً در کادر جستجو در نوار وظیفه تایپ کنید.
  • تب Standard-Local را انتخاب کنید
  • سرویس Print Job Manager را در لیست پیدا کنید.
  • Stop و سپس OK را انتخاب کنید.
  • در نوار جستجو در نوار وظیفه، %WINDIR%system32spoolprinters را تایپ کنید.
  • %WINDIR%system32spoolPRINTERS را از لیست نتایج انتخاب کنید و سپس تمام فایل‌های موجود در پوشه را حذف کنید.


سپس به پنجره Services برگردید و در تب Standard مجددا از لیست سرویس ها Print Job Manager را انتخاب کنید، Startup و سپس Automatic را در کادر Startup Type و در نهایت OK را انتخاب کنید.

سرویس اسپولر چاپ را بررسی کنید


از فایل services.ms (روش آهسته)
ما باید بررسی کنیم که آیا سرویس اسپولر چاپ به درستی پیکربندی شده است، زیرا ممکن است این دلیلی باشد که چاپگر پس از به روز رسانی درست کار نمی کند. این ابزار وظیفه مدیریت کارهای چاپی ارسال شده به چاپگر را بر عهده دارد، می تواند ریشه مشکل باشد و تمامی فعالیت های چاپی را که به دستگاه ارسال می کنیم مسدود کند. برای انجام این کار باید چند مرحله ساده را دنبال کنیم:

  1. کلید Windows را روی صفحه کلید و به دنبال آن حرف R فشار دهید.
  2. در پنجره ای که ظاهر می شود، services.msc را در قسمتی که برای این کار در نظر گرفته شده است وارد کنید.
  3. حال باید در پنلی که در سمت راست می بینیم، صف چاپ را پیدا کرده و آن را علامت گذاری کنیم تا بتوانیم کلیک راست کنیم.
  4. بعد از کلیک راست روی Properties کلیک می کنیم.
  5. در پنجره ای که ظاهر می شود، باید به تب General برویم و در آنجا که می گوید Startup Type، تیک هیچ یک از گزینه های دیگر مناسب نیست.
  6. سپس دکمه Apply را بزنید و بلافاصله بعد از آن دکمه OK را بزنید.
  7. وقت آن است که تمام پنجره ها را ببندید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.


آخرین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید پس از روشن کردن مجدد آن، اگر خطا ادامه داشت یا با کاری که انجام دادیم، همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد و می‌توانیم هر آنچه را که نیاز داریم بدون هیچ مشکلی چاپ کنیم. در صورتی که همان خطا ادامه داشت و اجازه چاپ چیزی را به ما نمی داد، باید یکی از روش های زیر را ادامه دهیم.

اگر خطای 0x0000011b داشتیم چه کنیم؟


یکی از رایج ترین خطاهای مرتبط با خرابی در پیکربندی چاپگر و ویندوز ما به عنوان خطای 0x0000011b شناخته می شود. به بیان ساده، این خطا زمانی رخ می دهد که یک چاپگر در یک شبکه (مانند خانه یا محل کار) پیکربندی شده باشد تا همه رایانه های متصل به آن بتوانند بدون نیاز به اتصال فیزیکی به آن از آن استفاده کنند. این خطا گاهی اوقات با راه اندازی مجدد یا حذف و تعویض کابل چاپگر برطرف می شود، اما اگر برای شما اینطور نیست، ما راه حل جایگزینی را به شما پیشنهاد می کنیم که باید وضعیت را برطرف کند، اما در غیر این صورت، باید یکی از مراحل را انجام دهید. در زیر در این لیست

کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که یک آدرس IP ثابت به چاپگر اختصاص دهیم. این تضمین می کند که دستگاه همیشه آدرس یکسانی داشته باشد، از "برخورد" با دستگاه های دیگر در همان شبکه جلوگیری می کند، که اغلب باعث این نوع خطا می شود (به ویژه پس از به روز رسانی). برای انجام این کار باید موارد زیر را انجام دهید:


  • کلمه Configuration را در موتور جستجوی ویندوز تایپ کرده و روی آن کلیک کنید.
  • روی دستگاه ها کلیک کنید.
  • در پایین گزینه ای وجود دارد که دستگاه ها و چاپگرها را نشان می دهد. آنجا کلیک کنید.
  • در پنجره جدید باید به Add a printer برویم.
  • یک پنجره جدید ظاهر می شود که در آن باید گزینه IP - TCP را انتخاب کنیم.


مهم است که از آدرس IP استفاده کنیم که در روتر ما استفاده نمی شود. برای این کار باید وارد منوی تنظیمات روتر شده و گزینه یا منوی را که پروتکل DHCP را لیست می کند، پیدا کنیم. در داخل روتر نیز باید همان آدرس را برای چاپگر رزرو کنیم.

به روز رسانی ویندوز 10 را بررسی کنید


متأسفانه، شاهد برخی از به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 بوده‌ایم که باعث می‌شود برخی از کاربران پس از نصب، در چاپ هر چیزی از چاپگرها با مشکل مواجه شوند. به عبارت دیگر، نه تنها واقعیت به روز رسانی از یک نسخه متفاوت از سیستم عامل می تواند باعث مشکلات چاپ شود، بلکه سایر به روز رسانی های جزئی در همان نسخه نیز می تواند مشکل مشابهی ایجاد کند. علاوه بر این، هیچ چیز به ما تضمین نمی‌کند که این اتفاق با به‌روزرسانی‌های بعدی تکرار نشود، بنابراین توصیه می‌شود بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی یا وصله‌ای جزئی اخیراً نصب شده است و در آن زمان است که مشکلاتی را در چاپگر خود کشف کرده‌ایم.

اگر تمام مراحل بالا مشکل را حل نکرد، باید بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی اخیراً نصب شده است یا خیر و اگر چنین است، آن را حذف نصب کنید و ببینید آیا با این کار خطا برطرف می‌شود یا خیر. سپس می توانیم تعیین کنیم که آیا این دلیل مشکلات چاپ ما است یا خیر.

نحوه حذف آپدیت جدید


اگر در مورد ما همه چیز به دلیل به روز رسانی سیستم عامل رایانه ما رخ داده است، حقیقت این است که ما همیشه گزینه حذف آن را داریم. با این حال، برای انجام این کار باید تعدادی از مراحل کلیدی را بدانیم که به ما امکان انجام این کار را می دهد. برای انجام این کار، صفحه تنظیمات ویندوز 10 را باز کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به قسمت Update and Security بروید.
  2. در مرحله بعد روی Windows updates کلیک کنید.
  3. و در نهایت بر روی Update Log کلیک کنید.
  4. در پنجره بعدی روی گزینه "Uninstall updates" که در بالا پیدا می کنیم کلیک می کنیم و تنها چیزی که برای ما باقی می ماند این است که آپدیتی را که هنگام استفاده از چاپگر مشکل ایجاد کرده است را انتخاب کرده و اقدام به حذف آن کنیم.


تنها کاری که باید انجام دهیم این است که این نسخه یا پچ را در پنجره Installed updates پیدا کرده، آن را انتخاب کرده و پیامی که ظاهر می‌شود را تأیید کنید که می‌پرسد آیا مطمئن هستیم که می‌خواهیم به حذف این به‌روزرسانی ادامه دهیم. روی Yes کلیک کنید و منتظر بمانید تا فرآیند به درستی کامل شود. پس از تکمیل، می‌توانیم چیزی را چاپ کنیم و بررسی کنیم که آیا مشکل حل شده است. همچنین می توانید به نقطه قبلی که این به روز رسانی رخ نداده است بازگردانی کنید، اگرچه راه حل قبلی ساده ترین و معمولاً مؤثر است.

از نصب مجدد آنها جلوگیری کنید


همانطور که در این مورد، حذف به‌روزرسانی‌های تجمعی مانع از نصب مجدد آن‌ها نمی‌شود، بنابراین باید یک قدم جلوتر برویم تا مواردی را که نمی‌خواهیم در Windows Update ببینیم پنهان یا مسدود کنیم. برای انجام این کار، باید عیب یاب را در قسمت Show or hide updates from Microsoft Support دانلود و اجرا کنیم. این به‌روزرسانی‌ها را جستجو می‌کند و از آنجا می‌توانید انتخاب کنید که کدام‌یک را می‌خواهید پنهان یا مسدود کنید.

اگر آپدیت در آنجا ظاهر نشد، اما باید برنامه را ببندید و پس از بررسی مجدد آن را اجرا کنید. این نه تنها مشکل را حل می کند، بلکه از تکرار آن نیز جلوگیری می کند، زیرا به روز رسانی مجدداً نصب می شود، حداقل تا زمانی که راه حل یا به روز رسانی جدید در دسترس باشد.

همچنین می‌توانید همه به‌روزرسانی‌ها را به تعویق بیندازید، اگرچه این کارآمدترین راه است زیرا دیگر به‌روزرسانی‌های مهم را از دست نمی‌دهید یا زمان زیادی را تلف نمی‌کنید. این مشکل به دلیل به روز رسانی ویندوز ایجاد شده است و ممکن است در آینده رخ دهد، بنابراین ارزش آن را دارد که بدانید در صورت وقوع چه باید کرد.

18 آوریل 2023 7
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. DeSvErTi
    DeSvErTi
    4 دسامبر 2023 20:37
    با تشکر از دستورالعمل های دقیق من به تازگی برای خودم یک چاپگر جدید خریدم.
  2. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 15:24
    دوستان من به شما توصیه می کنم این چاپگر را به سادگی حذف کنید.
  3. لاله
    لاله
    5 دسامبر 2023 22:07
    مقاله بسیار طولانی، اما بسیار ضروری. من خیلی کار کردم و توانستم همه چیز را بر اساس آن تنظیم کنم.
  4. nest23
    6 دسامبر 2023 02:04
    مقاله بسیار مفید کمکم کرد مشکل رو حل کنم ممنون 
  5. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 12:30
    من مقاله را دوباره خواندم و چند روش را امتحان کردم و دیدم که چاپگر شروع به کار کرد، با تشکر از راهنمایی 
  6. نولدور
    نولدور
    6 دسامبر 2023 15:07
    این برنامه به من کمک کرد تا با چاپگری که دائماً اتو می‌شد برخورد کنم. متشکرم.
  7. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 17:43
    مقاله خوب برای همه، بسیار در دسترس و قابل درک است