FreePrograms.me

آیا می توان کورتانا را در ویندوز 10,11 غیرفعال کرد؟


کورتانا مانند رقبای خود پیشرفت نکرده است. در عوض، دستیار به سادگی روی رایانه‌های ما می‌نشیند، داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند و منابع سیستم را بارگیری می‌کند بدون اینکه در ازای آن چیزی بدهد. اکثر کاربران به دلیل ناکارآمدی آن به صورت روزانه از آن استفاده نمی کنند و ویندوز به این نکته توجه کرده است: آخرین به روز رسانی ویندوز 11 غیرفعال کردن کورتانا را بسیار آسان کرده است. بیایید ببینیم چگونه برنامه را برای همیشه غیرفعال کنیم.

قبل از ایجاد تغییرات اساسی در رایانه شخصی خود، توصیه می شود یک نقطه بازیابی سیستم ایجاد کنید تا بتوان تمام آسیب ها را تعمیر کرد.

یک نقطه بازیابی ایجاد کنید


دستورالعمل نحوه انجام این کار:
در نوار جستجو در گوشه سمت راست پایین، به دنبال "بازیابی سیستم" باشید. ایجاد یک نقطه بازیابی را انتخاب کنید. روی پیکربندی > فعال کردن حفاظت سیستم > اعمال > تأیید > جدید > نامگذاری تاریخ فعلی فایل کلیک کنید. اگر کامپیوتر شما آسیبی ندیده باشد، نیازی به دسترسی به فایل بازیابی نخواهید داشت. بهترین گزینه این است که آن را دست نخورده رها کنید زیرا کامپیوتر را به حالت قبل باز می گرداند یک نقطه بازیابی سیستم ایجاد کنید. با این حال، اگر نیاز به بازیابی آن دارید، نحوه دسترسی به فایل بازیابی سیستم در اینجا آمده است: در نوار جستجو در گوشه سمت راست پایین، به دنبال "بازیابی سیستم" بگردید. ایجاد یک نقطه بازیابی را انتخاب کنید. روی System Restore > Next > Select a file > Next را کلیک کنید.

نحوه حذف کورتانا در ویندوز 10


چندین گزینه برای انجام این کار وجود دارد، همه اینها به استفاده شما از رایانه و تجربه فنی، به اصطلاح، سطح کاربر بستگی دارد. اجازه دهید ساده ترین راه را به شما نشان دهیم: فقط کورتانا را از نوار وظیفه پنهان کنید بدون اینکه آن را حذف کنید: روی نوار وظیفه در پایین صفحه کلیک راست کنید> روی Show Cortana کلیک کنید. حالا او از دید خارج شده است!
برای غیرفعال کردن کامل کورتانا: روی نوار وظیفه در پایین صفحه کلیک راست کنید > روی Task Manager > جزئیات بیشتر > کلیک کنید. به تب Launch بروید> Cortana > Disable را انتخاب کنید. 

کورتانا را در ویندوز 11 غیرفعال کنید


در این نسخه، نرم افزار کورتانا مانند نسخه های قبلی جزء الزامی سیستم عامل نیست. برای جلوگیری از راه اندازی خودکار کورتانا در هنگام راه اندازی: روی Start > Settings > Applications > کلیک راست کنید. نرم افزار> برنامه ها و ویژگی ها > به Cortana پایین بروید یا در نوار جستجو جستجو کنید > روی نماد سه نقطه کلیک کنید> پیشرفته > به پایین بروید و به Login > Turn Off بروید.
اگر نیاز به غیرفعال کردن دائمی Cortana دارید: روی نوار وظیفه در پایین صفحه کلیک راست کنید > Task Manager > More details > به تب Startup بروید > Cortana را انتخاب کنید > Disable را انتخاب کنید.


02 آوریل 2023 3
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 15:30
    مقاله مفید، با تشکر از برنامه های رایگان برای این
  2. لاله
    لاله
    5 دسامبر 2023 22:11
    مثل همیشه، مقاله به زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده است. متشکرم.
  3. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 12:34
    من اغلب متوجه نشدم که چرا دیسک من روی 100 بارگذاری شده است، اما پس از غیرفعال کردن کورتانا، این مشکل ناپدید شد.