FreePrograms.me

برنامه های اتوران را در سیستم عامل ویندوز غیرفعال کنید

Отключаем автозапуск программ в ОС Windows

احتمالاً متوجه شده اید که وقتی رایانه خود را روشن می کنید، برخی از برنامه ها شروع به کار می کنند. علاوه بر این، هم برنامه های سیستمی و هم برنامه های شخص ثالث راه اندازی می شوند. چرا این اتفاق می افتد؟ این به این دلیل است که تنظیمات کامپیوتر این برنامه ها را به صورت خودکار تنظیم می کند. بیایید سعی کنیم نحوه حذف برنامه ها را از راه اندازی بیابیم. مطمئناً برخی از کاربران یک سؤال کاملاً منطقی خواهند پرسید: اصلاً چرا آن را غیرفعال کنید؟ بارگذاری خودکار (autorun) برنامه ها? شما نباید بارگذاری خودکار را برای برنامه های سیستم غیرفعال کنید، زیرا ممکن است بر عملکرد رایانه تأثیر بگذارد. اما بارگذاری خودکار برخی از برنامه های شخص ثالث می تواند سرعت کامپیوتر شما را بسیار کند کند. و اگر می خواهید رایانه شما سریعتر راه اندازی شود، باید برنامه های غیر ضروری را از راه اندازی حذف کنید.

اگر در رایانه شما سیستم عامل ویندوز نصب شده است، پس غیرفعال کردن برنامه های اتوران بسیار ساده است. و در اینجا شایان ذکر است که چندین روش برای انجام این عملیات وجود دارد. ما ساده ترین روش را بررسی خواهیم کرد.

اگر سیستم عامل ویندوز 7 یا ویندوز XP در رایانه شما نصب شده است، برای حذف اتوران برخی از برنامه ها باید موارد زیر را انجام دهید.

اول از همه، شما به منو بروید "شروع"و آنجا دکمه را فشار می دهید"دویدن". پس از این، یک پنجره باز می شود"شروع برنامه". در آن شما باید دستور را وارد کنید "msconfig را". و سپس دکمه " را فشار دهید "خوب".
Отключаем автозапуск программ в ОС Windows


پس از انجام این مراحل، پنجره جدیدی باز می شود که به نام "راه اندازی سیستم" یا "پیکربندی سیستم". همه چیز به نسخه ویندوز بستگی دارد. چیزی شبیه به این خواهد بود.


برای غیرفعال کردن اتوران یک برنامه باید دو مرحله ساده را انجام دهید. ابتدا باید تیک کادر کنار برنامه مورد نیاز را بردارید و در مرحله دوم دکمه " را فشار دهید.خوب"پس از این مراحل توصیه می شود برای راه اندازی مجدد رایانه.

در مورد یکی از آخرین نسخه های سیستم عامل ویندوز، یعنی ویندوز 8، همه چیز در اینجا حتی ساده تر است. برای غیرفعال کردن اتوران یک برنامه، ابتدا باید به Task Manager بروید. پس از آن، به دنبال "اتولواد"و روی آن کلیک کنید. پنجره ای با برنامه ها باز می شود. در اینجا روی برنامه مورد نظر کلیک کرده و دکمه " را فشار دهید.غیرفعال کردن".


شایان ذکر است که در ویندوز 8، برنامه autorun را می توان با استفاده از اولین روش ذکر شده در این مقاله غیرفعال کرد. اما بسیاری از کاربران موافق هستند که غیرفعال کردن راه اندازی برنامه از طریق مدیر وظیفه بسیار سریعتر و راحت تر است. اگر نیاز به غیرفعال کردن اتوران یک برنامه دارید، از یکی از روش های ارائه شده در مقاله استفاده کنید.
18 مه 2015 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. لاله
    لاله
    4 دسامبر 2023 10:47
    فقط از روی کنجکاوی، فقط رفتم ببینم مقاله چه می گوید، و معلوم شد که بسیاری از برنامه های مختلف به طور خودکار راه اندازی شده اند. افراد غیر ضروری معلول 
  2. شاتی
    شاتی
    5 دسامبر 2023 17:42
    با تشکر از دستورالعمل من یکسری برنامه های غیر ضروری را در راه اندازی غیرفعال کردم.