FreePrograms.me

قابل حمل یا نصب کننده

Portable или Installer

هنگام دانلود برنامه های مختلف، احتمالاً متوجه شده اید که توسعه دهندگان اغلب نسخه های مختلفی از نصب کننده ها را ارائه می دهند. و نام برخی از آنها حاوی کلمه Portable است. این یعنی چی؟

اینها به اصطلاح برنامه های قابل حمل هستند یا به آنها قابل حمل، مستقل نیز می گویند. آنها نیازی به فرآیند نصب در رایانه شما ندارند. شما به سادگی یک فایل یا پوشه با فایل های برنامه را در رایانه خود کپی می کنید و بدون نصب، یعنی بدون نصب، اجرا می کنید.

مزیت چنین برنامه هایی چیست؟
اولاً، بسیاری از آنها را می توان تحت یک حساب محدود، یعنی بدون حقوق سرپرست، اجرا کرد. هنگام نصب نسخه معمولی یک برنامه، به عنوان یک قاعده، حقوق اداری مورد نیاز است، زیرا در هنگام نصب، برنامه داده های مربوط به خود و فایل های خود را در رجیستری سیستم سیستم عامل قرار می دهد. نسخه قابل حمل فایل های سیستم را تغییر نمی دهد، به این معنی که برای اجرای آن نیازی به حقوق مدیر نیست.

ثانیا، تمام "زباله" تولید شده در هنگام نصب و بهره برداری از برنامه، رجیستری، کتابخانه های پویا، پوشه های سیستم را مسدود نمی کند و باعث کاهش بیشتر عملکرد سیستم عامل شما نمی شود.

اما مهمترین مزیت این است که می توانید یک برنامه قابل حمل را روی فلش درایو بنویسید و مستقیماً از روی آن بر روی هر رایانه ای اجرا کنید. به عنوان مثال، می توانید یک نسخه قابل حمل از سرویس گیرنده ایمیل Mozilla Thunderbird یا هر نسخه دیگری را که به آن عادت دارید، روی یک درایو فلش قرار دهید. در این صورت نیازی به حمل لپ تاپ خود در سفر نخواهید داشت. در هر کافی نت تنها با چند کلیک دکمه ماوس از تمام صندوق های پستی خود نامه دریافت خواهید کرد.

در اینترنت می توانید نسخه های قابل حمل بسیاری از برنامه ها را پیدا کنید که توسط کاربران عادی برای خودشان ایجاد شده اند. بسیاری از مردم برنامه های قابل حمل ایجاد می کنند و بعداً تصمیم می گیرند آنها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند، اما باید در اینجا بسیار مراقب باشید زیرا همه این کار را با نیت خوب انجام نمی دهند - چنین خلاقیتی ممکن است حاوی ویروس های تروجان، نرم افزارهای جاسوسی و سایر نرم افزارهای مخرب باشد.
شما نباید Portable را از سایت های میزبان فایل یا ردیاب های تورنت دانلود کنید. بهتر است نسخه های قابل حمل برنامه ها را از وب سایت های رسمی توسعه دهندگان تهیه کنید، اگرچه باید پذیرفت که همه برنامه ها نسخه رسمی قابل حمل ندارند.
درست است، بسته‌های خاصی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد Portable را برای برنامه‌های دیگر ایجاد کنید، اما راه‌اندازی و استفاده از آن‌ها بسیار پیچیده است و، متأسفانه، همیشه به درستی کار نمی‌کنند. بنابراین، متأسفانه، همیشه و برای همه برنامه ها امکان ایجاد یک نسخه قابل حمل و کاملاً کاربردی وجود ندارد.
27 نوامبر 2020 5
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 20:09
    پرتابل یا نصب کننده، کاربردی ترین برنامه ها برای ویندوز
  2. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 09:08
    یک مقاله جالب و آموزنده برای توسعه عمومی.
  3. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 13:38
    اتفاقاً من تعجب می کردم که این برای چیست، ممنون، خیلی دیر شده بود
  4. آهلو
    آهلو
    6 دسامبر 2023 15:49
    حالا من بهتر می دانم چه چیزی را انتخاب کنم! خیلی باحاله، ممنون 
  5. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 23:15
    اکنون مشخص است که چرا هنگام دانلود به چندین نسخه از نصب نیاز دارید