FreePrograms.me

مرورگرهای ویندوز 2020

Браузеры для Windows 2020

مرورگر وب دریچه ای به فضای وسیع اطلاعاتی است. و احتمالاً استفاده از "دری" که می ترکد، گیر می کند و در نهایت ظاهر آن اصلاً برای چشم خوشایند نیست اشتباه است. این مقاله را بخوانید. شاید او به شما در انتخاب کمک کند.

بنابراین، شما URL را در نوار آدرس وارد می‌کنید و مرورگر شما تمام کارهای لازم را برای نمایش وب‌سایت انتخاب‌شده بر روی صفحه نمایش مانیتور شما انجام می‌دهد. شروع از تماس با سرور DNS برای به دست آوردن آدرس IP وب سایت مورد نظر و پایان دادن به رندر مستقیم لایه به لایه عناصر تصویر در صفحه.

علاوه بر این، مرورگرها می توانند برای دسترسی به اطلاعات برخی از سرورهای خصوصی یا پخش ویدیوهای محلی ذخیره شده در دستگاه شما استفاده شوند. با افزودن کامپوننت های مناسب می توان از مرورگر وب به عنوان مدیر پسورد، دانلود منیجر، دانلودر تورنت، پرکننده فرم و ... استفاده کرد.

به طور کلی، ما زمان زیادی را در رایانه با استفاده از مرورگر وب مورد علاقه خود می گذرانیم و انتخاب آن مطابق با ترجیحات شما آخرین تصمیم نیست.


همانطور که از نمودار مشخص است، در سال جاری تغییرات قابل توجهی در سهم بازار محبوب ترین مرورگرها مشاهده نشد.

گوگل کروم - رهبر بلامنازع بازار هنگامی که گوگل این مرورگر را در سال 2009 معرفی کرد، به سرعت محبوب شد زیرا در آن زمان سریعترین مرورگر بود. اما اکنون کروم رقبای شایسته ای دارد. کروم به‌عنوان محبوب‌ترین، استانداردهای سرعت و کارایی خود را در سطح مناسب حفظ می‌کند، اگرچه دیگر مخفی نیست که این مرورگر رم را بیش از حد بارگیری می‌کند.

کروم علاوه بر عملکردهای اساسی مانند مدیریت نشانک، پسوند تم، حالت ناشناس و غیره، یک عملکرد مدیریت نمایه نیز دارد. این ویژگی به چندین نفر اجازه می‌دهد بدون ادغام تاریخچه مرور، سابقه دانلود کوکی‌ها و غیره از یک مرورگر در یک دستگاه استفاده کنند. یعنی در صورت لزوم هر کاربر می تواند مرورگر را برای خود شخصی سازی کند.

یکی دیگر از مواردی که کروم را به یکی از بهترین مرورگرها تبدیل می کند، پشتیبانی آن از چندین دستگاه است. Google Chrome می‌تواند به راحتی تاریخچه مرورگر، برگه‌ها، نشانک‌ها، گذرواژه‌ها و غیره را بین دستگاه‌های با استفاده از برنامه Chrome همگام‌سازی کند. یعنی در اصل، رایانه و تلفن هوشمند شما دارای مرورگر یکسان با داده های یکسان هستند. نیازی به وارد کردن تمام داده های تنظیمات به صورت دستی نیست.

مزیت دیگری که بسیاری از افراد در مورد مرورگر کروم دوست دارند، فروشگاه افزونه بسیار غنی آن است. این مجموعه ای غنی از افزونه ها را ارائه می دهد که مرورگر شما را به یک دستگاه همه کاره با بسیاری از افزونه های راحت تبدیل می کند.


مرورگر Yandex - تقریباً یک کلون کامل از Google Chrome. تفاوت فقط در مجموعه برنامه های افزودنی و تنظیمات اضافی قابل مشاهده است. برای کروم، خدمات گوگل در اولویت قرار دارد. مسدودکننده تبلیغات داخلی و نوار جستجوی هوشمند در اینجا مفید هستند. اگر اینترنت کند است، بهتر است از حالت توربو برای افزایش سرعت دانلود استفاده کنید. خوب، سرگرمی های دلپذیر مانند آلیس و مجموعه ها - یک خوراک اضافی از محتوای تصادفی. اگرچه ، البته ، مرورگر Yandex شایسته بررسی جداگانه است که به زودی به خوانندگان ارائه خواهیم داد.


لیسا سیاحت اکتشافی در افریقا نمودار تعداد کاربران رایانه های اپل را به جای محبوبیت واقعی این مرورگر در محیط ویندوز نشان می دهد. اپل در سال 2015 به روز رسانی و پشتیبانی از آن را برای ویندوز متوقف کرد و نسخه 5.1.7 آخرین نسخه از آن زمان باقی مانده است. قضاوت در مورد اینکه اپل هنگام تصمیم گیری بر اساس چه چیزی هدایت شده است دشوار است، زیرا ... دیدگاه رسمی علنی نشد.

برای ما، استفاده از مرورگری که قادر به باز کردن وب سایت خود نیست و برای استفاده در YouTube مسدود شده است، منطقی به نظر نمی رسد. اگر چه، در صورت تمایل، می توانید نصب کننده آخرین نسخه سافاری را از وب سایت رسمی با استفاده از پیوندی با اتصال ناامن دانلود کنید:
http://appldnld.apple.com/Safari5/041-5487.20120509.INU8B/SafariSetup.exe
با کپی کردن آن در اینجا و چسباندن آن در نوار آدرس یک برگه جدید در مرورگر خود.

در رتبه بعدی نمودار با سهم 6,49 درصد قرار دارد مرورگر اپرا. این مرورگری است که یکی از اولین ها برای آن یک برنامه ویژه Opera mini برای تلفن های همراه با پشتیبانی از زبان جاوا ساخته شده است. حتما خیلی ها او را به یاد دارند. خود Opera در سال 1995 ایجاد شد و یکی از قدیمی ترین مرورگرها است.

این مرورگر تا به امروز به روز شده و پشتیبانی می شود، اما در رقابت با مرورگرهای مورد بحث در بالا شکست می خورد. با این وجود، اپرا یکی از محبوب ترین مرورگرها باقی مانده است، طرفداران خود را دارد و جایگاه شایسته ای را در لیست بهترین مرورگرها برای ویندوز و سایر سیستم عامل ها به خود اختصاص داده است. بسیاری از کاربران اغلب آن را بهترین جایگزین برای مرورگر فایرفاکس می دانند. به زودی بررسی دقیق آخرین نسخه اپرا را آماده خواهیم کرد.

مانند سایر مرورگرهای ویندوز، اپرا از همگام سازی بین دستگاهی نیز پشتیبانی می کند تا مرور را در همه دستگاه هایی که از حساب اپرا خود استفاده می کنید در دسترس قرار دهد. با این حال، ویژگی متمایز آن عملکرد توربو Opera است که ترافیک را فشرده می کند و Opera را به یکی از بهترین مرورگرها برای کسانی که سرعت اینترنت پایینی دارند تبدیل می کند. Opera همچنین دارای یک VPN رایگان داخلی است که با آن می توانید آدرس واقعی خود را مخفی کنید و از این طریق تا حدی ناشناس بودن بازدیدهای خود را از منابع دیگران حفظ کنید. این عملکرد در یک "جعبه" ارائه می شود، که در مورد بسیاری از مرورگرهای محبوب، از جمله Chrome، Yandex و Firefox وجود ندارد، که در آن باید افزونه های VPN جداگانه را برای این منظور دانلود کنید. و این روند این تنظیمات را در آنها کمی پیچیده می کند. مانند موارد بالا، مرورگر اپرا دارای یک فروشگاه افزونه غنی است که با افزونه های بسیاری از شرکت های بزرگ عرضه می شود.


بعدی در لیست - مرورگر فایرفاکس. چندی پیش، موزیلا با انتشار فایرفاکس کوانتوم، مرورگر خود را به روز کرد. این شامل چندین ویژگی مفید مانند توصیه های بهتر، مدیریت تب پیشرفته، صفحه مدیر وظیفه جدید و موارد دیگر است. فایرفاکس جدید بسیار سریعتر از نسخه قبلی خود است و اکنون به شدت با مرورگر کروم گوگل برای رهبری رقابت می کند.
رابط کاربری بازطراحی شده فایرفاکس و بسیاری از ویژگی های جدید ممکن است برای کاربران مختلف جذاب باشد. هنگام استفاده از حالت خصوصی، موزیلا از یک ویژگی به نام محافظت از ردیابی استفاده می کند. این برای جلوگیری از درخواست ها از ردیابی دامنه عمل می کند و در نتیجه سرعت بارگذاری صفحات وب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با این حال، در برخی از نشریات می توانید انتشاراتی را پیدا کنید که در آنها فرض می شود که فایرفاکس به سادگی بارگیری اسکریپت های ردیابی را به تاخیر می اندازد تا ابتدا رابط کاربری را بارگیری کند. اینکه آیا این درست است یا نه، واضح نیست، اما ممکن است که اینها صرفاً تهمت های ناروا علیه مرورگر باشد.

فایرفاکس یکی از محبوب ترین مرورگرهای امروزی است و به عنوان یک مرورگر استاندارد در بسیاری از توزیع های لینوکس عرضه می شود. قابل درک است که این به دلیل فلسفه محافظت از حریم خصوصی فایرفاکس است. خود مرورگر با رابط کاربری دلپذیر بسیار سریع است و می تواند به اندازه کافی با هر مرورگر برتر رقابت کند. فایرفاکس همچنین دارای یک فروشگاه غنی از پلاگین ها است که به گسترش عملکرد اولیه مرورگر کمک می کند. بررسی دقیق مرورگر پشت سر ماست.


در پایان، ما بر روی چندین مرورگر تمرکز خواهیم کرد که سهم استفاده از آنها در خطای آماری است. اما با این وجود، هر یک از آنها "لذت" خاص خود را دارد و چه کسی می داند، شاید در آینده نزدیک با رهبران بررسی ما رقابت کنند.

کروم. اگر در حال حاضر از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید، مشکلی برای تغییر به نسخه متن باز آن که در سیستم های لینوکس وجود دارد، نخواهید داشت. در واقع، مرورگر کروم کد منبع خود را از کرومیوم قرض گرفته است. از نظر ظاهر و عملکرد، Chromium در رتبه بندی ما یکسان است. همچنین می‌توانید با استفاده از حساب Google خود وارد شوید، داده‌ها را همگام‌سازی کنید، برنامه‌های افزودنی دانلود کنید و موارد دیگر.

با این حال، هنوز تفاوت هایی وجود دارد که می تواند به کاربران کمک کند تا بهترین انتخاب را برای خود داشته باشند. برای مثال، Chromium از به‌روزرسانی‌های خودکار پشتیبانی نمی‌کند. کدک های صوتی و تصویری همراه با اجزای پخش کننده موجود نیستند. یکی از تفاوت‌های اصلی این است که Chromium به‌عنوان نسخه‌ای در حال توسعه است. این بدان معناست که ویژگی‌ها بیشتر از خود کروم به ساخت‌های جدید اضافه می‌شوند - این تقریباً روزانه اتفاق می‌افتد. Chromium همچنین برای بسیاری از مرورگرهای جدید که از راه‌اندازی در این فضا منتشر می‌شوند منبع باز است. این امر تا حدودی زندگی آنها را آسان می کند و نیازی به ایجاد یک هسته جدید برای مرورگر ندارد.

پروژه‌های Chromium https://www.chromium.org/Home

ویوالدی. این مرورگر تنها چند سال قدمت دارد، اما یکی از بهترین مرورگرهای ویندوز است. ویوالدی توسط یکی از بنیانگذاران اپرا جان استفنسون ایجاد شد. مرورگر دارای یک رابط پاسخگو است که بسته به رنگ بندی وب سایت باز شده در آن تغییر می کند. به عنوان یک مرورگر مبتنی بر هسته کرومیوم، از افزونه های مرورگر گوگل کروم و اپرا پشتیبانی می کند.

از نظر خارجی، Vivaldi بسیار شبیه Opera است - با همان پانل جانبی در سمت چپ. اما سطح تنظیمات ارائه شده مانند نوار آدرس، نوار تب و موارد دیگر باعث جذابیت بیشتر ویوالدی در این زمینه شده است. سفارشی سازی های اضافی شامل افزودن میانبرهای صفحه کلید سفارشی و حرکات ماوس به دلخواه شماست. می توانید یادداشت های فعلی را در نوار کناری بگیرید. شما همچنین می توانید بوک مارک ها را در آنجا ایجاد کنید. و در هر زمان می توانید با استفاده از صفحه نمایش تقسیم شده به وب سایت مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

به وب سایت Vivaldi https://vivaldi.com/ru/ بروید

مرورگر مشعل. اگر از طرفداران بیت تورنت هستید، Torch Browser برای شما مناسب است، زیرا با یک دانلود کننده تورنت داخلی همراه است. این یک ابزار ضبط رسانه ای دارد که می تواند برای بارگیری جریان ویدئو و فایل های صوتی از صفحات وب باز شده توسط مرورگر استفاده شود. یک ویژگی جالب شتاب دهنده دانلود وجود دارد که در درجه اول برای دانلود محتوا به صورت روزانه طراحی شده است. این نوعی آنالوگ توربو اپرا است. Torch همچنین می‌تواند ویدیوها و تورنت‌های نیمه دانلود شده را پخش کند و همچنین شامل یک پخش کننده موسیقی است که محتوا را از یوتیوب می‌کشد.

https://torchbrowser.com/

مرورگر شجاع. در مدت زمان کوتاهی، مرورگر Brave به دلیل تمرکز بر حریم خصوصی شهرت پیدا کرده است. این مرورگر توسط Brendan Eich (خالق جاوا اسکریپت و یکی از بنیانگذاران Mozilla) و برایان باند توسعه داده شده است؟ مانند بسیاری دیگر، بر اساس کد Chromium ساخته شده است. دارای مسدود کننده های تبلیغاتی و اسکریپت داخلی است که فعالیت بازدیدکنندگان وب سایت را ردیابی می کند. 
نکته قابل توجه مرورگر این است که کاربر تبلیغات آزاردهنده را فقط به صورت اعلان می بیند و تنها در صورتی که تصمیم به تماشای آن داشته باشد کاملاً قابل مشاهده می شود. و در این صورت Brave قول می دهد که 70 درصد هزینه نمایش این تبلیغ را به کاربر بدهد. مطمئناً از این کار درآمد زیادی نخواهید داشت ، اما اگر دانش آموز یا دانش آموز هستید ، چنین درآمدی اضافی نخواهد بود. Brave به شما این امکان را می دهد که از بین لیست طولانی 20 موتور جستجو انتخاب کنید. در یک به روز رسانی اخیر، توسعه دهندگان یک ویژگی مرور ناشناس را اضافه کردند که توسط شبکه Tor یکپارچه شده است. این ویژگی محافظت بیشتری از حریم خصوصی را فراهم می کند.

به وب سایت Brave Browser بروید https://brave.com/

بنابراین، در بالا سعی کردیم به طور خلاصه به ویژگی های مرورگرهای محبوب و نه چندان رایج اشاره کنیم. واضح است که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند و برای همه مناسب نیستند.
ما فقط می خواستیم تأکید کنیم که نباید اسیر کلیشه ها بمانید - از این گذشته، این امکان وجود دارد که مرورگر شما هنوز در جایی منتظر شما باشد.
نظر خود را در مورد مطالبی که می خوانید در کامنت بنویسید. چه چیزی را فراموش کردیم ذکر کنیم؟ به نظر شما چه چیز دیگری ارزش صحبت کردن دارد؟
23 نوامبر 2020 14
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. vtb69
    25 نوامبر 2020 15:37
    بررسی جالب چرا چیزی در مورد Maxthon گفته نمی شود؟ یک منتقد بسیار شایسته
  2. نیکلاس
    نیکلاس
    25 نوامبر 2020 22:19
    آخرین Edge هم بد نیست

    1. لوکس
      27 نوامبر 2020 13:16
      مایکروسافت اج نیز وجود خواهد داشت.
  3. ساکن
    19 نوامبر 2023 18:44
    با تشکر از لیست مرورگرها، من از همه آنها استفاده کردم به جز آخرین ... یاندکس محبوب ترین است.
  4. بله
    21 نوامبر 2023 15:18
    با تشکر از شما، من واقعا از بررسی خوشم آمد. من به کسانی که بلاتکلیف هستند توصیه می کنم 
  5. تیمیر
    تیمیر
    21 نوامبر 2023 22:41
    در اینجا لیستی از مرورگرهای برتر برای نسل جدید آمده است. من مازیلا را دانلود کردم، این انفجار است.
  6. وووتت83
    وووتت83
    23 نوامبر 2023 14:03
    با تشکر از نویسنده برای کار انجام شده بسیار آموزنده شوید!!!
  7. آهلو
    آهلو
    3 دسامبر 2023 10:13
    مقاله بسیار مفید بود! خیلی وقت بود فکر می کردم کدام مرورگر را دانلود کنم. متشکرم! 
  8. GodyVody
    GodyVody
    4 دسامبر 2023 19:34
    برنامه خیلی خوبیه من همه چی رو دوست داشتم 👍 به همه توصیه میکنم دانلود و تماشا کنند
  9. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 20:07
    مرورگرهای زیادی در مقاله ذکر شده است، آنها همچنین با لیست برتر من موافق هستند
  10. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 09:27
    وای چقدر اسم جدید یاد گرفتم من از مرورگر Yandex استفاده می کنم.
  11. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 13:39
    به طور معمول مشخص می شود که من فقط حدود 10 درصد از یوآوزها را می شناختم
  12. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 23:16
    مرورگرهای عالی برای ویندوز، من آن را خیلی دوست داشتم، آن را توصیه می کنم