FreePrograms.me

چرا BIOS هارد دیسک را می بیند، اما ویندوز (کامپیوتر) نمی بیند؟

БИОС видит жесткий диск а система нет



مشکل شناسایی هارد دیسک توسط سیستم عامل در اکثر موارد پس از اتصال یک هارد دیسک جدید به کامپیوتر رخ می دهد. این به این دلیل است که دستگاه در ابتدا فرمت نشده است و این باعث می شود که ویندوز پارتیشن های چنین دستگاهی را نبیند. علاوه بر این، اگر درایو در BIOS شناسایی شود، به این معنی است که کار می کند. این مقاله تمام راه های موجود برای حل مشکل را در زمانی که رایانه یا لپ تاپ هارد دیسک (داخلی یا خارجی) را نمی بیند، شرح می دهد. 


اگر راهی برای بازیابی هارد دیسک زیر در نشریه پیدا نکرده‌اید، فرقی نمی‌کند که درایو خارجی یا داخلی باشد. اگر به تعمیرات با حفظ اطلاعات در سن پترزبورگ نیاز دارید، این کار در SmartTop انجام می شود، پیوند به صفحه https://smart-top.ru/2022/12/17/vosstanovlenie-zhjostkih-diskov-ssd-ili-dannyh- s-nih/. گاهی اوقات ممکن است فقط در صورت وجود مشکل در هدها یا صفحات مغناطیسی، امکان بازیابی اطلاعات از درایو وجود داشته باشد. 


[banner_rotator]
{banner_rotator}
[/banner_rotator]

بازیابی دید هارد در ویندوز



در یک وضعیت استاندارد، می توانید با استفاده از ابزارهای داخلی سیستم عامل، بدون استفاده از دستکاری های پیچیده و برنامه های شخص ثالث، مشکل را حل کنید. بنابراین، کل مشکل در محدودیت سیستم پوسته نرم افزار در مورد وضعیت مجازی درایو است که اجازه نمایش پارتیشن ها در فهرست را نمی دهد.  "کامپیوتر من" .

Жесткий диск не отображается в Моем компьютере



قالب بندی دستی



این گزینه برای کاربرانی که به تازگی هارد دیسک را وصل کرده اند مناسب است. در این حالت، سیستم عامل ممکن است به سادگی دستگاه را نبیند، بنابراین ابتدا باید با استفاده از آن فرمت کنید ابزار سیستم، که درایو متصل را حتی با وجود اینکه "کامپیوتر من" او آنجا نیست برای حل این مشکل، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  1. در منوی «پوسک» روی مورد کلیک کنید "صفحه کنترل" .

Панель управления в меню Пуск



برای جستجوی راحت تر، در گوشه سمت راست بالای پنجره ای که باز می شود، روبروی کلمه "چشم انداز"، یک دسته را انتخاب کنید "آیکون های بزرگ". در بین نمادهایی که ظاهر می شوند، باید به پارامتر بروید "مدیریت".

Раздел Администрирование в Панели управления



بعد، انتخاب کنید "مدیریت کامپیوتر" از لیست پیشنهادی

Управление компьютером в Windows



پس از باز شدن پنجره بعدی در ستون سمت چپ، روی خط کلیک کنید "مدیریت دیسک".

Список подключенных накопителей в Управлении дисками



این ابزار تمام پارتیشن های موجود و درایوهای ذخیره اضافی متصل به کامپیوتر را نمایش می دهد. شما به حجمی نیاز دارید که دارای برچسب باشد "منطقه غیر اختصاص داده شده"، که به زبان ساده به معنای حالت بدون قالب آن است.

روی این حجم تخصیص نیافته راست کلیک کنید و در زیر منوی ظاهر شده روی دستور کلیک کنید "فرمت". پس از این، سیستم عامل از شما می خواهد که این عمل را تأیید کنید، پس از آن تنظیمات اولیه در دسترس خواهد بود، جایی که باید سیستم فایل مناسب را مشخص کنید و نام دستگاه را تعیین کنید.

Настройки форматирования жесткого диска



هنگامی که فرآیند به طور کامل تکمیل شد، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید، پس از روشن کردن، آن را باز کنید "کامپیوتر من" و مطمئن شوید که HDD نامرئی قبلی نمایش داده می شود.


توجه داشته باشید! فراموش نکنید که فرمت به معنای پاکسازی کامل فایل های ذخیره شده در آن است. پس با دقت حجم مورد نیاز را در پنجره انتخاب کنید "مدیریت دیسک"برای جلوگیری از پاک کردن تصادفی اطلاعات مهم


بازیابی هارد دیسک در صورت عدم وجود کامل در ویندوز



یک کتابچه راهنمای ساده در بالا بدون هیچ مشکل اضافی توضیح داده شد. اما همچنین اتفاق می افتد که پس از اتصال درایو به واحد سیستم، به هیچ وجه توسط ابزارهای استاندارد سیستم عامل قابل شناسایی نیست. 3 راه اصلی برای خروج از این وضعیت وجود دارد.

روش 1: بررسی اتصالات و سیم ها



مهم نیست که چقدر بی اهمیت به نظر می رسد، اغلب این نقص در اتصال نادرست کانکتورهای HDD و دوشاخه های خروجی از واحد سیستم است. این ممکن است یک اتصال بد یا یک کابل آسیب دیده باشد که با تعویض آن همه چیز درست می شود.

برای آسان‌تر کردن بررسی کابل‌ها، می‌توانید به سادگی با فشار دادن وارد بایوس شوید F2 یا حذف در همان ابتدای راه اندازی کامپیوتر.

همچنین نگاه کنید به: نحوه ورود به BIOS در رایانه

بعد باید بخش را باز کنید "اصلی" و مطمئن شوید که پوسته درایو متصل را می بیند. اگر اینطور نیست، با خیال راحت اتصالات را بررسی کنید یا کابل را عوض کنید. علاوه بر این، ما قطعاً توصیه می کنیم پورت اتصال درایو به مادربرد را تغییر دهید. به عنوان یک قاعده، چندین کانکتور SATA دارد، بنابراین به سادگی هارد دیسک را به یکی دیگر رایگان متصل کنید.

Проверка видимости жесткого диска в BIOS



روش 2: استفاده از ابزارهای ویژه



وقتی هارد دیسکی در بایوس وجود دارد، اما ویندوز دایرکتوری های آن را شناسایی نمی کند، باید از برنامه هایی مانند Partition Magic یا Acronis Disk Director استفاده کنید. این برنامه ها عملکرد بسیار زیادی دارند و می توانند پیچیده ترین مسائل مربوط به عملکرد یک دستگاه ذخیره سازی را حل کنند. از طریق چنین برنامه ای می توانید یک هارد دیسک جدید را شناسایی کنید، آن را فرمت کنید و سیستم را مجبور کنید تا پارتیشن ها را در آن نمایش دهد "کامپیوتر من".

اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند قالب بندی با نرم افزار شخص ثالث در روش 1 مقاله را در لینک زیر بخوانید.

ادامه مطلب: فرمت کردن هارد دیسک شما

روش 3: بایوس را به روز کنید



اگر همه چیزهایی که در بالا توضیح داده شد را امتحان کرده اید و در نهایت درایو در پوسته یا ویندوز قابل مشاهده نیست، به احتمال زیاد بین BIOS و دستگاه جدید ناسازگاری نرم افزاری وجود دارد. این زمانی اتفاق می‌افتد که تفاوت بین تاریخ‌های انتشار قطعات بیش از 5 سال باشد که به دلیل فایل‌های کنترل قدیمی است که کدهای اجرایی آن نمی‌توانند نوآوری‌های یک درایو مدرن را تشخیص دهند.

شما باید با دانلود آخرین به روز رسانی ها از وب سایت رسمی توسعه دهنده مادربرد، بایوس را دوباره فلش کنید. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید در مورد فرآیند به روز رسانی پوسته اطلاعات بیشتری کسب کنید.


نتیجه



در اصل، هیچ موقعیتی وجود ندارد که یک هارد دیسک جدید متصل شده نتواند با سیستم عامل همگام شود. استثنا این است که یا خود دستگاه کار نمی کند یا رایانه شخصی بسیار قدیمی است، آخرین به روز رسانی بایوس که برای آن نیز بسیار قدیمی است.

27 آگوست 2018 9
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. والری
    25 ژانویه 2020 07:03
    بایوس کامپیوتر UEFI است. پس از نصب ویندوز 10 دوم روی یک هارد دیسک جداگانه، ویندوز 7 قبلی از کار افتاد، اگرچه خود دیسک و محتویات آن قابل مشاهده است. تلاش برای راه اندازی از طریق UEFI از دیسک اصلی با هفت هیچ نتیجه ای ایجاد نمی کند. ده دوباره شروع می شود. راه برون رفت از شرایط و دلیل چیست؟ متشکرم.
  2. کینه جویی
    کینه جویی
    26 دسامبر 2020 01:08
    من مشکلم را با نصب Intel® Rapid Storage Technology حل کردم
    https://downloadcenter.intel.com/download/28992?v=t
  3. ولادیمیر
    ولادیمیر
    30 مارس 2021 17:01 ب.ظ
    خیلی ممنونم
    آن کمک کرد. یک نویسنده توانا همه چیز را به درستی توصیف کرده است. نه مانند آماتورها در Yandex.
  4. لاله
    لاله
    3 دسامبر 2023 23:34
    شما بچه ها مقاله فوق العاده ای هستید، بسیار جالب است. همه چیز به خوبی نوشته شده است.
  5. آهلو
    آهلو
    4 دسامبر 2023 20:49
    مقاله بسیار مفید! کمک کرد! متشکرم! 
  6. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 20:22
    فهمیدم چه کاری باید انجام دهم تا رایانه شخصی هارد دیسک را ببیند
  7. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 13:48
    من هم با همین مشکل مواجه شدم، یادم نیست چطور حلش کردم
  8. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 23:29
    واضح و واضح توضیح داده شد، من واقعاً آن را دوست داشتم، آن را توصیه می کنم