FreePrograms.me

ویرایشگرهای متن آنلاین

Текстовые редакторы онлайн


ویرایشگرهای متن آنلاین برنامه هایی هستند که به شما امکان می دهند متن را با استفاده از هر دستگاهی پردازش کنید. شرط اصلی برای کاربر در دسترس بودن اینترنت است. تعداد زیادی ویرایشگر متن آنلاین مختلف وجود دارد، همه آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند، در رابط کاربری، تعداد تنظیمات و عملکردها و همچنین دشواری تسلط متفاوت هستند. با استفاده از ویرایشگرهای ساده، می توانید متن جدید را تایپ کنید یا متن موجود را پردازش کنید، تغییرات را ذخیره کنید و سند را برای چاپ ارسال کنید. انواع پیچیده تر دارای عملکرد نشانه گذاری متن هستند، به شما امکان می دهد با فونت های مختلف کار کنید و کاراکترها را ویرایش کنید.

مزایا و انواع ویرایشگرهای آنلاین



مزیت بدون شک هر ویرایشگر آنلاین در دسترس بودن آن است. اغلب چنین سایت هایی رایگان هستند و کاربر نیازی به صرف هزینه برای خرید نرم افزارهای گران قیمت ندارد.

از مزایای ویرایشگرهای آنلاین نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کراس پلتفرم. می توانید با استفاده از هر دستگاهی با ویرایشگر مورد علاقه خود کار کنید. یک سرور از راه دور وظیفه پردازش سند را بر عهده دارد، بنابراین کاربر می تواند حتی فایل های بزرگ را بدون مشکل ویرایش کند و عملکرد دستگاه کاهش نمی یابد.
  • امنیت داده ها. بسیاری از ویرایشگرهای آنلاین عملکردی برای بازیابی متن دارند، حتی اگر برگه سایت به طور ناگهانی بسته شود. تمام اطلاعات در حساب کاربری ذخیره می شود.
  • رابط کاربری آسان. اکثر سایت ها چیدمان و طراحی زیبایی دارند و با توسعه فناوری های وب، می توان یک نسخه تقریباً دقیق از یک واژه پرداز را در قالب یک وب سایت ساده دریافت کرد.


قبل از شروع کار با یک ویرایشگر متن، به شما توصیه می کنیم با چندین سایت کار کنید و تنها پس از آن گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تقریباً همه ویرایشگرهای آنلاین نیاز به ثبت نام قبلی کاربر دارند. بدون حساب ایجاد شده، بیشتر توابع ممکن است در دسترس نباشند. بنابراین، قبل از کار با سایتی که دوست دارید، ابتدا باید یک حساب کاربری ثبت کنید. این فرآیند ساده است و زمان زیادی را نمی گیرد.

یادداشت های جعبه ای



این سرویس یک راه حل عالی برای ویرایش متون آنلاین است. چنین منبعی یک انتخاب عالی برای یک تیم توسعه یا کارمندان یک سازمان بزرگ خواهد بود. در یک پنجره ویژه در سایت، می توانید پیگیری کنید که چه کسی چه کاری را انجام می دهد، چت کنید و توضیحاتی را برای بخش های جداگانه متن اضافه کنید. در حالی که بیشتر ویژگی‌ها در ویرایشگرهای دیگری که بررسی کرده‌ایم در دسترس هستند، رابط Box Notes مینیمالیستی و سبک است و به شما امکان می‌دهد تمام انرژی خود را روی کار خود متمرکز کنید. علاوه بر سایت اصلی، امکان ویرایش سند در فضای ذخیره سازی ابری Box نیز موجود است. اگر فقط نیاز به تغییر چند تکه متن دارید، این یک ویژگی بسیار مفید است.

به وب سایت Box Notes https://www.box.com/notes بروید



مزایای بدون شک Box Notes عبارتند از:

  1. امکان کار با متن با استفاده از دستگاه تلفن همراه.
  2. عملکرد همکاری اسناد راحت.
  3. سادگی و سهولت تسلط بر رابط.


معایب استفاده از چنین سرویسی عبارتند از:

  1. امکان کار با اسناد در قالب Open Office وجود ندارد.
  2. همگام سازی با سرویس های گوگل امکان پذیر نیست.


مایکروسافت آفیس آنلاین



Ms Ofiice نه تنها مجموعه ای از برنامه های کامپیوتری است، بلکه یک سرویس آنلاین راحت برای ویرایش اسناد متنی است. این برنامه محبوب ترین مزیت آن تطبیق پذیری آن است. هنگام ارسال سند برای یک همکار یا دوست، باید مطمئن باشید که بدون هیچ مشکلی در رایانه او بدون تغییر باز می شود. فرمت‌های DOC و DOCX جهانی هستند و تقریباً همه برنامه‌های شخص ثالث از آن‌ها به عنوان برنامه‌های اصلی خود استفاده می‌کنند. ثبت حساب در چنین سرویسی با استفاده از حساب های مایکروسافت انجام می شود.

به وب سایت Microsoft Office Online بروید https://products.office.com/ru-ru/office-online/documents-spreadsheets-presentations-office-online



مزایای استفاده از Microsoft Office Online عبارتند از:

  1. رابط کاربری نسخه دسکتاپ و آنلاین برنامه تفاوتی ندارد، بنابراین تسلط بر آن زمان زیادی نمی برد.
  2. امکان همگام سازی با فضای ذخیره سازی ابری مایکروسافت.
  3. شما می توانید هر نوع سندی را ایجاد کنید.
  4. منبع رایگان


نقاط ضعف چنین ویرایشگر آنلاین عبارتند از:
  1. یک عملکرد نسبتاً پیچیده از کار تیمی بر روی یک سند، تسلط بر آن مستلزم زمان و دانش است.
  2. این برنامه ممکن است در دستگاه های تلفن همراه ناپایدار باشد.


Google Docs از



این منبع یک سایت نسبتاً شناخته شده برای ویرایش متن، ارائه یا جداول است. در سال های اخیر، این سرویس بسیار تغییر کرده است، کار با آن بسیار آسان تر شده است و تعداد توابع افزایش یافته است. اکنون کاربر نمی تواند متنی را روی صفحه کلید تایپ کند، بلکه به سادگی آن را در میکروفون صحبت می کند. با استفاده از سیستم تشخیص کلمات بسیار دقیق گوگل، متن نهایی حاوی بیش از 5 درصد عدم دقت نخواهد بود. این معیار همچنین به طور مستقیم به کیفیت میکروفون و ویژگی های گفتار کاربر بستگی دارد. به‌روزرسانی اخیر پشتیبانی از اسناد Open Office را اضافه کرد.

به وب سایت Google Docs https://www.google.ru/intl/ru/docs/about/ بروید



مزایای چنین منبعی عبارتند از:

  1. امکان ارسال سریع فایل ها با استفاده از ایمیل جیمیل.
  2. اسناد با قالب متفاوت به طور خودکار به برنامه افزودنی مورد نیاز Google Docs تغییر می کنند.
  3. رابط کاربری آسان. اکثر تنظیمات پیشرفته در تب های جداگانه پنهان می شوند.


معایب Google Docs عبارتند از:

  1. همه فایل‌ها نه در یک سرور اختصاصی، بلکه در فضای ذخیره‌سازی ابری کاربر ذخیره می‌شوند. اگر دسترسی به آن قطع شود، اطلاعات بازیابی نمی شود.
  2. اغلب، ممکن است یک سایت به دلیل به روز رسانی کند باشد.
ویرایشگرهای متن آنلاین یک آنالوگ عالی برای گزینه های دسکتاپ هستند و شاید با گذشت زمان حتی به طور کامل جایگزین آنها شوند. اگرچه تعداد زیادی کارکرد ندارند، اما دائماً در حال تکامل هستند. با کمک چنین منابعی، کاربر توانایی ویرایش فایل را در هر نقطه از هر دستگاهی دارد. تنها نکته این است که این کار بدون اتصال به اینترنت امکان پذیر نیست.
24 آوریل 2018 6
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. آهلو
    آهلو
    4 دسامبر 2023 21:04
    انتخاب بزرگی از ویرایشگرهای متن! من واقعا مقاله را دوست داشتم! مفید! 
  2. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 22:45
    مقاله مفید است، در آن در مورد ویرایشگرهای متن یاد گرفتم
  3. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 12:38
    عجب انتخاب جالبی از ویرایشگرهای متن. اونا واقعا باحالن
  4. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 14:01
    ویرایشگرهای مختلفی وجود دارد، اما من از یکی استفاده می کنم و چند سالی است که آن را تغییر نداده ام و آن گوگل داکس است.