FreePrograms.me

به روز رسانی درایورهای کارت گرافیک

Обновление драйверов видеокарты


برای اینکه رایانه شما به خوبی کار کند، باید نرم افزاری را که به طور خلاصه درایور نامیده می شود، برای تقریباً همه اجزای آن: مادربرد، آداپتور گرافیک، کنترلر، به درستی انتخاب کنید. وقتی لپ تاپ یا کامپیوتر نو باشد یعنی دیسکی با درایورهای لازم داشته باشد، نباید مشکلی پیش بیاید. اما اگر زمان زیادی از خرید گذشته باشد و رایانه نیاز به نصب مجدد درایورها داشته باشد، باید آنها را در اینترنت جستجو کنید.

انتخاب درایور برای آداپتور گرافیکی



کارت های ویدئویی متفاوت هستند و هر کدام از آنها به درایورهای خاصی نیاز دارند. راهنمای ما به شما کمک می کند تا کل فرآیند را مرحله به مرحله تجزیه کنید. پس بیایید شروع کنیم.

مرحله 1: انتخاب کارت گرافیک مناسب



پیدا کردن مدل کارت ویدیویی که روی رایانه شما قرار دارد بسیار ساده است: به عنوان مثال، با استفاده از ابزارهای ویژه. بسیاری از این موارد وجود دارد، و همه آنها درجات مختلفی از "پیچیدگی" دارند - اغلب به طور خاص برای مبتدیان.

معروف ترین برنامه در این زمینه و سایر زمینه ها را می توان GPU-Z نامید. او قادر خواهد بود تمام داده های مربوط به آداپتور گرافیکی را مرتب کند: از جمله اینکه چه نرم افزاری در حال حاضر نصب شده است.
  1. اول از همه، برنامه GPU-Z را دانلود و نصب کنید. هنگامی که برنامه باز می شود، پنجره ای با ویژگی های آداپتور گرافیکی مشاهده خواهید کرد.

    Обновление драйверов видеокарты


  2. در این زمینه "نام" مدل در فیلد نشان داده شده است "نسخه درایور" - نسخه درایور استفاده شده


زمانی که مدل آداپتور ویدئویی خود را تعیین می کنید.

مرحله 2: درایورهای کارت گرافیک را دانلود کنید



پیدا کردن درایورهای مارک های معروف کارت گرافیک بسیار ساده است.

اینتل
  1. بنابراین، ابتدا به وب سایت رسمی بروید و سپس در نوار جستجو تایپ کنید "جستجوی مطالب قابل دانلود" و روی نماد جستجو کلیک کنید.



  2. سپس شما این فرصت را خواهید داشت که مشخصاتی را به درخواست خود اضافه کنید: سیستم عامل فعلی را مشخص کنید، انتخاب کنید «درایور» برای جستجو روی نرم افزار یافت شده کلیک کنید و در پنجره باز شده که درایور موجود برای دانلود ظاهر می شود را انتخاب کنید "دانلود".




AMD
  1. اگر کارت گرافیک شما متعلق به برند AMD است، بنابراین، به وب سایت سازنده آنها بروید و فرم جستجو را در آن پر کنید.



  2. سپس بر روی آن کلیک کنید "نمایش نتیجه" و منتظر بمانید تا صفحه بعدی بارگذاری شود - درایور شما روی آن است و فقط باید آن را دانلود کنید.


کارت گرافیک nvidia

اگر صاحب رایانه ای هستید که روی آداپتور گرافیکی کار می کند "nVidia"، سپس دوباره باید وب سایت رسمی را دانلود کنید، فرم جستجو را پر کنید، روی جستجو کلیک کنید و درایور را از پنجره باز شده دانلود کنید.



با این حال، لازم نیست درایورها را در وب سایت سازنده جستجو کنید، می توانید آنها را مستقیماً از ویندوز به روز کنید. این الگوریتم را دنبال کنید:
  1. افتتاح "مدیریت دستگاه"، نقطه وایبریت "آداپتورهای ویدئویی": مدل کارت گرافیک خود را با کلیک راست روی آن انتخاب کنید.



  2. در منوی پاپ آپ باید انتخاب کنید "به روز رسانی درایورها" و منتظر بمانید تا سیستم از طریق جستجوی خودکار آپدیت آداپتور گرافیکی شما را پیدا کند.




اگر صاحب لپ تاپ هستید، باید به وب سایت سازنده بروید و درایورها را از آنجا نصب کنید. این را می توان با این واقعیت توضیح داد که سازنده پارامترهای هر کارت گرافیک را برای یک مدل لپ تاپ خاص تنظیم می کند و بنابراین نرم افزار آن تا حدودی با کارت گرافیک استاندارد متفاوت خواهد بود.

مرحله 3: درایورها را دوباره نصب کنید


  1. اگر ماژول را در پسوند EXE دانلود کرده اید، آن را فعال کنید. اگر به عنوان بایگانی دانلود شده است، آن را از بسته بندی خارج کرده و دوباره برنامه را اجرا کنید. اما اگر هیچ یک از گزینه های بالا مناسب شما نیست، پس فایلی را دانلود کرده اید که می توان با استفاده از آن باز کرد "مدیریت دستگاه".

  2. هنگامی که درایورها را به صورت دستی نصب می کنید، فراموش نکنید که مسیر ماژول بارگذاری شده را مشخص کنید.


مراحل بعدی برای همه کارت‌های ویدیویی یکسان است: رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید (اگر تلاش شما برای به‌روزرسانی ناموفق بود، از سرویس استفاده کنید "بازگرداندن سیستم". درایورهای خود را به طور منظم به روز کنید تا کامپیوتر شما برای مدت طولانی به شما خدمت کند!
16 فوریه 2018 4
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. استیسون
    استیسون
    6 دسامبر 2023 05:21
    بدون به روز رسانی درایورهای ویدیو، همه چیز بد خواهد بود، با تشکر از مقاله
  2. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 11:15
    معمولاً صعود به چنین جنگل‌هایی از رایانه ترسناک است، اما با مقالات شما 100٪ از موفقیت مطمئن هستم.
  3. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 14:21
    اگر کارت شما از NVIDIA پشتیبانی می کند، فقط وب سایت رسمی را دانلود کنید و مشکلی وجود ندارد
  4. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 23:53
    من به سرعت درایور را به روز کردم، با تشکر از توصیه ها، عالی است