FreePrograms.me

تبدیل DJVU به DOC

Преобразовываем DJVU в DOC


در ابتدا، فرمت DJVU برای ذخیره تصاویر در نظر گرفته شده بود، زیرا حجم آنها را بدون کاهش قابل توجه کیفیت فشرده می کرد. امروزه بیشتر برای ذخیره متن اسکن شده، معمولا کتاب و/یا اسناد استفاده می شود. به لطف ویژگی های آن، تصاویر اسکن شده به هم چسبانده می شوند که به شما امکان می دهد راحت تر در صفحات پیمایش کنید. اگر نیاز به ایجاد تغییرات در یک سند DJVU دارید، باید آن را به فرمت متنی تبدیل کنید. از این مقاله با فرآیند تبدیل آشنا خواهید شد.

فرآیند تبدیل



همه فایل های DJVU را نمی توان در ورد استاندارد یا ویرایشگر آفیس دیگری باز کرد. برای کار با فایل ممکن است مجبور شوید از برخی نرم افزارهای شخص ثالث استفاده کنید.

به شرطی که فایل شما برای پردازش در Word سازگار شده باشد، آن را با استفاده از این برنامه باز کنید. برای این کار روی فایل مورد نظر کلیک راست کرده و از منوی کشویی انتخاب کنید "برای باز کردن با". سپس باید Word را انتخاب کنید.

اگر این کمکی نکرد، از روش های توضیح داده شده در مقاله استفاده کنید.

روش 1: DjVu Reader



DjVu Reader یک برنامه رایگان محبوب برای خواندن و ویرایش فایل های DJVU است. این نرم افزار فضای زیادی را در رایانه شما اشغال نمی کند و حتی برای اجرای آن نیازی به حقوق مدیر ندارید.

شما می توانید یک سند را از DJVU به DOC به این ترتیب تبدیل کنید:
  1. برنامه را نصب کرده و فایل مورد نظر را در آن باز کنید. این را می توان با استفاده از ترکیب انجام داد Ctrl + O یا با کلیک کردن در منوی بالا "فایل"و سپس انتخاب کنید "باز کن".

    Преобразовываем DJVU в DOC


  2. В "کاوشگر" فایل مورد نظر را انتخاب کنید

  3. متنی را که با آن کار خواهید کرد انتخاب کنید. اگر متن قابل انتخاب نباشد، به احتمال زیاد فایل قابل ویرایش نیست، بنابراین، این روش بی فایده خواهد بود.



  4. اگر توانستید متن را انتخاب کنید، آن را کپی کنید. این کار را می توان با استفاده از کلیدها انجام داد Ctrl + C یا با کلیک راست بر روی متن انتخاب شده و انتخاب از منو "کپی 🀄".

  5. هر سندی را در MS Word ایجاد یا باز کنید.

  6. متن کپی شده را در سند ایجاد شده جایگذاری کنید. در صورت لزوم، متن را فرمت کنید، یعنی فونت، تورفتگی و غیره را تغییر دهید.



  7. سند را ذخیره کنید. برای این کار می توانید از آیکون فلاپی دیسک در گوشه سمت چپ بالا استفاده کنید.


روش 2: ABBYY FineReader



برنامه ای که در این روش مورد بحث قرار خواهد گرفت، ابزاری برای تشخیص متن در تصاویر و اسناد PDF است. رایگان توزیع می شود. اگر در روش اول نتوانستید متن را ویرایش کنید، این روش به شما کمک می کند متن را از DJVU به DOC ترجمه کنید.

دستورالعمل کار با فایل های DJVU در برنامه:
  1. ابتدا باید سند DJVU را باز کنید. از ترکیب استفاده کنید Ctrl + O یا دکمه "باز کن" در سینی بالای برنامه



  2. В "کاوشگر" فایلی را برای باز کردن انتخاب کنید

  3. حالا در منوی بالا روی دکمه کلیک کنید "تشخیص". منتظر بمانید تا فرآیند OCR کامل شود. اطلاعات پیشرفت در قسمت پایین سمت راست پنجره قرار دارد.



  4. پس از تکمیل فرآیند، می توانید سند را در آن ذخیره کنید DOC مستقیم از برنامه برای این کار از دکمه استفاده کنید "صرفه جویی" در منوی بالا وقتی روی فلش کلیک می‌کنید، می‌توانید فرمت سندی که در آن ذخیره می‌کنید را نیز انتخاب کنید، مثلاً می‌توانید سند را به صورت PDF، EPUB و غیره نیز ذخیره کنید.



  5. باز خواهد شد "رهبر ارکستر"، جایی که باید پوشه ای را برای ذخیره سند انتخاب کنید و به آن نام بدهید.

  6. پس از ذخیره، می توانید این فایل را به عنوان یک سند عادی Word باز کنید. همچنین می توانید هر تغییری را در آنجا ایجاد کنید.
با استفاده از این روش‌های ساده و برنامه‌های سبک، می‌توانید تقریباً هر فایل DJVU را باز کرده و آن را به فرمت DOC قابل ویرایش تبدیل کنید. تنها استثنا ممکن است برخی از فایل های محافظت شده یا "شکسته" باشد.
15 ژانویه 2018 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. آهلو
    آهلو
    6 دسامبر 2023 15:20
    برنامه خوب است! بسیار راحت برای باز کردن! همه چیز به خوبی انجام شده است! متشکرم! 
  2. استیسون
    استیسون
    6 دسامبر 2023 21:56
    من به شما توصیه می کنم به نویسنده مقاله گوش دهید، او مزخرف نمی گوید