FreePrograms.me

ویدیو در اپرا کار نمی کند: دلایل مشکل و راه حل ها

Не работает видео в Opera: причины неполадки и способы решения


Opera یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مرورگرهای وب است که با رابط شیک، عملکرد روان، حداقل بار روی سیستم، اما در عین حال عملکرد کافی متمایز می شود. یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران هنگام کار با این مرورگر وب با آن مواجه می شوند، عدم امکان پخش ویدیو است. این مقاله به شما می گوید که چرا این مشکل رخ می دهد و همچنین روش هایی برای رفع آن وجود دارد.

دلیل 1: افزونه Flash Player گم شده است/کار نمی کند



مرورگر اپرا یکی از آن مرورگرهای وب است که افزونه Flash Player داخلی ندارد، به این معنی که مرورگر باید آن را به صورت اضافی دانلود کند.

اگر ویدیوی شما پخش نمی شود، می توانید فرض کنید که یک ویدیوی فلش است، یعنی برای نمایش آن در رایانه باید افزونه Adobe Flash Player نصب شده باشد.

  1. اول از همه، حتی اگر افزونه را نصب کرده اید، باید سعی کنید آن را از رایانه خود حذف کنید و سپس دوباره آن را برای مرورگر دانلود کنید. برای انجام این کار، باز کنید "صفحه کنترل" و به بخش بروید "برنامه ها و ویژگی های".

    Не работает видео в Opera: причины неполадки и способы решения



  2. در لیست برنامه های نصب شده، Flash Player را پیدا کنید، روی برنامه کلیک راست کرده و انتخاب کنید «آموزش».



  3. حذف نصب محصول را تمام کنید. پس از این، می توانید دوباره آن را دانلود کنید. برای انجام این کار، این لینک را در مرورگر خود دنبال کنید https://get.adobe.com/ru/flashplayer/ و مطمئن شوید که در سمت چپ سیستم مرورگر شما و نسخه ویندوز مورد استفاده شما را به درستی شناسایی کرده است. در قسمت مرکزی در صورت نیاز تیک کادرها را بردارید و سپس با کلیک روی دکمه محصول را دانلود کنید "الآن نصب کن".



  4. هنگامی که بسته توزیع برنامه در رایانه شما بارگیری شد، Opera را ببندید و سپس فایل نصب را اجرا کنید و برنامه را روی رایانه خود نصب کنید.

  5. پس از اتمام نصب، Opera را اجرا کنید و بررسی کنید که آیا Flash Player در تنظیمات آن فعال است یا خیر. برای این کار روی دکمه منوی مرورگر در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و به بخش بروید "تنظیمات".



  6. در قسمت سمت چپ پنجره، به تب بروید "سایت های"و در سمت راست بلوک را پیدا کنید "فلاش". در اینجا باید مطمئن شوید که مورد را فعال کرده اید "محتوای مهم فلش را شناسایی و اجرا کنید" یا "اجازه به سایت ها برای اجرای فلش".




از این به بعد سعی کنید یک ویدیو را در اینترنت پخش کنید.

دلیل 2: حافظه پنهان، کوکی ها و تاریخچه انباشته شده است



اگر کار با پلاگین Flash Player ایجاد شده است، اما ویدیو در Opera هنوز راه اندازی نمی شود، ارزش آن را دارد که اطلاعات جمع آوری شده توسط مرورگر مانند حافظه پنهان، کوکی ها و تاریخچه مرور را پاک کنید که به دلیل آن محتوا سایت اغلب می تواند به اشتباه نمایش داده شود.

  1. بر روی دکمه منوی مرورگر کلیک کنید و به بخش بروید "داستان".



  2. در گوشه سمت راست بالا روی دکمه کلیک کنید "پاک کردن تاریخ".



  3. یک گزینه را انتخاب کنید "از آن اول اولش"و سپس مطمئن شوید که چک باکس ها مانند تصویر زیر تنظیم شده اند و روی دکمه کلیک کنید "پاک کردن تاریخچه مرور".




پس از آن، سعی کنید ویدیو را در مرورگر اپرا پخش کنید.

دلیل 3: کار پروکسی



اگر بر روی رایانه خود افزونه های VPN یا ابزارهای دیگری دارید که آدرس IP واقعی شما را تغییر می دهند، تقریباً مطمئناً آنها علت این مشکل هستند.

  1. اگر افزونه ای نصب کرده اید، باید آن را غیرفعال کنید. برای این کار منوی Opera را باز کنید و به بخش بروید "برنامه های افزودنی" - "مدیریت برنامه های افزودنی".



  2. لیستی از افزونه های نصب شده در مرورگر روی صفحه ظاهر می شود که در آن باید افزونه های VPN را غیرفعال کنید (در مورد ما این friGate است).



  3. اگر ابزارهای دیگری فعال دارید که ترافیک شما را از طریق یک پروکسی ارسال می کند، باید آنها را غیرفعال کنید، پس از آن می توانید عملکرد ویدیو را در مرورگر بررسی کنید.


دلیل 4: فعالیت ویروسی



تقریباً مطمئناً وقتی ویروس‌ها وارد رایانه شما می‌شوند، سعی می‌کنند عملکرد مرورگر را مختل کنند. به همین دلیل است که اگر Opera به وضوح ناپایدار است، باید سعی کنید ویروس ها را در رایانه خود پیدا کرده و حذف کنید.

برای جستجوی ویروس ها در رایانه خود، می توانید از آنتی ویروس خود که احتمالاً عملکرد اسکن دارد یا از یک ابزار ویژه جداگانه استفاده کنید که بارها به آن اشاره کرده ایم. Dr.Web CureIt (ویژگی آن این است که کاملاً رایگان توزیع می شود).

اگر پس از بررسی رایانه خود، همچنان ویروس ها را پیدا کردید، باید آنها را با استفاده از روش پیشنهادی (اعم از درمان یا قرنطینه) از بین ببرید، پس از آن باید رایانه را مجدداً راه اندازی کنید و عملکرد ویدیو را در Opera بررسی کنید. این امکان وجود دارد که ویروس ها به طور جدی عملکرد مرورگر را مختل کرده باشند، به این معنی که علاوه بر این باید از توصیه های ارائه شده در روش زیر استفاده کنید.

دلیل 5: خرابی مرورگر



عوامل مختلفی می تواند باعث شود که Opera به درستی کار نکند: نقص سیستم، فعالیت ویروس، درگیری با سایر برنامه های نصب شده بر روی رایانه. هر چه ممکن است باعث این موضوع شود، موثرترین راه حل نصب مجدد مرورگر است.

لطفاً توجه داشته باشید که برای حذف مرورگر Opera از رایانه خود در صورتی که به درستی کار نمی کند، توصیه می شود حذف را نه از طریق «کنترل پنل» - «حذف برنامه ها»، همانطور که قبلاً عادت کرده ایم، بلکه با استفاده از ابزار ویژه Revo Uninstaller انجام دهید. ، که به شما امکان می دهد یک اسکن اضافی انجام دهید و فایل های باقی مانده را حذف کنید، به همین دلیل، حتی پس از نصب تمیز، ممکن است مرورگر شروع به پخش فیلم نکند.

  1. برای این کار برنامه را دانلود کنید Revo Uninstaller و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. آن را راه اندازی کنید (حقوق مدیر در اینجا مورد نیاز است).

  2. وقتی لیست برنامه های نصب شده روی صفحه بارگذاری شد، Opera را پیدا کنید، روی مرورگر کلیک راست کرده و به «آموزش».



  3. برای شروع، سیستم یک نقطه بازیابی را ارسال می کند تا در صورت بروز مشکل بتوانید به عقب برگردید، پس از آن برنامه حذف نصب مرورگر داخلی روی صفحه راه اندازی می شود که با آن باید حذف اولیه را انجام دهید.

  4. هنگامی که حذف کامل شد، برنامه به مرحله اسکن می رود و رجیستری ویندوز را به طور کامل تجزیه و تحلیل می کند و تمام نتایج مربوط به مرورگر را نمایش می دهد. شما باید فقط کلیدها و شاخه های انتخاب شده در رجیستری را حذف کنید، زیرا اگر موارد غیر ضروری را حذف کنید، ممکن است منجر به کار نکردن رایانه شود.

  5. در مرحله بعد، برنامه شروع به جستجوی فایل ها و پوشه های باقی مانده در ویندوز می کند، که همچنین باید حذف شوند.

  6. پس از تکمیل حذف مرورگر با استفاده از Revo Uninstaller، می توانید بلافاصله آخرین توزیع را از وب سایت رسمی توسعه دهنده http://www.opera.com/ru دانلود کنید.

  7. پس از دانلود توزیع، آن را اجرا کنید و سپس مرورگر را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.


دلیل 6: تعارض در سیستم



در صورتی که مدتی پیش ویدیو در مرورگر به خوبی کار می کرد، اما اکنون نمی خواهد پخش شود، به جای اتلاف وقت برای تعیین علت دقیقی که بر بروز این مشکل تأثیر گذاشته است، می توانید بلافاصله سعی کنید سیستم را به عقب برگردانید. بازیابی عملکرد آن تا زمانی که مرورگر به درستی کار کند.

  1. برای انجام این کار ، باز کنید "صفحه کنترل" و به بخش بروید "بهبود".



  2. در پنجره جدید، را انتخاب کنید "اجرای بازیابی سیستم".



  3. نقاط بازگشتی موجود روی صفحه نمایش داده می شوند، که در میان آنها باید در نقطه ای که مربوط به دوره زمانی است که مرورگر هنوز به طور معمول کار می کرد متوقف شوید.



  4. فرآیند بازیابی سیستم را شروع کنید و منتظر بمانید تا تمام شود.


اینها تکنیک های اصلی هستند که به شما امکان می دهند پخش صحیح ویدیو را در مرورگر اپرا بازیابی کنید. اگر تجربه خود را در حل مشکلی دارید که در مقاله ذکر نشده است، آن را در نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

08 جولای 2017 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. آهلو
    آهلو
    3 دسامبر 2023 10:35
    بسیار از شما متشکرم! من موفق شدم ویدیو را پخش کنم! 
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 20:13
    یکی از دلایل ممکن است مسدود شدن حافظه پنهان باشد، بنابراین بهتر است کش را پاک کنید یا مرورگر را دوباره نصب کنید