FreePrograms.me

مرورگر گوگل کروم شروع نمی شود: دلایل مشکل و راه حل ها

Не запускается браузер Google Chrome: причины неполадки и способы решения

امروزه، از نظر محبوبیت، احتمالاً مرورگر اینترنت اکسپلورر از Google Chrome پیشی گرفته است، که به این دلیل ساده که بر روی هر رایانه دارای ویندوز از قبل نصب شده است، جایگاه پیشرو را اشغال می کند. امروز به مشکل کار با گوگل کروم در زمانی که مرورگر از راه اندازی امتناع می ورزد نگاه دقیق تری خواهیم داشت.

چرا مرورگر گوگل کروم راه اندازی نمی شود؟



عوامل مختلفی می توانند در بروز چنین مشکلی تأثیر بگذارند. امروز سعی خواهیم کرد تا حد امکان به تعدادی از آنها بپردازیم تا بتوانید به سرعت مشکل را برطرف کنید.

دلیل 1: راه اندازی توسط آنتی ویروس مسدود شده است



اگر یک آنتی ویروس روی رایانه خود نصب کرده اید، اولین چیزی که باید امتحان کنید این است که آن را غیرفعال کنید.

ممکن است معلوم شود که پس از غیرفعال کردن آنتی ویروس، مرورگر با موفقیت راه اندازی می شود، به این معنی که باید به لیست تنظیمات آنتی ویروس بروید و مرورگر Google Chrome را به لیست استثناها اضافه کنید. پس از انجام این مراحل، مرورگر باید به درستی راه اندازی شود.

دلیل 2: مرورگر به درستی کار نمی کند



ما نباید دومین دلیل محبوب را حذف کنیم - عملکرد نادرست مرورگر وب در رایانه. و یک راه حل کاملا منطقی نصب مجدد آن است.

  1. برای انجام این کار، منو را باز کنید "صفحه کنترل" و به بخش بروید "برنامه ها و ویژگی های".

    Не запускается браузер Google Chrome: причины неполадки и способы решения


  2. در لیست برنامه های نصب شده، گوگل کروم را پیدا کنید، روی برنامه کلیک راست کرده و انتخاب کنید «آموزش».



  3. پس از اتمام حذف مرورگر وب، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. اکنون می توانید پیوند زیر را به وب سایت رسمی توسعه دهنده دنبال کنید و آخرین توزیع را در رایانه خود دانلود کنید.

    دانلود مرورگر گوگل کروم https://www.google.ru/chrome/browser/desktop/index.html

  4. فایل دانلود شده را اجرا کرده و مرورگر را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.


دلیل 3: فعالیت ویروسی



اگر روی رایانه خود ویروس دارید، احتمالاً هدف آنها آسیب رساندن به عملکرد صحیح مرورگر است.

در چنین حالتی، باید سعی کنید سیستم را با استفاده از یک آنتی ویروس نصب شده بر روی رایانه خود یا یک ابزار اسکن ویژه، به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل کنید. Dr.Web CureIt.

اگر پس از اتمام اسکن متوجه شدید که در رایانه شما ویروس وجود دارد، باید آنها را ضد عفونی یا قرنطینه کنید و در نهایت رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید.

دلیل 4: میانبر کار نمی کند



فعالیت ویروس یا نقص سیستم ممکن است به میانبری که مرورگر را راه‌اندازی می‌کند آسیب رسانده باشد (اصلاح کرده است). در این مورد، می توانید سعی کنید یک مورد جدید ایجاد کنید.

  1. برای این کار، میانبر قدیمی را از دسکتاپ خود حذف کنید، سپس نوار جستجوی ویندوز را باز کرده و نام مرورگر خود را در آن وارد کنید. روی نتیجه کلیک راست کرده و در منوی اضافی که ظاهر می شود مورد را انتخاب کنید "باز کردن پوشه با فایل".



  2. وقتی File Explorer روی صفحه ظاهر شد، روی فایل انتخابی کلیک کنید "گوگل کروم" کلیک راست کرده و به پارامتر بروید "ارسال" - "رومیزی (ایجاد میانبر)".




دلیل 5: خرابی سیستم



یافتن دلایل شکست ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما اگر چند وقت پیش Google Chrome به درستی کار می کرد، یک راه موثر برای حل مشکل وجود دارد - این یک بازیابی سیستم است.

  1. برای راه اندازی این تابع، به پنجره بروید "صفحه کنترل" و بخش را باز کنید "بهبود".



  2. یک گزینه را انتخاب کنید "اجرای بازیابی سیستم".



  3. پس از یک ثانیه، پنجره ای روی صفحه ظاهر می شود که در آن نقاط بازگشتی موجود قابل مشاهده خواهند بود. شما باید نقطه ای را انتخاب کنید که به زمانی که گوگل کروم به درستی کار می کرد باز می گردد.




لطفاً توجه داشته باشید که بسته به مدت زمانی که نقطه بازگشت ایجاد شده است، دوره بهبودی ممکن است زمان زیادی طول بکشد، بنابراین باید خود را برای این واقعیت آماده کنید که این روش ممکن است طولانی باشد.
امیدواریم توصیه های ارائه شده در این مقاله بتواند به شما در رفع مشکلات مربوط به راه اندازی محبوب ترین مرورگر زمان ما کمک کند.
18 ژوئن 2017 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. آهلو
    آهلو
    3 دسامبر 2023 10:39
    من توانستم مرورگر را راه اندازی کنم، مقاله کمک زیادی کرد! 
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 20:25
    اگر آنتی ویروس شما گوگل کروم را مسدود می کند، احتمالا باید این آنتی ویروس را غیرفعال کنید یا دوباره گوگل کروم را نصب کنید.