FreePrograms.me

کدام مرورگر از رم کمتری استفاده می کند؟

Какой браузер потребляет оперативной памяти меньше всего

تعداد زیادی از مرورگرهای وب مختلف سؤالاتی را برای کاربر ایجاد می کنند: چگونه می توان نه تنها یک مرورگر کاربردی، بلکه یک مرورگر سبک وزن را انتخاب کرد که مقدار زیادی رم را "نخورند"؟ این مقاله سعی خواهد کرد به این سوال پاسخ دهد که کدام مرورگر کم مصرف ترین منبع را دارد.

هر برنامه ای که بر روی کامپیوتر اجرا می شود مقدار مشخصی از منابع لازم برای عملکرد کامل آن را مصرف می کند. در مورد مرورگر، میزان رم مصرفی به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  1. بهینه سازی مرورگر مرورگری که توسط توسعه دهندگان بهینه نشده باشد، مقدار زیادی رم مصرف می کند، که به ویژه اگر رایانه کاربر (لپ تاپ) تنها به 2-4 گیگابایت مجهز باشد، بسیار مهم است.

  2. برگه ها را باز کنید. به هر سایتی که در مرورگر باز می شود رم اضافی اختصاص می یابد. هر چه تعداد آنها در مرورگر باز باشد، مرورگر وب حریص تر می شود.

  3. افزوده امروزه تصور استفاده از یک مرورگر بدون افزونه های نصب شده که به شما امکان می دهد آدرس IP را تغییر دهید، تبلیغات را مسدود کنید، فایل ها را در رایانه خود بارگیری کنید و بسیاری از عملکردهای مفید دیگر را تصور کنید دشوار است. و طبیعتاً اگر تعداد نسبتاً زیادی افزونه در مرورگر نصب شود، مرورگر شروع به مصرف چندین برابر منابع رایانه می کند.

  4. ویروس ها فعالیت ویروسی بر عملکرد سیستم عامل و برنامه ها، به ویژه مرورگرها تأثیر می گذارد و عملکرد صحیح آنها را مختل می کند.


اگر همه عوامل فوق را در نظر بگیریم، منطقی است که مرورگرهایی را کاملاً خالی، یعنی بدون افزونه و با همان تعداد تب، در نظر بگیریم. فقط از این طریق می توانیم با دقت بیشتری تعیین کنیم که کدام یک از آنها منابع کمتری مصرف می کنند.

مقایسه میزان مصرف رم در مرورگرهای مختلف



در زیر مقایسه ای از مصرف رم برای مرورگرهای محبوبی مانند Google Chrome، Yandex Browser، Opera و Mozilla Firefox ارائه خواهیم داد.

هنگام باز کردن یک برگه



در نمودار زیر می توانید میزان رم مصرف شده توسط مرورگرها را هنگام باز بودن وب سایت Freeprograms.me مشاهده کنید. از نمودار مشخص می شود که پرمصرف ترین مرورگر موزیلا فایرفاکس و سبک ترین مرورگر اپرا است.

Какой браузер потребляет оперативной памяти меньше всего


هنگام باز کردن سه زبانه



بیایید با باز کردن سه تب یکسان در هر مرورگر وضعیت را تغییر دهیم. و این بار نتایج ثابت ماند. فقط شایان ذکر است که کروم کمی تشنه انرژی شده است و تقریباً به فایرفاکس رسیده است.



وقتی ده تب را باز می کنید



بسیاری از کاربران نمی توانند با کار با دو یا سه تب کنار بیایند، بنابراین منطقی است که ببینیم مرورگرها با ده تب باز چگونه رفتار خواهند کرد. در اینجا، Opera همچنان کم‌مصرف‌ترین مرورگر رم باقی مانده است، که نمی‌توان در مورد سایر مرورگرهای وب گفت: مرورگر Yandex و Google Chrome به طور قابل‌توجهی افزایش یافته‌اند و مقدار زیادی رم مصرف می‌کنند، در حالی که Mozilla Firefox از نظر بسیار به Opera نزدیک شده است. از نتایج .



پس از تخلیه نه تب



بلافاصله پس از این، 9 تب را در هر مرورگر بسته و تغییرات مصرف رم را بررسی کردیم. در واقع، همه چیز به حالت عادی بازگشته است - اپرا از نظر کارایی در رتبه اول قرار دارد و فایرفاکس دوباره در رتبه آخر قرار دارد.



جمعبندی



از تحقیقات ما، مشخص می شود که موثرترین مرورگر در تمام مراحل آزمایش، مرورگر اپرا بوده است. در عین حال، شایان ذکر است که موزیلا فایرفاکس با تعداد زیادی تب باز رفتار خوبی دارد، که نمی توان در مورد گوگل کروم و مرورگر Yandex گفت که میزان RAM مصرف شده با هر تب جدید را به شدت افزایش می دهد.

در عین حال، می خواهم توجه داشته باشم که هر یک از نامزدهای ارائه شده یک مرورگر وب قدرتمند و کاربردی است که با تعداد زیادی برگه باز به خوبی رفتار می کند.
از چه مرورگری استفاده می کنید؟ پاسخ های خود را در نظرات بنویسید.
19 مه 2017 4
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. گوزل
    گوزل
    7 آوریل 2018 15:41
    من از مرورگر Yandex استفاده کردم و Agduard را نصب کردم تا تبلیغات کمتری وجود داشته باشد
  2. آهلو
    آهلو
    3 دسامبر 2023 10:49
    مقاله بسیار مفیدی است، من حتی در مورد آن نمی دانستم، متشکرم! 
  3. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 14:34
    مقاله بسیار آموزنده ای بود، من هرگز این سوال را از خودم نپرسیدم.
  4. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 20:32
    من همیشه از مرورگر Yandex استفاده کرده ام، بسیار راحت است و همه چیز واضح است