FreePrograms.me

تست رم با برنامه MemTest

Тестируем ОЗУ с программой MemTest

RAM به بخش فرار از حافظه سیستم کامپیوتر اشاره دارد. این حافظه کد ماشین را در حین کار کردن کامپیوتر و همچنین تمامی داده های پردازش شده توسط پردازنده را ذخیره می کند. به بیان ساده تر، RAM یک حافظه موقت کامپیوتر است که در زمان روشن بودن کامپیوتر کار می کند و برای عملکرد صحیح برنامه ها و فرآیندها ضروری است. حدس زدن اینکه RAM یکی از مهم ترین اجزای هر کامپیوتری است دشوار نیست. احتمالا مهمترین پارامتر رم حجم آن است. تعداد برنامه های در حال اجرا همزمان در هر رایانه به آن بستگی دارد و بر این اساس، عملکرد آن. این تنها نشانگر RAM نیست، اما امروز در مورد چیز دیگری صحبت خواهیم کرد. ما به برنامه ای نگاه خواهیم کرد که رم رایانه را از نظر قابلیت اطمینان بررسی می کند. نام این برنامه MemTest است.

به طور خلاصه، ابزار MemTest توانایی حافظه در نوشتن و خواندن را ارزیابی می کند. در صورت تمایل کاربر می تواند تعداد مشخصی مگابایت را قبل از تست رم تنظیم کند. بسیاری از کاربران توصیه می کنند از این برنامه هنگام خرید یک کامپیوتر جدید یا رم جدید استفاده کنید.

بیایید نگاهی گذرا به جنبه فنی برنامه بیندازیم. روی کامپیوتر کار میکنه با سیستم عامل ویندوز نصب شده است. رابط برنامه واضح است و کاملا به زبان انگلیسی است. همچنین می توانید توجه داشته باشید که برنامه MemTest بوت لودر مخصوص به خود را دارد. این بدان معناست که برای کار کردن این ابزار نیازی به داشتن سیستم عامل ندارید. اگر نیاز به تست رم کامپیوتر خود دارید، برنامه MemTest برای این منظور عالی است. اما شایان ذکر است که این ابزار فقط قادر به آزمایش است و خطاهای RAM رایانه را تصحیح نمی کند.

MemTest را به صورت رایگان دانلود کنید


برنامه را از وب سایت رسمی http://www.softportal.com/getsoft-4914-memtest-2.html دانلود کنید
02 مه 2015 1
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. شاتی
    شاتی
    5 دسامبر 2023 16:58
    شما یک تستر خوب به من پیشنهاد کردید، من حتما آن را برای خودم دانلود می کنم!