FreePrograms.me

نصب سیستم عامل ویندوز از طریق بایوس


ما بارها عملکردها و قابلیت های این سیستم عامل را بررسی کرده ایم. امروز در مورد چیزی صحبت خواهیم کرد که البته تقریباً هر کاربر با آن روبرو خواهد شد. در مورد صحبت خواهیم کرد نصب سیستم عامل ویندوز. و نحوه نصب آن از طریق BIOS را بررسی خواهیم کرد. ما به شما نمی گوییم BIOS چیست، زیرا قبلاً چندین بار ذکر شده است. تنها چیزی که می توانیم بگوییم این است که هر کامپیوتری دارای این سیستم اولیه "ورودی-خروجی" است.

در هر صورت باید یک پارتیشن دیسک سخت تهیه کنید که سیستم عامل را روی آن نصب کنید. همچنین مورد نیاز است رسانه توزیع ویندوز.

پس اولین چیز به بایوس بروید. این کار در کامپیوترهای مختلف به صورت متفاوتی انجام می شود. اما با این حال، اغلب هنگام راه‌اندازی رایانه، باید هنگام بوت کردن رایانه، کلید Del را فشار دهید. پس از این کار به بایوس منتقل خواهید شد.

پس از ورود به بایوس، قسمت منو که وظیفه نصب سیستم عامل را بر عهده دارد را پیدا کنید. مکان این بخش ممکن است متفاوت باشد، زیرا رایانه ها دارای مادربردهای مختلف و بر این اساس، نسخه های مختلف BIOS هستند.

شما باید منو را پیدا کنید اولین دستگاه راه‌اندازی, BOOT یا دستگاه بوت. چرا آنها؟ از طریق آنها است که باید شروع به نصب سیستم عامل از طریق BIOS کنید. حال باید درایو DVD یا درایو HDD (درایو فلش) را انتخاب کنید. این فرآیند نصب مقدماتی را تکمیل می کند.

اکنون باید از بایوس خارج شوید و تمام تغییراتی را که قبل از انجام این کار انجام داده اید ذخیره کنید. اغلب این کار به این صورت انجام می شود: کلید F10 برای خروج و کلید Y برای ذخیره تغییرات انجام شده. پس از این کار، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. پس از راه اندازی مجدد ممکن است پیام زیر را مشاهده کنید:هر کلیدی را برای بارگیری از سی دی فشار دهید...اگر در پاراگراف قبلی یک دیسک DVD را به عنوان رسانه توزیع سیستم عامل انتخاب کرده باشید، این پیام ظاهر می شود. اگر از درایو فلش استفاده شده باشد، سیستم عامل به طور خودکار پس از راه اندازی مجدد شروع به بارگیری می کند.

چگونه متوجه می شوید که نصب ویندوز شروع شده است؟ اگر همه چیز به درستی انجام شود، چیزی شبیه به این باید روی مانیتور شما ظاهر شود.
Устанавливаем ОС Windows через БИОС


همه اینها فقط آماده سازی برای نصب سیستم عامل است. پس از اتمام موفقیت آمیز آماده سازی، باید پیام "راه اندازی ویندوزو تقریباً بلافاصله پنجره نصب سیستم عامل ویندوز ظاهر می شود. تمام پارامترها را مانند تصویر زیر انتخاب کنید و سپس روی دکمه کلیک کنید "بیشتر". بلافاصله پنجره دیگری ظاهر می شود که در آن باید روی دکمه کلیک کنید "نصب کنید".


سپس پنجره ای با شرایط مجوز ظاهر می شود. باید کادر کنار " را علامت بزنیدشرایط قرارداد را می پذیرم"و سپس دکمه " را فشار دهیدبیشتر". همه چیز مانند هر نصب برنامه دیگری است. در مرحله بعد از شما خواسته می شود نوع نصب را انتخاب کنید. بهتر است " را انتخاب کنید.نصب کامل".

موضوع کوچک باقی می ماند. حال باید هارد دیسکی که سیستم عامل روی آن نصب می شود را انتخاب کنید. هیچ مشکلی در این مورد وجود نخواهد داشت. در مرحله بعد، سیستم از شما می خواهد که یک پارتیشن برای سیستم عامل انتخاب کنید، اما از آنجایی که آنها هنوز وجود ندارند، باید خودتان آن را ایجاد کنید.


بعد، اندازه پارتیشن را انتخاب کنید، یعنی خودتان آن را تنظیم کنید و روی دکمه " کلیک کنیداعمال". پس از این، پنجره ای با اطلاعاتی ظاهر می شود که ویندوز می تواند پارتیشن های اضافی ایجاد کند. فقط دکمه " را فشار دهید "خوب"، و سپس"بیشتر". فرآیند نصب آغاز خواهد شد.

پس از نصب تمام اجزای سیستم ضروری، کامپیوتر مجددا راه اندازی می شود. در این مرحله، رسانه توزیع سیستم عامل را از رایانه خود حذف کنید.

پس از راه اندازی مجدد کامپیوتر، پنجره ای برای تکمیل نصب باز می شود. شما باید یک پنجره مانند این را ببینید.


این فرآیند چند دقیقه طول خواهد کشید. پس از آن، راه اندازی اولیه سیستم عامل آغاز می شود. در اینجا از شما خواسته می شود نام کاربری، نام کامپیوتر و رمز عبور کاربری خود را وارد کنید. شما همچنین می توانید با کلیک بر روی "این یکی را رد کنیدبیشتر". در اصل مرحله اصلی نصب ویندوز از طریق بایوس به پایان رسیده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلید را وارد کنید، تنظیمات توصیه شده را بپذیرید و می توانید از کامپیوتر استفاده کنید. همانطور که می بینید، اگرچه این روند طولانی است، اما وجود دارد. در واقع هیچ چیز پیچیده ای در مورد آن وجود ندارد.
08 اکتبر 2015 1
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. شاتی
    شاتی
    6 دسامبر 2023 18:53
    فکر می کنم این موضوع بسیار پیچیده است، من اصلاً دوست ندارم با بایوس کار کنم. 

    به نظر من این موضوع خیلی پیچیده است. من دوست ندارم با بایوس کار کنم.