FreePrograms.me

نحوه بهبود عملکرد کامپیوتر در ویندوز 10

Как улучшить производительность компьютера на Windows10



صاحبان رایانه های ویندوزی از زمان عرضه نسخه XP به این فکر می کردند که چگونه سرعت سیستم عامل را افزایش دهند. با انتشار "ده" هیچ چیز تغییر نکرده است. مردم به سرعت نیاز دارند. با استفاده از نرم افزار می توان کمی سرعت کامپیوتر ویندوزی را افزایش داد و برای این کار نیازی به دانش خاصی نیست.

سرعت ویندوز 10 را افزایش دهید



برخی از هک های بهره وری واقعا کار می کنند. آنها ساده هستند و به مهارت خاصی نیاز ندارند. اما اگر در مورد تغییر پارامترهای سیستم عامل در رجیستری یا هر جزء دیگر سیستم عامل صحبت می کنیم، پس باید بسیار مراقب باشید. شما می توانید سیستم را با یک حرکت ماوس بکشید. راه های مختلفی برای سرعت بخشیدن به ویندوز وجود دارد:

  • تمیز کردن راه اندازی؛
  • غیرفعال کردن جلوه های گرافیکی؛
  • غیر فعال کردن فرآیندهای غیر ضروری؛
  • ممنوعیت استفاده از برخی خدمات؛
  • کاشی‌ها و برنامه‌های مترو را در منوی استارت خاموش کنید.


پس از تکمیل این مراحل، سیستم عامل (و کامپیوتر به عنوان یک کل) می تواند "باد دوم" را به دست آورد. همچنین، افزایش عملکرد خوب از غیرفعال کردن گزینه‌های جاسوسی در ویندوز 10 حاصل می‌شود. دستورالعمل‌های دقیق برای هر مورد فهرست شده در زیر را بخوانید.

پاکسازی راه اندازی از برنامه های غیر ضروری



اغلب، برنامه ها به طور خودکار در قسمت راه اندازی قرار می گیرند و همراه با سیستم در پس زمینه شروع می شوند. حتی اگر کاربر از آنها استفاده نکند، مقدار مشخصی رم مصرف می کند و پردازنده را بارگذاری می کند. بنابراین، ارزش آن را دارد که برنامه های بدون استفاده را غیرفعال کنید و از راه اندازی آنها جلوگیری کنید.

  • بر روی دکمه راست کلیک کنید «پوسک» و انتخاب کنید "مدیر وظیفه".

    Запуск Диспетчера задач в Windows 10



  • در دیسپچر برو به "استارت آپ".


  • لیستی از برنامه هایی که در حال راه اندازی هستند باز می شود. اکنون مواردی را که نباید وجود داشته باشند غیرفعال می کنیم. روی برنامه مورد نظر کلیک راست کرده و انتخاب کنید «تکلیف».

Отключение ненужного процесса из Автозагрузки в Диспетчере задач Windows 10




هرگز نباید برنامه های درایور، مدیریت صدا یا بلوتوث را غیرفعال کنید (اگر از این فناوری استفاده می کنید). همچنین بهتر است نرم افزار Windows Defender را غیرفعال نکنید. این می تواند منجر به بی ثباتی در رایانه و سیستم عامل شود. اما می توانید برنامه های شخص ثالث را بدون عواقب غیرفعال کنید.


غیرفعال کردن جلوه های گرافیکی



این دیگر مانند روزهای ویندوز 7 با رابط اختصاصی Aero مرتبط نیست، اما حتی در "ده برتر"، کشویی، محو شدن، و سایر افکت‌ها کاملاً محسوس کامپیوتر را بارگذاری می‌کنند. رم و کارت گرافیک بیشترین آسیب را می بینند (مخصوصاً اگر خیلی قدرتمند نباشند). غیرفعال کردن تمام افکت ها می تواند عملکرد سیستم عامل را تا حد زیادی بهبود بخشد.

  • باز کن "شروع" و کلمه را بنویس "بهره وری". مورد در نتایج ظاهر می شود "ارائه و عملکرد سیستم تنظیم". بیایید آن را انتخاب کنیم.

    Поиск настроек быстродействия в Windows 10



  • در برگه "جلوههای بصری" تنظیمات را به دلخواه خود سفارشی کنید. شما به سادگی می توانید کادر را علامت بزنید "ارائه بهترین عملکرد" و کلیک کنید "خوب". این عمل تمام اثرات ممکن را غیرفعال می کند.

    Отключение всех эффектов для повышения быстродействия Windows 10



  • وقتی همه جلوه ها خاموش می شوند، کیفیت فونت نمایش داده شده نیز بدتر می شود. اگر قابلیت های رایانه شخصی شما اجازه می دهد، چک باکس را به آن برگردانید "صاف کردن فونت های ناهموار صفحه" و تغییرات خود را ذخیره کنید.

    Включение сглаживания шрифта в Windows 10




لازم به یادآوری است که در صورت خاموش کردن تمامی جلوه های بصری، گزینه اختصاصی مشاهده ویندوز در حال اجرا در دسترس نخواهد بود. "زیرچشمی نگاه کردن". همچنین تغییر از یک پنجره به پنجره دیگر در سبک اوبونتو امکان پذیر نخواهد بود. اما این واقعا برای یک کاربر معمولی ضروری نیست. بصری ها را می توان به نام عملکرد قربانی کرد.


غیرفعال کردن فرآیندها



وجود تعداد زیادی فرآیند در "مدیر وظیفه" می تواند رایانه شما را بارگیری کند، بنابراین غیرفعال کردن موارد غیر ضروری منطقی است. اما دفعه بعد که یک برنامه خاص را شروع می کنید، باز هم دوباره ظاهر می شوند. این یک اندازه گیری یک بار است و قادر به حفظ عملکرد ثابت نخواهد بود. با این حال، امکان دستیابی به عملکرد در کوتاه مدت وجود دارد.

  • باز کن "مدیر وظیفه" روش از قبل شناخته شده و رفتن به "فرآیندها".
  • برای غیرفعال کردن فرآیند، بر روی مؤلفه مورد نظر کلیک راست کرده و از منو انتخاب کنید "لغو کار". فرآیند فوراً خاتمه می یابد و برنامه در حال اجرا بسته می شود.


فقط باید آن فرآیندهایی را خاموش کنید که مطمئن هستید که متعلق به برنامه های شخص ثالث هستند. اگر چیزی سیستمیک را لمس کنید، ممکن است سیستم عامل از کار بیفتد. پس از راه اندازی مجدد همه چیز خوب خواهد بود، اما هنوز ناخوشایند است. اگر برخی از گزینه های سیستم تداخل دارند، بهتر است آنها را با استفاده از ابزار غیرفعال کنید "خدمات".


غیرفعال کردن خدمات



ویندوز مدرن تعداد زیادی سرویس دارد که توسط کاربر استفاده نمی شود. اما از رم استفاده می کنند و فضا را اشغال می کنند. غیرفعال کردن سرویس های استفاده نشده به آزاد کردن مقداری رم و بهبود عملکرد سیستم عامل و رایانه کمک می کند. چه کاری باید انجام دهم؟

  • باز کن "صفحه کنترل" و بر روی کلیک کنید "مدیریت".
  • انتخاب کنید "خدمات".
  • مورد نیاز خود را از لیست انتخاب کنید و دوبار کلیک کنید.
  • سپس کلیک کنید "متوقف کردن".
  • در گزینه های راه اندازی را انتخاب کنید "معلول" متاسفم "خوب".


با این حال، همه خدمات را نمی توان خاموش کرد. بدون عواقب، می توانید سرویس جستجو (در صورت عدم استفاده)، اسپولر چاپ و سرویس به روز رسانی خودکار را غیرفعال کنید (اگر قصد ندارید سیستم عامل را به روز کنید). اجزای باقی مانده باید برای اطمینان از امنیت و ثبات سیستم عامل کار کنند.

غیرفعال کردن کاشی‌های زنده و برنامه‌های مترو



استارت بازطراحی شده حاوی تعدادی برنامه مترو است که سیستم عامل و رایانه شخصی را بارگیری می کنند. همه کاربران از آنها استفاده نمی کنند، بنابراین می توانید آنها را حذف کنید (اگرچه نه همه)، و نمایشگر آنها را نیز خاموش کنید.

  • باز کن «پوسک» و روی کاشی برنامه کلیک راست کنید. یک مورد را انتخاب کنید "لغو پین از شروع". کاشی بلافاصله از آن ناپدید می شود "شروع".

    Открепление плитки Метро от начального экрана Windows 10



  • برای حذف یک برنامه، باید همین کار را انجام دهید، اما به جای گزینه unpin، آن را انتخاب کنید «آموزش». این گزینه برای همه برنامه ها در دسترس نیست.

    Удаление встроенного приложения из Windows 10




توجه! برخی از برنامه های مترو برای همیشه حذف شده اند. هیچ راهی برای بازگرداندن آنها وجود نخواهد داشت. اما سیستم عامل به سرعت و واضح کار خواهد کرد. همچنین، فراموش نکنید که اگر به‌روزرسانی خودکار سیستم عامل فعال باشد، ممکن است برنامه‌های حذف شده بازگردند. بنابراین در صورت لزوم این روش باید تکرار شود.


به روزرسانی درایورها



یکی دیگر از دلایل کندی سیستم عامل، درایورهای قدیمی است. این مجموعه های کتابخانه ای وظیفه عملکرد صحیح کلیه تجهیزات نصب شده را بر عهده دارند. و اگر قدیمی یا آسیب دیده باشند، اجزای PC بسیار ضعیف کار می کنند. ساده ترین راه برای خروج از این وضعیت، به روز رسانی درایورها است.

  • باز کردن منوی جایگزین "شروع" و روی مورد کلیک کنید "مدیریت دستگاه".
  • یک پنجره مدیر باز می شود که تجهیزات نصب شده را فهرست می کند. کامپوننت مورد نظر را انتخاب کرده و روی آن راست کلیک کنید. در منوی ظاهر شده، را انتخاب کنید "به روز رسانی درایور".
  • سپس سیستم از شما می خواهد که یک روش به روز رسانی را انتخاب کنید. انتخاب کنید "جستجوی خودکار درایورهای به روز شده".
  • پس از اتمام فرآیند، روش را برای سایر اجزاء تکرار کنید.


با این گزینه به روز رسانی، سیستم عامل به دنبال درایورهای جدید در سرورهای رسمی مایکروسافت می گردد. این بسیار ساده تر از جستجوی به روز رسانی در وب سایت های سازنده دستگاه است. پس از تکمیل فرآیند به روز رسانی، سیستم عامل هشداری مبنی بر اینکه باید رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید صادر می کند.

در حال حاضر، بسیاری از برنامه های ویژه وجود دارد که به طور خودکار درایورهای جدید را جستجو کرده و آنها را به روز می کند. شما می توانید در مورد نحوه کار آنها در اینجا بخوانید:

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه ها برای نصب درایورها

هارد دیسک خود را یکپارچه سازی کنید



با فراوانی فایل های کوچک (و همچنین فایل های بزرگ) روی هارد دیسک، پدیده تکه تکه شدن مشاهده می شود. این بدان معناست که قسمت های مختلف فایل ها در کلاسترها و بخش های مختلف قرار دارند. این به دلیل این واقعیت است که سیستم عامل باید به دنبال این قطعات در بخش های مختلف دیسک باشد، منجر به کاهش عملکرد می شود. و این بر سرعت خواندن تأثیر منفی می گذارد. که به نوبه خود کل سیستم را کند می کند. بنابراین، شما باید یکپارچه سازی را انجام دهید. ابزارهای ویندوز شامل یک ابزار سیستمی به طور خاص برای این اهداف هستند.

  • باز کن «پوسک» و به کاتالوگ بروید "ابزارهای اداری ویندوز".
  • اینجا کلیک کنید "بهینه سازی دیسک".

    Пункт Оптимизация дисков в Windows 10



  • یک پنجره ابزار باز خواهد شد. کلیک "تجزیه و تحلیل". اسکن پارتیشن آغاز خواهد شد. پس از مدتی، برنامه اطلاعاتی در مورد درصد تکه تکه شدن یک حجم خاص نمایش می دهد.

    Выбор жесткого диска для дефрагментации в Windows 10



  • روی دکمه کلیک کنید "بهینه سازی".

    Начало оптимизации жесткого диска в Windows 10




فرآیند بهینه سازی آغاز خواهد شد که شامل یکپارچه سازی پارتیشن ها می شود. پس از مدت زمان معینی (اغلب بسیار طولانی)، برنامه پیامی نشان می دهد که بهینه سازی موفقیت آمیز بوده است. برای اعمال تغییرات، کامپیوتر یا لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید.

پاکسازی دیسک



راه دیگری برای افزایش اندکی عملکرد رایانه ای که ویندوز 10 دارد. پاکسازی دیسک فقط مربوط به پارتیشن سیستم است، زیرا جایی است که سیستم عامل کار در آن قرار دارد. گاهی اوقات پارتیشن به هم ریخته می شود: نسخه های پشتیبان به روز رسانی سیستم، آثاری از عمر برنامه های نصب شده، داده های کاربر - همه اینها دیسک را مسدود می کند و به دلیل کمبود فاجعه بار فضای آزاد از عملکرد عادی خودداری می کند.

  • منو باز میکنم «پوسک» و به کاتالوگ بروید "ابزارهای اداری ویندوز".
  • روی مورد کلیک کنید "پاکسازی دیسک".

    Очистка диска в меню Пуск Windows 10



  • بلافاصله پنجره ای ظاهر می شود که از شما می خواهد یک شی تمیز کننده را انتخاب کنید. یک دیسک را انتخاب کنید "از جانب" من خوشحال نیستم "خوب".

    Выбор диска для очистки в Windows 10



  • پس از یک تجزیه و تحلیل کوتاه، پنجره دیگری ظاهر می شود که از شما می خواهد بسته های فایلی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید. می توانید با خیال راحت همه چیز را انتخاب کنید (هیچ یک از دسته بندی های ذکر شده بر ثبات و عملکرد تأثیر نمی گذارد) و کلیک کنید "خوب".

    Выбор файлов для удаления из Windows 10



  • می توانید کلیک کنید و "پاک کردن فایل های سیستم".

    Очистка системных файлов в Windows 10




پس از تکمیل فرآیند حذف فایل های غیر ضروری، سرعت سیستم عامل افزایش می یابد.

غیرفعال کردن تله متری و سایر ویژگی های جاسوس افزار در ویندوز 10



این واقعیت که "ده" از کاربران جاسوسی می کند مدت هاست که یک واقعیت شناخته شده است. انتقال اطلاعات به سرورهای مایکروسافت نه تنها حجم مشخصی از ترافیک را می سوزاند، بلکه سرعت سیستم عامل را نیز کاهش می دهد. بنابراین، همه ماژول های نرم افزارهای جاسوسی باید غیرفعال شوند. مشکل اینجاست که در ویندوز 10 هیچ دکمه ای با برچسب وجود ندارد "غیرفعال کردن جاسوسی". بنابراین، همه چیز باید به صورت دستی انجام شود.

  • خط فرمان را با حقوق مدیر راه اندازی کنید. برای انجام این کار به «پوسک»، به دنبال یک پوشه است "Utilities > Windows"، روی خط فرمان راست کلیک کرده و کلیک کنید "اجرا به عنوان مدیر".
  • متن زیر را وارد کنید:

    sc delete DiagTrack


    سپس:

    sc delete dmwappushservice


    بعد از هر دستور فشار دهید "وارد".

  • اگر همه چیز به درستی انجام شود، پنجره ای مشابه این ظاهر می شود.


همچنین در "گزینه ها" سیستم عامل (مشابه کنترل پنل) باید تنظیمات حریم خصوصی شما را پیکربندی کند. غیرفعال کردن ارسال گزارش به مایکروسافت، جلوگیری از جمع آوری داده ها و اجرای برنامه ها در پس زمینه. اگر سیستم عامل تحت یک حساب مایکروسافت استفاده می شود، اکیداً توصیه می شود به محلی تغییر دهید.

می توانید در مقالات دیگر در این مورد بیشتر بخوانید. لطفاً فوراً توجه داشته باشید که ممکن است برخی از تنظیمات به دلیل به روز رسانی مداوم سیستم عامل تغییر کرده یا از بین رفته باشند.

ادامه مطلب:
غیرفعال کردن نظارت در سیستم عامل ویندوز 10
برنامه هایی برای غیرفعال کردن نظارت در ویندوز 10


نکات عملکرد اضافی



این نکات همچنین به بهبود عملکرد رایانه یا لپ‌تاپ ویندوز 10 شما کمک می‌کند، هرچند اندکی.

  • استفاده از یک آنتی ویروس "سبک". محصولات آنتی ویروس مدرن دارای الزامات نسبتاً بالایی برای اجزای رایانه شخصی هستند. و اگر قطعات قدیمی باشند، بهره وری به شدت کاهش می یابد. گزینه ای برای استفاده از محصولاتی مانند Avira یا Avast وجود دارد. نسخه های قدیمی ESET NOD32 نیز خوب هستند.
  • Windows Defender داخلی را غیرفعال کنید. آنتی ویروس داخلی "ده ها" به خوبی کار می کند. اما اگر از آنتی ویروس شخص ثالث استفاده شود، کاملا غیر ضروری است. بنابراین می توان آن را غیرفعال کرد. با پیکربندی سرویس مناسب.
  • افزایش فضای خالی روی دیسک سیستم. داشتن فضای خالی در پارتیشن سیستم بسیار مهم است. اگر فضای کافی وجود نداشته باشد، سیستم عامل بسیار ضعیف کار می کند. برای اطمینان از عملکرد نرمال سیستم، داشتن حداقل 20 گیگابایت فضای خالی توصیه می شود. تمیز کردن دیسک از فایل های غیر ضروری با استفاده از یک ابزار ویژه می تواند کمک کند.

بهبود عملکرد رایانه ای که ویندوز 10 دارد کاملاً ممکن است. برخی از اقدامات ساده با حوزه راه اندازی، خدمات و فرآیندها می تواند عملکرد قابل توجهی را افزایش دهد. فقط لازم نیست اجزای سیستم را لمس کنید، سپس فرآیند بهینه سازی بدون مشکل پیش می رود.

20 سپتامبر 2018 4
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. استیسون
    استیسون
    5 دسامبر 2023 20:05
    وای، فکر نمی کردم اینقدر کار کند، خیلی خوب است که کمک کردند
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 13:41
    احتمالاً ارزش ارتقاء اجزای رایانه شخصی خود را دارد و به این مقاله نیاز نخواهید داشت
  3. آهلو
    آهلو
    6 دسامبر 2023 15:53
    بهبود عملکرد کامپیوتر! همه چیز عالی کار می کند! متشکرم! 
  4. بسکتبال
    بسکتبال
    6 دسامبر 2023 23:20
    به سرعت عملکرد کامپیوتر من را بهبود بخشید، متشکرم