FreePrograms.me

نحوه باز کردن mp4

Чем открыть mp4


MP4 رایج ترین فرمت فایل ویدیویی است. در این مقاله چندین روش برای باز کردن چنین فایل هایی در رایانه شما مورد بحث قرار خواهد گرفت.

فرآیند باز کردن



از آنجایی که فرمت MP4 ذاتی فایل‌های ویدیویی است، تقریباً همه پخش‌کننده‌های چند رسانه‌ای می‌توانند آن را به راحتی راه‌اندازی و پخش کنند. علاوه بر این، می تواند بدون مشکل توسط بینندگان و انواع دیگر برنامه ها باز شود (انتخاب شامل یک مرورگر خواهد بود). بیایید نگاهی دقیق تر به دستورالعمل های باز کردن این نوع فایل در محبوب ترین برنامه ها بیندازیم و حتی یک گزینه خاص را در نظر بگیریم.

مدیا پلیر کلاسیک



ارزش آن را دارد که مراحل پخش فایل های MP4 از محبوب ترین پخش کننده چند رسانه ای - Media Player Classic را شرح دهید.

برای شروع، روی دکمه کلیک کنید "فایل" و از منوی کشویی انتخاب کنید "باز کردن سریع یک فایل". شما همچنین می توانید از ترکیب استفاده کنید Ctrl + Q. اگر نیاز به باز کردن یک فایل به طور معمول دارید، از آیتم منو استفاده کنید "باز کردن فایل" یا کلیدها Ctrl + O.

Чем открыть mp4


یک پنجره انتخاب فایل رسانه ظاهر می شود. در این پنجره فایل MP4 را که می خواهید باز کنید انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل مورد نظر، روی دکمه کلیک کنید "باز کن". MPC سپس ویدیو را پخش می کند.



KMPlayer



در روش دوم، نحوه باز کردن یک فایل چندرسانه ای با استفاده از پخش کننده KMP را بررسی خواهیم کرد، این یکی از کاربردی ترین ها در نظر گرفته می شود.

ابتدا خود KMPlayer را باز کنید، سپس روی تصویر لوگوی پخش کننده در بالا کلیک کنید و روی دکمه کلیک کنید "باز کردن فایل ها". همچنین می توانید از میانبر صفحه کلید استفاده کنید Ctrl + O.



یک پنجره انتخاب فایل رسانه ظاهر می شود. در این پنجره فایل MP4 را که می خواهید باز کنید انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل مورد نظر، روی دکمه کلیک کنید "باز کن". MPC سپس ویدیو را پخش می کند.



پخش کننده VLC



ابتدا باید VLC Player را راه اندازی کنید. پخش کننده را باز کنید. و در منوی بالا باید برگه را انتخاب کنید "رسانه ها"، که در آن می توانید با کلیک کردن روی موردی به همین نام فایل را باز کنید. شما همچنین می توانید از ترکیب استفاده کنید Ctrl + O.



پنجره ای بیرون می زند "رهبر ارکستر". مسیری که فایل مورد نیاز شما در آن قرار دارد را دنبال کنید. با دوبار کلیک کردن آن را باز کنید.



آلیاژ سبک



چهارمین پخش کننده کم کارکرد آلیاژ سبک است. بیایید ببینیم چگونه می توانید MP4 را در آن باز کنید.

برای شروع، برنامه را باز کنید. تب نداره "فایل"، بنابراین باید متفاوت عمل کنید. در این برنامه کل اینترفیس در پایین متمرکز شده است. روی دکمه واقع در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید. شبیه یک مثلث معمولی با خطی در قاعده آن است.



پنجره برنامه باز می شود "رهبر ارکستر". به مکانی که فایل مورد نیاز در آن قرار دارد بروید و سپس کلیک کنید "باز کن" با راه اندازی آن پخش کننده رسانه بلافاصله شروع به پخش فایل پیشنهادی می کند.



بازیکن GOM



برنامه پنجم Jom Player با استفاده از مثال آن خواهد بود، ما به نحوه باز کردن یک فایل با فرمت مورد نیاز خواهیم پرداخت.

ابتدا باید برنامه را اجرا کنید و F2 را فشار دهید یا روی نام برنامه در قسمت بالا سمت چپ کلیک کنید و آیتم منوی مورد نظر را انتخاب کنید.



یک کادر محاوره ای معمولی بلافاصله ظاهر می شود "رهبر ارکستر". در مرحله بعد، فقط باید دایرکتوری را با محل فایل رسانه مورد نیاز باز کنید. در مرحله بعد، به سادگی فایل را مانند همیشه انتخاب و باز کنید.



و اکنون، فایل از قبل شروع به پخش می کند.

jetAudio



jetAudio - این برنامه در ابتدا با هدف پخش موسیقی و سایر صداها طراحی شده بود، اما عملکرد آن شامل مشاهده فرمت های فایل های ویدیویی نیز می شود، بنابراین ویدیوی موجود در آن نیز بسیار آسان و بدون مشکل باز می شود.

این برنامه باید راه اندازی شود. روی دکمه کلیک کنید "نمایش مرکز رسانه"، این دکمه اولین مورد از یک آبشار 4 است. این دکمه حالت پخش کننده رسانه را در Jet روشن می کند.



در مرحله بعد باید روی فضای خالی سمت راست رابط برنامه کلیک راست کنید. سپس انتخاب کنید "افزودن فایل ها" و همین مورد را در زیر منو انتخاب کنید.



سپس باید دایرکتوری را با محل فایل رسانه مورد نیاز باز کنید. ویدیو را انتخاب کرده و کلیک کنید "باز کن". می توانید چندین ویدیو را انتخاب کنید. برای انجام این کار، از کلید پایین نگه داشته شده استفاده کنید کلیدهای Ctrl و با کلیک ماوس فایل های مورد نیاز را انتخاب کنید.



فایلی که انتخاب کردید باید در لیست پخش برنامه ظاهر شود. برای شروع بازی، باید با استفاده از LMB روی آن دوبار کلیک کنید.



مرورگر اپرا



اکنون روش بسیار عجیب است. این به این واقعیت مربوط می شود که مرورگرهای مدرن می توانند فایل های ویدیویی را مستقیماً روی رایانه کاربر پخش کنند. نمونه ای از این موارد می تواند Opera باشد.



ابتدا خود مرورگر را باز کنید. با این حال، باید در نظر داشت که Opera از یک رابط گرافیکی کافی محروم است که می تواند به پخش فایل های با فرمت مورد نیاز کمک کند، بنابراین باید خود را به کلیدهای میانبر محدود کنید. از یک ترکیب جهانی استفاده کنید Ctrl + O. کادر محاوره ای آشنا را باز می کند. شما باید مکانی را انتخاب کنید که فایل مورد نیاز در آن قرار دارد. روی دکمه کلیک کنید "باز کن"، در نتیجه پخش شروع می شود.



اگر در حال حاضر هیچ پخش کننده رسانه ای کاملی وجود ندارد، یا به سادگی تمایلی به راه اندازی آن برای آشنایی با فایل وجود ندارد، می توانید از یک راه حل مبتنی بر مرورگر استفاده کنید، اما یک نکته وجود دارد - کیفیت نمایش داده شده ویدیو کمتر از زمانی است که آن را در پخش کننده رسانه باز کنید.

برنامه XnView



سومین نوع برنامه در مجموعه که می تواند فایل های رسانه ای MP4 را پخش کند، نمایشگر فایل است. به عنوان مثال، یک نماینده از این نوع برنامه XnView است که در ابتدا برای مشاهده تصاویر در نظر گرفته شده بود، اما ویدیو نیست زیرا ممکن است در حین پخش ویدیو مشکلاتی ایجاد شود.

اولین کاری که باید انجام دهید اجرای برنامه است. بعد روی دکمه کلیک کنید "فایل"با انتخاب مورد در منوی کشویی "باز کن". یا از میانبر استاندارد صفحه کلید استفاده کنید Ctrl + O.



یک پنجره کلاسیک انتخاب فهرست فایل باز می شود، جایی که باید یک پوشه و سپس خود فایلی را که باید پخش شود انتخاب کنید. بر روی فایل و سپس کلیک کنید "باز کن"، یا برای راه اندازی دوبار کلیک کنید. تمام، فایل شما در حال اجرا است و قابل مشاهده است.



مانند مرورگرها، یک تفاوت مهم در بینندگان وجود دارد. هم مرورگرها و هم بینندگان قادر به پخش فایل های MP4 با کیفیت خوب نیستند و نمی توان انتظار رابط های کنترلی راحت تری داشت. به همین دلیل است که بینندگان به بازیکنان تمام عیار بازنده می شوند.

نمایشگر جهانی



نمایشگر دوم قابلیت ضبط و نمایش این فایل های ویدئویی را دارد. اما به دلیل تطبیق پذیری آن متمایز است و به طور خاص بر روی یک نوع فایل رسانه ای تمرکز نمی کند - همه چیز را بازتولید می کند. برنامه Universal Viewer نام دارد.

Universal Viewer را باز کنید. روی دکمه آشنا کلیک کنید "فایل"، و در آنجا مورد مورد نظر را با نام پیدا خواهید کرد "باز کن".



و پنجره انتخاب رسانه مورد علاقه همه دوباره باز می شود، جایی که باید محل فایل mp4 مورد نیاز را انتخاب کنید و سپس آن را انتخاب کنید. دکمه را فشار دهید "باز کن".



راه اندازی و نمایش فایل شروع شده است. مانند سایر بینندگان، عملکرد این برنامه در مورد این فایل ها بسیار عالی است، اما برای مشاهده عادی بیش از حد کافی است.

ویندوز مدیا پلیر



خود سیستم ویندوز وجود یک پخش کننده رسانه ای را فرض می کند که فایل های فرمت مورد نیاز را به خوبی نمایش و پخش می کند. پخش کننده به سادگی Media Player نامیده می شود. برای استفاده از آن نیازی به استفاده از برنامه های اضافی ندارید.

اول از همه، برنامه را اجرا کنید.



در اینجا، مانند مرورگر اپرا، تعدادی تفاوت ظریف وجود دارد که با باز کردن یک فایل مرتبط است. Media Player هیچ رابط راه‌اندازی فایل واضحی ندارد. به همین دلیل، باید خودتان ویدیو را به داخل برنامه بکشید. و انجام آن آسان است.

"Explorer" را باز کنید، فایل خود را پیدا کنید و با نگه داشتن دکمه سمت چپ ماوس، فایل ویدئویی را به قسمت برنامه بکشید، که به نام "Move element here..." نامیده می شود.



به این ترتیب پخش ویدیو را مستقیماً در پوسته داخلی سیستم عامل فعال می کنید.

به طور کلی، برنامه های پخش کننده زیادی توسعه یافته اند که این فرمت محبوب را باز می کنند. با دقت کامل گفته می شود که هر پلیر مدرنی می تواند mp4 بازی کند. آنها بدون شک تفاوت هایی دارند، به عنوان مثال، در عملکرد، طراحی، و ویژگی های اضافی، اما تفاوت های کلی نامحسوس است - آنها همان کار را انجام می دهند. همانطور که قبلاً مشخص شد ، ویندوز نیز قبلاً راه حل استاندارد خود را برای باز کردن پرونده هایی از این نوع دارد. به نظر می رسد که بارگیری برنامه های شخص ثالث به طور کلی ضروری نیست.
علاوه بر این، برای چنین قالب بی تکلف، حتی بازیکنان تمام عیار نیز بدون آنها نیازی ندارند. اینجاست که مرورگرها و بینندگان مختلف به کمک می آیند و حتی اگر محدودیت هایی داشته باشند، چنین جایگزینی همچنان وجود دارد. اما ما همچنان توصیه می کنیم برای مطالعه اولیه پرونده، و نه عمیق، به این گزینه ها متوسل شوید. یعنی تماشای فیلم را در بیننده توصیه نمی کنیم.
16 ژانویه 2018 4
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 11:21
    با تشکر از مقاله مفید، بسیاری از مردم آن را مفید خواهند یافت.
  2. آهلو
    آهلو
    6 دسامبر 2023 15:18
    بسیاری از برنامه های مختلف! همه چیز عالی کار می کند! همه چیز مناسب است! متشکرم! 
  3. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 15:18
    من ویدیو را از طریق برنامه داخلی خود ویندوز باز می کنم
  4. استیسون
    استیسون
    6 دسامبر 2023 23:03
    این مقاله به طور مفصل نحوه و نحوه باز کردن یک فایل mp4 را شرح می دهد