FreePrograms.me

نحوه تبدیل MP3 به M4R

Как конвертировать MP3 в M4R


محصولات اپل (به ویژه آیفون ها) اغلب از M4R به عنوان فرمت اصلی آهنگ های زنگ استفاده می کنند، در حالی که MP3 های معمولی نیز پشتیبانی می شوند، اما ممکن است به درستی کار نکنند. به همین دلیل، جهت تبدیل MP3 به M4R در بین کاربران محصولات اپل محبوب شده است.

روش های تبدیل



شما می توانید از MP3 в M4R دو راه اصلی:
  • استفاده از خدمات آنلاین؛

  • استفاده از برنامه های کامپیوتری تخصصی


روش 1: مبدل صوتی آنلاین



این یک مبدل فایل صوتی آنلاین است که به شما امکان می دهد آنها را به هر برنامه افزودنی محبوب تبدیل کنید M4R. این سایت کاملاً به زبان روسی است و خدمات آن رایگان است، اگرچه محدودیت هایی وجود دارد. کاربرانی که از AdBlock استفاده می کنند باید آن را غیرفعال کنند تا از اختلالات احتمالی در سایت جلوگیری شود.

دستورالعمل های گام به گام برای تبدیل با استفاده از این روش به شرح زیر است:
  1. ابتدا باید فایل MP3 را که می خواهید در M4R پردازش کنید، در سایت آپلود کنید. برای این کار از دکمه آبی بزرگ استفاده کنید "باز کردن فایل ها". در این صورت باز می شود "رهبر ارکستر"، جایی که باید فایلی را در رایانه خود انتخاب کنید. همچنین می توانید فایل مورد نظر را از درایو مجازی (گوگل درایو، دراپ باکس) یا از طریق لینک مستقیم دانلود کنید.

    Как конвертировать MP3 в M4R


  2. حالا نوع فایل دانلود شده شما را انتخاب کنید که به آن تبدیل شود. در این مورد باید انتخاب کنید "آهنگ زنگ برای آیفون". نوار انتخاب نوع فایل برای تبدیل در زیر مورد شماره "2" قرار دارد.



  3. کیفیت فایل خروجی را انتخاب کنید. برای انجام این کار، به سادگی نوار لغزنده را حرکت دهید. هرچه کیفیت بالاتر باشد، تبدیل و دانلود فایل به زمان بیشتری نیاز دارد.



  4. اسلی نجات نا کنوپکو "به علاوه"، می توانید به تنظیمات پیشرفته دسترسی داشته باشید. فقط در صورتی باید هر چیزی را در این تنظیمات تغییر دهید که بدانید در حال انجام چه کاری هستید.

  5. همچنین، در صورت استفاده از دکمه مربوطه، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آهنگ دریافت کنید.



  6. وقتی آماده شدید، روی آن کلیک کنید "تبدیل".



  7. منتظر بمانید تا تبدیل کامل شود و روی پیوند کلیک کنید "دانلود"، اگر می خواهید فایل را در رایانه خود ذخیره کنید یا پیوندی را از یکی از حافظه های مجازی موجود انتخاب کنید.




روش 2: کارخانه فرمت



Format Factory یک برنامه چند منظوره برای تبدیل فایل ها با فرمت های مختلف است. با استفاده از آن، می توانید به راحتی MP3 را با استفاده از دستورالعمل های زیر به M4R تبدیل کنید:
  1. برنامه را باز کنید و روی مورد کلیک کنید "سمعی" در پنجره اصلی برنامه (واقع در قسمت پایین سمت چپ). در اینجا می توانید تمام فرمت های صوتی موجود برای تبدیل را مشاهده کنید.



  2. در اینجا باید پیدا کنید و انتخاب کنید M4R.



  3. در پنجره تنظیمات که باز می شود، روی دکمه کلیک کنید "افزودن فایل"، که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد.



  4. روشن "رهبر ارکستر"، جایی که باید آن فایل هایی را با پسوند MP3 که می خواهید تبدیل کنید پیدا کرده و انتخاب کنید. برای انتخاب چندین فایل، کلید را نگه دارید تغییر یا کلیدهای Ctrl. هنگامی که آنها را علامت گذاری کردید، از دکمه استفاده کنید "باز کن".



  5. فایل های انتخاب شده در پنجره اصلی برنامه نمایش داده می شوند. در اینجا می توانید پوشه ای را که فایل تبدیل شده قبلی در آن ذخیره می شود را تغییر دهید. برای این کار از دکمه استفاده کنید "تغییر دادن"، که در پایین پنجره قرار دارد. همچنین می توانید هر مسیری را که به طور پیش فرض در برنامه نوشته شده است را برای ذخیره انتخاب کنید. برای انجام این کار، روی منوی کشویی روبروی کتیبه کلیک کنید "پوشه مقصد".



  6. یک پنجره مرورگر پوشه باز می شود که در آن باید مسیر ذخیره را تعیین کنید.

  7. برای انجام تنظیمات عمیق تر، به دکمه مراجعه کنید "اهنگ"، که در بالای آن قرار دارد. اگر نیازی به انجام تنظیمات اضافی ندارید، به سادگی از این و چند مرحله بعدی رد شوید.



  8. یک پنجره تنظیمات باز می شود که در آن می توانید کیفیت مورد نظر را مشخص کنید. کیفیت در بلوک نشان داده شده است "مشخصات". پیش فرض همیشه است "کیفیت بالا". می توانید آن را کاهش دهید و در نتیجه سرعت تبدیل را افزایش داده و حجم فایل نهایی را کاهش دهید. با این حال، این می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت تأثیر بگذارد.



  9. پس از تعیین پارامترها، به پنجره تبدیل برگردید و بر روی دکمه کلیک کنید "خوب".

  10. دوباره به پنجره اولیه هدایت خواهید شد. وظیفه تبدیل جدیدی که ایجاد کرده اید در سمت راست صفحه ظاهر می شود. آن را با کلیک چپ بر روی آن انتخاب کنید و با کلیک بر روی آن تبدیل را شروع کنید "شروع" در بالای پنجره



  11. منتظر بمانید تا تبدیل کامل شود. پس از تکمیل، می توانید فایل تبدیل شده را در پوشه ای که قبلاً در تنظیمات مشخص کرده اید، پیدا کنید. برای رفتن سریع به این پوشه، روی نماد فلش سبز رنگ مقابل نام فایل کلیک کنید.




روش 3: iTunes



iTunes یک برنامه استاندارد از اپل است که می توانید دستگاه های اپل، اشتراک ها و غیره خود را کنترل کنید. اما در کنار این قابلیت، می توانید MP3 معمولی را نیز به M4R تبدیل کنید. iTunes را می توان از وب سایت رسمی شرکت دانلود کرد. نسخه هایی برای ویندوز نیز وجود دارد.

دستورالعمل استفاده از iTunes در این مورد به شرح زیر است:
  1. پس از راه اندازی iTunes، باید فایل صوتی مورد نظر را به آن اضافه کنید "کتابخانه ی رسانه"، اگر قبلاً در آنجا اضافه نشده باشد. برای این کار از میانبر صفحه کلید استفاده کنید Ctrl + O. به جای میانبر صفحه کلید، می توانید از منوی کشویی که با کلیک بر روی آن ظاهر می شود استفاده کنید "فایل" در بالای پنجره



  2. باز خواهد شد "رهبر ارکستر"جایی که باید فایلی را که می خواهید تبدیل کنید انتخاب کنید.



  3. پس از انتخاب و باز کردن فایل، دوباره باز می شود "کتابخانه ی رسانه". در قسمت انتخاب محتوا واقع در گوشه سمت راست بالا، انتخاب کنید "موسیقی"، اگر به طور پیش فرض انتخاب نشده باشد.

  4. سپس در منوی سمت چپ به بخش بروید «پنی».



  5. شما به تمام آهنگ هایی که به آنها اضافه شده اند دسترسی خواهید داشت "کتابخانه ی رسانه". در میان آنها آهنگی را که می خواهید تبدیل کنید پیدا کنید. اگر نیاز دارید که آن را به طور خاص به آهنگ زنگ تبدیل کنید، همچنین باید تنظیمات اضافی را انجام دهید که در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

  6. روی ترکیبی که می خواهید تبدیل کنید کلیک راست کنید. از منوی کشویی انتخاب کنید "اطلاعات".



  7. در اینجا باید مدت زمان پخش فایل را تغییر دهید تا کل مدت زمان 39 ثانیه نباشد. به برگه بروید «پارامتری»، و در آنجا مواردی مانند "شروع" и Konets. "شروع" شما می توانید هر چیزی بپرسید از نقطه مشخص شده، آهنگ زنگ شروع به پخش می کند. و اینجا Konets باید با "آغاز" بیش از 39 ثانیه نیست. وقتی تنظیم زمان تمام شد، روی آن کلیک کنید "خوب".



  8. دوباره به لیست آهنگ ها هدایت می شوید، جایی که باید روی آن کلیک کنید "فایل" در بالای پنجره، و سپس در منوی کشویی به "تبدیل". یک زیر منوی کوچک در آنجا باز می شود که باید انتخاب کنید "ایجاد نسخه AAC".



  9. منتظر بمانید تا فرآیند تبدیل کامل شود. پس از آن، روی آهنگ تبدیل شده کلیک راست کرده و مورد را در منوی زمینه انتخاب کنید "نمایش در Windows Explorer".



  10. شایان ذکر است که یکی از ویژگی های این روش در نظر گرفته می شود، زیرا تبدیل در قالب M4A انجام می شود. این پسوندها بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما اگر به فرمت فایل به طور خاص برای آهنگ زنگ نیاز دارید، بهتر است آن را به M4R تبدیل کنید. این کار را می توان به سادگی با تغییر نام فایل انجام داد. با این حال، برای تغییر پسوند فایل با استفاده از تغییر نام، باید نمایش پسوندها در نام فایل ها را فعال کنید.

  11. فایل تبدیل شده را پیدا کنید و نام آن را تغییر دهید. این کار را می توان با دوبار کلیک کردن روی دکمه سمت چپ ماوس روی نام انجام داد. اگر نتوانستید این کار را انجام دهید، به سادگی روی نام فایل کلیک راست کرده و از منوی زمینه انتخاب کنید "تغییر نام". نقطه در نام باید با پسوند فایل فعلی (M4A) دنبال شود. در اینجا باید با M4R جایگزین شود. می توانید یک نمونه را در تصویر مشاهده کنید.



  12. کلیک کنید وارد. پس از آن هشداری خواهید دید که در هنگام اعمال نام جدید، پسوند فایل ممکن است تغییر کند. را کلیک کنید "آره". تبدیل با موفقیت انجام شد.


ویژگی 4: هر گونه تبدیل ویدیو



مبدل دیگری با عملکرد تقریباً مشابه iTunes، Any Video Converter است. با آن می‌توانید MP3 را به M4A تبدیل کنید و اگر از آن به عنوان آهنگ زنگ استفاده می‌کنید، نام آن را به پسوند M4R تغییر دهید.

دستورالعمل این برنامه به شرح زیر است:
  1. پس از باز کردن برنامه، در بالای پنجره، مورد را پیدا کنید "افزودن یک ویدئو" و روی آن کلیک کنید. با وجود نام آن، با این دکمه می توانید فایل های صوتی با هر پسوند رایج را نیز اضافه کنید.



  2. باز خواهد شد "رهبر ارکستر"، جایی که باید فایل صوتی را که می خواهید تبدیل کنید انتخاب کنید. شما می توانید چندین فایل را با انتخاب آنها با استفاده از ماوس یا نگه داشتن کلیدها انتخاب کنید Ctrl/Shift... بر روی کلیک کنید "باز کن" برای افزودن صدا به برنامه



  3. در پنجره اصلی برنامه، همچنین باید فایلی را که می خواهید تبدیل کنید، انتخاب کنید. پس از آن، روی نماد فیلم شکل در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. با کمک آن می توانید به "مشخصات".



  4. پس از کلیک بر روی این آیکون، منوی نمایه ظاهر می شود. در سمت چپ این منو آیکون را به صورت یادداشت پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. با این کار به فرمت های صوتی برای تبدیل دسترسی خواهید داشت.

  5. در قسمت مرکزی منوی کشویی باید انتخاب کنید "صوتی MPEG-4 (*.m4a)".



  6. اکنون می توانید پوشه خروجی را برای فایل تبدیل شده در رایانه خود پیکربندی کنید. در سمت راست پنجره، موردی که نامیده می شود را پیدا کنید "دایرکتوری خروجی". برای تغییر آن، روی نماد پوشه باز کلیک کنید. اگر از تنظیمات پیش فرض راضی هستید، از این مرحله و مرحله بعدی رد شوید.



  7. در پوسته ای که باز می شود، پوشه ای را که می خواهید نتیجه نهایی تبدیل را ببینید، انتخاب کنید. کلیک "خوب".



  8. پس از انتخاب دایرکتوری، می توانید کیفیت فایل نهایی را نیز با استفاده از گزینه تنظیم کنید "کیفیت". هرچه کیفیت بالاتر باشد، فایل طولانی‌تر پردازش می‌شود و خروجی سنگین‌تر است، اما صدا بهتر می‌شود.



  9. برای تنظیم تنظیمات کیفیت پیشرفته تر، روی دکمه کلیک کنید "گزینه های صوتی". در اینجا می توانید کدک صوتی، میزان بیت، تعداد کانال های صوتی و فرکانس نمونه برداری را تنظیم کنید. اگر متوجه نشدید چیست، توصیه نمی شود که این تنظیمات را لمس کنید.



  10. اکنون می توانید روند تبدیل را شروع کنید. از دکمه آبی به همین نام در سمت راست بالای صفحه استفاده کنید.



  11. صبر کنید تا فرآیند تکمیل شود.

  12. به محض تکمیل تبدیل، به طور خودکار باز می شود "رهبر ارکستر" در پوشه ای که در مرحله 6 مشخص کرده اید. بر روی فایل به دست آمده در هنگام تبدیل کلیک راست کنید. از منوی کشویی انتخاب کنید "تغییر نام".

  13. به جای "m4a"آنچه در انتهای نام فایل است را بنویسید "m4r"... بر روی کلیک کنید وارد.



  14. در پنجره هشدار، بر روی آن کلیک کنید "آره". این تبدیل را کامل می کند.

همانطور که می بینید تبدیل MP3 به M4R مشکلات کوچکی دارد اما خوشبختانه با این دستورالعمل ها می توانید بدون مشکل تبدیل را انجام دهید.
01 ژانویه 2018 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. آهلو
    آهلو
    6 دسامبر 2023 15:21
    تبدیل MP3 به M4R بسیار راحت است! به خوبی کار میکند! با تشکر از شما برای چنین برنامه و مقاله فوق العاده ای! 
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 16:19
    من فقط با آهنگ زنگ مشکل داشتم، این مقاله به من کمک کرد از شما تشکر کنم