FreePrograms.me

نحوه یکپارچه سازی دیسک در ویندوز 8

Как сделать дефрагментацию диска на Windows 8


برای حفظ سرعت هارد دیسک و خود سیستم در سطح قابل قبولی، باید به طور منظم روند یکپارچه سازی را انجام دهید. در طی این فرآیند، اطلاعات روی دیسک به صورت خوشه‌ها ساختاربندی می‌شوند. با این حال، یکپارچه سازی را فقط می توان برای درایوهای HDD معمولی (و نه خیلی اوقات) انجام داد. اگر یک SSD دارید، توصیه می شود به طور کامل از defragmentation صرف نظر کنید.

یکپارچه سازی در ویندوز 8 چگونه کار می کند؟



به طور پیش فرض، G8 یک بار در هفته یکپارچه سازی خودکار را انجام می دهد. این فرآیند در پس‌زمینه اتفاق می‌افتد، بنابراین تداخل خاصی با کار بر روی رایانه ایجاد نمی‌کند. با این حال، اگر به دلایلی می خواهید این روش را به صورت دستی انجام دهید، هم برنامه های ویژه ای از توسعه دهندگان شخص ثالث و هم ابزارهای استاندارد ویندوز برای این کار وجود دارد.

استفاده 1: Auslogics Disk Defrag



این یکی از بهترین راه حل های نرم افزاری توسعه دهندگان شخص ثالث است. این برنامه یکپارچه سازی را سریعتر و بهتر از ابزارهای استاندارد ویندوز انجام می دهد. همچنین دارای رابط کاربری راحت تر و شهودی است. در طول یکپارچه سازی، فایل ها نه تنها در بین خوشه ها توزیع می شوند، بلکه بسته به اهمیت آنها در سیستم به پارتیشن های دیسک سریعتر منتقل می شوند. علاوه بر این، این برنامه فرآیند تکه تکه شدن فایل را در آینده متوقف می کند، که اجازه می دهد تا یکپارچه سازی با دفعات کمتری اتفاق بیفتد. این خوب است، زیرا انجام مکرر این عملیات عمر هارد دیسک را کاهش می دهد.

دستورالعمل کار با Auslogics Disk Defrag به شرح زیر است:
  1. برنامه را باز کنید. در پنجره مرکزی می توانید لیستی از دیسک ها را مشاهده کنید. کادر کنار مواردی را که می خواهید یکپارچه سازی کنید علامت بزنید.

  2. قبل از شروع خود یکپارچه سازی، توصیه می شود دیسک را تجزیه و تحلیل کنید. برای انجام این کار، روی نماد فلش روبرو کلیک کنید "یکپارچه سازی". از منوی کشویی انتخاب کنید "تحلیل و بررسی".

    Как сделать дефрагментацию диска на Windows 8


  3. صبر کنید تا تجزیه و تحلیل کامل شود. اگر یکی از دیسک ها (یا همه دیسک ها) دارای سطح تکه تکه شدن بالاتر از 5٪ باشد، دیسک نیاز به یکپارچه سازی دارد. برای انجام این کار، از دکمه مربوطه که در زیر لیست دیسک ها قرار دارد استفاده کنید.




روش 2: پاک کننده دیسک هوشمند



این یک برنامه چند منظوره برای تمیز کردن و بهینه سازی سیستم عامل است که به صورت رایگان توزیع شده است. قبل از شروع کار، برنامه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات سیستم ایجاد می کند تا در صورت حذف/آسیب شدن اطلاعات مهم، بتوانید بدون مشکل آن را بازیابی کنید.

فرآیند بهینه سازی دیسک به صورت زیر انجام می شود:
  1. به بخش بروید "یکپارچه سازی"، که در منوی بالا قرار دارد.

  2. در زیر، کادرهای کنار درایوهایی را که می‌خواهید بهینه کنید علامت بزنید.

  3. روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید "یکپارچه سازی".




روش 3: Defaggler Piriform



این برنامه محصولی از توسعه دهندگان CCleaner معروف است اما به صورت کاملا رایگان توزیع شده است. برخلاف ابزار استاندارد، ویندوز رابط کاربری راحت تری دارد و فرآیند بهینه سازی در خود برنامه کمی سریعتر است. این برنامه همچنین دارای یک ویژگی منحصر به فرد است - یکپارچه سازی پوشه ها و فایل های فردی، با این حال، همه پوشه ها و فایل ها برای بهینه سازی مناسب نیستند.

برای یکپارچه سازی، باید از این دستورالعمل های کوتاه استفاده کنید:
  1. برنامه را باز کنید. برای انتخاب دیسکی که با آن کار خواهید کرد، روی ماوس کلیک کنید.

  2. ابتدا می توانید میزان تکه تکه شدن دیسک را بررسی کنید. برای انجام این کار، به بلوک توجه کنید "سوستویانیه". به طور پیش فرض، هیچ اطلاعاتی در آنجا نمایش داده نمی شود، بنابراین بر روی دکمه کلیک کنید "ارزیابی عملکرد".

  3. لطفا صبر کنید تا ارزیابی کامل شود. اگر در صف است "تکه تکه شده" اگر مقدار بالاتر از 5٪ باشد، می توانید با استفاده از دکمه ای به همین نام در پایین پنجره، یکپارچه سازی را شروع کنید.



  4. منتظر بمانید تا بهینه سازی کامل شود.


روش 4: ویژگی استاندارد ویندوز



اگر برای دانلود و نصب راه حل های نرم افزاری شخص ثالث وقت ندارید، می توانید از راه حل استاندارد ویندوز استفاده کنید:
  1. باز کردن «این کامپیوتر». می توانید آن را از طریق منوی کاشی شده باز کنید "شروع" و یا از طریق "رهبر ارکستر"، با استفاده از موارد موجود در منوی سمت چپ.

  2. روی هر درایو کلیک راست کرده و از منوی زمینه انتخاب کنید "خواص".



  3. یک پنجره جدید در اینجا باز می شود که باید به برگه بروید "سرویس" و کلیک کنید "بهینه سازی".



  4. یک پنجره جدید باز می شود که در آن باید دیسک را با کلیک بر روی آن انتخاب کنید. توصیه می شود در ابتدا دیسک را برای درجه تکه تکه شدن تجزیه و تحلیل کنید. از دکمه استفاده کنید "تحلیل و بررسی". این فرآیند ممکن است زمان زیادی طول بکشد (بسته به اندازه دیسک و سرعت سیستم).



  5. اگر درجه تکه تکه شدن بیش از 5٪ باشد، می توانید با استفاده از دکمه ای به همین نام، روند یکپارچه سازی را شروع کنید.



با استفاده از یکی از روش های ارائه شده، می توانید به سرعت هارد درایو رایانه خود را یکپارچه سازی کنید. با این حال، فراموش نکنید که ویندوز این روش را هر هفته در پس‌زمینه انجام می‌دهد، بنابراین ارزش انجام بهینه‌سازی دستی را ندارد.
30 دسامبر 2017 3
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. آهلو
    آهلو
    6 دسامبر 2023 15:23
    یکپارچه سازی دیسک در ویندوز 8 بسیار راحت است! خیلی ممنون! همه چیز عالی کار می کند! 
  2. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 16:21
    Auslogics Disk Defrag من از این برنامه های یکپارچه سازی دیسک استفاده می کنم

  3. استیسون
    استیسون
    6 دسامبر 2023 23:02
    دیسک را در ویندوز 8 من تکه تکه کرد، خوب، این موضوع متفاوت شد