FreePrograms.me

با استفاده از ابزار CrystalDiskInfo وضعیت هارد دیسک را بیابید

Узнаем состояние жесткого диска с помощью утилиты CrystalDiskInfo

هارد دیسک یک دستگاه مکانیکی پیچیده است که متأسفانه بسیار شکننده است. از آنجایی که هارد دیسک های کاربران تقریبا تمام عمر آنها را ذخیره می کند، نظارت بر وضعیت هارد دیسک برای جلوگیری از شکستن آن بسیار مهم است. به منظور نظارت بر وضعیت هارد دیسک، برنامه CrystalDiskInfo توسعه داده شد.

CrystalDiskInfo یک برنامه کاملاً رایگان و متن باز است که از فناوری SMART در کار خود استفاده می کند. ماهیت این فناوری این است که نه تنها می تواند وضعیت فعلی هارد دیسک را تعیین کند، بلکه وقوع مشکلات احتمالی را نیز پیش بینی می کند.

با استفاده از CrystalDiskInfo



  1. برنامه CrystalDiskInfo را از لینک انتهای مقاله از وب سایت رسمی توسعه دهنده دانلود کنید. فایل نصبی دانلود شده را اجرا کرده و این ابزار را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

  2. پس از راه اندازی برنامه، CrystalDiskInfo بلافاصله وضعیت کلی هارد دیسک را تعیین می کند و همچنین نشانگرهایی را برای پارامترهای فردی نمایش می دهد. در مثال ما می بینید که وضعیت هارد درایو خوب است که نشان می دهد به درستی کار می کند.

    Узнаем состояние жесткого диска с помощью утилиты CrystalDiskInfo


    اگر برنامه مشکلی در هارد دیسک شناسایی کرده باشد، وضعیت نارنجی را مشاهده خواهید کرد "اضطراب"، که نشان می دهد دیسک با مشکل مواجه است.



  3. در زیر در برنامه می توانید مقادیر تمام پارامترهای آزمایش شده و همچنین مشکلات پارامترهایی را که (در صورت وجود) شناسایی شده اند، مشاهده کنید. در سمت راست ویژگی یک پارامتر است "جاری"، که مقدار ثبت شده را بلافاصله پس از آزمایش نمایش می دهد. "بدترین" بدترین نتیجه ثبت شده از زمان اجرای برنامه را نشان می دهد، "آستانه" مقداری را نشان می دهد که در آن مشخصه مشکل ساز در نظر گرفته می شود. اگر مقدار Threshold کمتر از مقدار Worst باشد، پس همه چیز خوب است. اگر برابر باشند یا خدای ناکرده "آستانه" بالاتر باشد، هارد درست کار نمی کند.



  4. ایده اصلی برنامه این است که زنده بودن هارد دیسک را کنترل می کند و به سرعت نقاط دردناک آن را شناسایی می کند - و به همین دلیل است که توصیه می شود برنامه را در راه اندازی قرار دهید تا دائماً در پس زمینه کار کند. برای این کار بر روی تب کلیک کنید "سرویس" و کادرهای کنار آیتم ها را علامت بزنید "راه اندازی عامل" и "شروع خودکار".



  5. پس از این، اگر برنامه مشکلاتی را تشخیص دهد، یک اعلان صدای مشخصه را می شنوید. با این حال، می توانید اعلان مشکلات را مجدداً پیکربندی کنید، به عنوان مثال، برنامه را طوری تنظیم کنید که گزارشی به ایمیل شما ارسال شود. می توانید تنظیمات اعلان را در منو پیکربندی کنید "سرویس" - "ویژگی های اعلان".



  6. به طور پیش فرض، برنامه هر 10 دقیقه یک بار داده ها را به روز می کند، اما در صورت لزوم، می توان تعداد دفعات به روز رسانی را کاهش داد یا برعکس، افزایش داد. برای این کار بر روی تب کلیک کنید "سرویس" و به بخش بروید "فرکانس به روز رسانی".



  7. اگر رایانه شما از چندین هارد دیسک استفاده می کند، بین آنها سوئیچ کنید "دیسک".




مزایای CrystalDiskInfo:



  • برنامه کاملا رایگان؛

  • پشتیبانی از زبان روسی وجود دارد.

  • فناوری SMART که به شما امکان می دهد مشکلات احتمالی هارد دیسک خود را پیش بینی کنید.


معایب CrystalDiskInfo:



  • پیدا نشد. CrystalDiskInfo یک ابزار کاملاً آموزنده است که فقط مواردی را که باید به آن توجه ویژه داشته باشید را پیشنهاد می کند، اما همانطور که بسیاری از کاربران معتقدند مشکل را به هیچ وجه حل نمی کند. هنگامی که متوجه شدید چه مشکلی در هارد دیسک شما وجود دارد، می توانید به سرعت وارد عمل شوید: رفع مشکل یا پشتیبان گیری از اطلاعات برای آماده شدن برای خرابی قریب الوقوع هارد دیسک.

    CrystalDiskInfo را به صورت رایگان دانلود کنید


    آخرین نسخه برنامه را از وب سایت رسمی http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html دانلود کنید
  • 17 آگوست 2017 3
    اظهار نظر
    کد را از تصویر وارد کنید:*
    برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
    1. تخریب
      12 اکتبر 2017 16:40
      نحوه اجرای آن با حقوق مدیر در رایانه ای با حقوق کاربر محدود. این زمان‌بندی کار، جایی که وظیفه عامل این برنامه وارد شده است، قبلاً زیر و رو شده است. هنگام اجرا، برنامه به بالا بردن حقوق نیاز دارد، که به معنای مدیر است، اما اگر به صراحت در زمان‌بندی کار مشخص کنید «اجرا با بالاترین حقوق» + استفاده از حساب مدیر هنگام اجرا، شروع نمی‌شود. آیا راه حل هایی وجود دارد؟
    2. کیت.15
      16 اکتبر 2017 11:42
      بهتر است راه اندازی تحت یک حساب کاربری مدیر انجام شود. یا روی برنامه کلیک راست کرده، Run as administrator را انتخاب کرده و رمز عبور آن را وارد کنید.
    3. Diz1k
      Diz1k
      6 دسامبر 2023 18:42
      به نظر می رسد دیسک من به زودی می میرد، زمان تعویض آن است، با تشکر از برنامه