FreePrograms.me

با برنامه FileMon فایل سیستم ویندوز را مدیریت کنید

Управляем файловой системой Windows с программой FileMon

در سیستم عامل ویندوز یک سیستم فایل وجود دارد. چنین سیستمی به عنوان روش تعیین کننده ذخیره، سازماندهی و نامگذاری داده ها در رسانه های ذخیره سازی در رایانه ها درک می شود. فایل سیستم ها انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال، سیستم های NTFS و FAT وجود دارد. راه های زیادی برای مدیریت و نظارت بر فایل سیستم وجود دارد. می توانید از ابزارهای استاندارد ویندوز استفاده کنید. شما می توانید سیستم فایل کامپیوتر خود را مدیریت کنید، به عنوان مثال، با استفاده از مدیر وظیفه سیستم عامل ویندوز. با Task Manager می توانید فایل ها، فرآیندها و همچنین فعالیت های آنها و موارد دیگر را مدیریت کنید. اما امروز ما در مورد ابزارهای استاندارد ویندوز صحبت نخواهیم کرد. ما به برنامه ای برای نظارت و ردیابی عملکرد سیستم فایل نگاه خواهیم کرد. این برنامه FileMon نام دارد.

FileMon توسط توسعه دهندگان خود به عنوان یک ابزار قدرتمند برای کار با فایل سیستم کامپیوتری معرفی شده است. این برنامه رایگان است. برای هر دو سیستم عامل ویندوز 32 بیتی و 64 بیتی مناسب است. آخرین نسخه این برنامه در پایان سال 2006 منتشر شد.

ویژگی اصلی برنامه FileMon کنترل و نظارت بر فعالیت سیستم فایل سیستم عامل ویندوز است. علاوه بر این، FileMon تمام فرآیندهای فعال را در زمان واقعی نمایش می دهد.

همه اینها چه چیزی به کاربر می دهد؟ عملکرد برنامه ها و کتابخانه های پویا، امکان تصحیح برخی از خطاهای بحرانی در فایل های سیستم، امکان مشاهده تغییرات در گزارش رویداد. ویژگی دوم به شما امکان می دهد نرم افزارهای جاسوسی و سایر موارد مشکوک را شناسایی کنید فایل های ویروسی. در ابتدا، برنامه FileMon متعلق به Sysinternals بود، اما سپس توسط مایکروسافت خریداری شد. پس از این، برنامه FileMon و تمام قابلیت های آن مایکروسافت متوقف شد  https://technet.microsoft.com/ru-ru/sysinternals/bb896645 به ابزار مشابه دیگری به نام Process Monitor هدایت می شود. اما همچنان می توانید برنامه FileMon را دانلود و استفاده کنید.

FileMon را به صورت رایگان دانلود کنید


برنامه را از وب سایت رسمی دانلود کنید https://learn.microsoft.com/ru-ru/previous-versions/bb896645(v=msdn.10)?redirectedfrom=MSDN
28 آوریل 2015 2
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. شاتی
    شاتی
    5 دسامبر 2023 16:50
    همانطور که متوجه شدم، این چیزی شبیه به آنالوگ شیطان Toolsa است؟ جالب هست.