FreePrograms.me

Avast نصب نمی شود: دلایل اصلی مشکل

Не устанавливается Avast: основные причины неполадки

آنتی ویروس یکی از برنامه های ضروری برای بسیاری از کاربران است که به لطف آن رایانه تا حد امکان در برابر تهدیدات مختلف ویروس محافظت می شود. با این حال، اگر با تصمیم به نصب آنتی ویروس Avast بر روی رایانه خود، با مشکل عدم امکان نصب آن مواجه شدید، چه باید کرد؟

در زیر به دلایل اصلی که ممکن است بر بروز مشکلات نصب آنتی ویروس Avast بر روی رایانه شما تأثیر بگذارد، خواهیم پرداخت. با پیروی از توصیه های ارائه شده در مقاله، می توانید با احتمال زیاد مشکل را حل کنید و یکی از مطمئن ترین آنتی ویروس های زمان ما را بر روی رایانه خود نصب کنید.

دلیل 1: تداخل نرم افزار آنتی ویروس



فقط یک آنتی ویروس باید روی کامپیوتر نصب شود. بسیاری از کاربران به اشتباه بر این باورند که با نصب دو آنتی ویروس بر روی رایانه خود، درجه حفاظت افزایش می یابد. در واقع، این آنتی ویروس ها با هم تداخل پیدا می کنند و محافظت از رایانه را ضعیف می کنند. در برخی شرایط، یک برنامه آنتی ویروس نصب شده ممکن است به هیچ وجه اجازه نصب یک رقیب بر روی رایانه شما را ندهد و آن را با یک تهدید ویروس اشتباه گرفته شود.

مشکل فقط با حذف آنتی ویروس موجود از رایانه و سپس نصب یک آنتی ویروس جدید قابل حل است. برای حذف یک آنتی ویروس، توصیه می کنیم از روش استاندارد حذف برنامه های ارائه شده در ویندوز استفاده نکنید، بلکه از یک برنامه ویژه به نام Revo Uninstaller استفاده کنید که به شما امکان می دهد محصول را از رایانه خود به طور کامل حذف کنید و کاملاً همه چیز را به همراه داشته باشید. پوشه ها، فایل ها و ورودی های رجیستری باقی مانده است.

پس از اتمام حذف آنتی ویروس، حتما کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید، پس از آن می توانید آنتی ویروس Avast را نصب کنید.

دلیل 2: توزیع غیر کاری



توزیع جدید Avast را دانلود کنید و مطمئن شوید که آن را از وب سایت رسمی توسعه دهنده دانلود کنید - لینک دانلود در انتهای مقاله قرار خواهد گرفت. پس از دانلود توزیع، سعی کنید آنتی ویروس را با آن نصب کنید.

دلیل 3: فعالیت ویروسی



اگر از قبل ویروس هایی در سیستم وجود داشته باشد، ممکن است دلیل عدم نصب آنتی ویروس بر روی رایانه باشد. در این صورت، ابتدا باید فعالیت ویروس را حذف کنید و سپس یک آنتی ویروس نصب کنید، و این کار را فقط می توان با استفاده از ابزارهای اسکن ویژه ای که نیازی به نصب در رایانه ندارند انجام داد.

یکی از این ابزارها این است Dr.Web CureIt یک ابزار رایگان از یک توسعه دهنده نرم افزار آنتی ویروس معروف است که هدف آن یافتن و حذف ویروس ها است، اما نیازی به نصب بر روی رایانه شما ندارد.

لطفاً توجه داشته باشید که اگر اسکن را از حالت ایمن ویندوز انجام دهید، کارایی اسکن سیستم به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. برای انجام این کار، ابزار CureIt را دانلود کنید و سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. در مراحل اولیه راه اندازی آن، کلید را سریع و مکرر فشار دهید F8 دقیقا تا زمانی که منوی نوع راه اندازی سیستم عامل روی صفحه نمایش داده شود. طبیعتاً باید انتخاب کنید "حالت امن".


هنگامی که سیستم در حالت ایمن شروع به کار کرد، اسکن ها را با ابزار آنتی ویروس اجرا کنید. با چنین اسکنی، ویروس ها در "خواب زمستانی" قرار می گیرند، به این معنی که احتمال یافتن و از بین بردن تهدید افزایش می یابد.

دلیل 4: تنظیمات فایروال ویندوز



فایروال ویندوز یک مدافعی است که در سیستم عامل تعبیه شده است که اگر آنتی ویروسی در رایانه وجود نداشته باشد، عملکردهای آنتی ویروس را بر عهده می گیرد.

به دلایلی، فایروال ممکن است آنتی ویروس در حال نصب را یک تهدید تلقی کند و اجازه نصب آن را ندهد. برای بررسی این موضوع، فایروال را به طور موقت غیرفعال کنید.

  1. برای انجام این کار، "کنترل پنل" را باز کنید و به بخش بروید "دیوار آتش ویندوز".

    Не устанавливается Avast: основные причины неполадки


  2. در قسمت سمت چپ پنجره، به بخش بروید "روشن یا خاموش کردن فایروال ویندوز".



  3. فایروال را غیرفعال کنید و پنجره را ببندید. پس از آن، سعی کنید آنتی ویروس را نصب کنید. در هر صورت، چه نصب با موفقیت انجام شد یا نه، فایروال را مجدداً فعال کنید تا سیستم عامل به خطر نیفتد.




دلیل 5: خرابی سیستم عامل



خرابی ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد: به دلیل نرم افزار نصب شده، فعالیت ویروس، درگیری های مختلف. در این صورت باید سعی کنید این خرابی را برطرف کنید تا نصب آنتی ویروس به درستی انجام شود.

  1. اول از همه، سعی کنید سیستم عامل خود را از نظر خطا اسکن کنید. برای این کار با پنجره تماس بگیرید «ويپلينتь» میانبر صفحه کلید پیرو + ر و در پنجره باز شده دستور را وارد کنید "سی ام دی" (بدون نقل قول).



  2. یک پنجره خط فرمان روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود که در آن باید دستور زیر را اجرا کنید:

    sfc /scannow


  3. سیستم شروع به اسکن سیستم می کند، که ممکن است زمان زیادی طول بکشد - برای این واقعیت آماده باشید که رایانه باید در تمام این مدت کار کند. اگر در پایان اسکن ویندوز، خطاهایی شناسایی شد، سیستم عامل سعی می کند به تنهایی آنها را برطرف کند. تنها کاری که باید بعد از این انجام دهید این است که کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید و سپس دوباره سعی کنید آنتی ویروس را نصب کنید.

  4. اگر این کمکی نکرد، شاید باید کامپیوتر خود را به زمانی قبل برگردانید که همه چیز به درستی کار می کرد. برای این کار، باز کنید "صفحه کنترل" و به بخش بروید "بهبود".



  5. در پنجره بعدی، بخش را باز کنید "اجرای بازیابی سیستم".



  6. هنگامی که نقاط بازگشتی موجود روی صفحه نمایش داده می شود، نقطه ای را انتخاب کنید که مربوط به دوره زمانی است که رایانه به طور عادی کار می کرد و فرآیند بازیابی را شروع کنید.

  7. هنگامی که بازیابی کامل شد، بررسی کنید که آیا Avast می تواند روی رایانه شما نصب شود یا خیر.

و بالاخره



اگر هیچ روشی نتوانسته است مشکل نصب آنتی ویروس Avast را بر روی رایانه شما حل کند، ما فقط می توانیم یک روش رادیکال و همچنین مؤثرترین روش حل مشکل را توصیه کنیم - نصب مجدد سیستم عامل. در نتیجه نصب مجدد، کامپیوتر خود را به عملکرد عادی برمی گردانید و همچنین می توانید در نهایت یک آنتی ویروس نصب کنید.

Avast را به صورت رایگان دانلود کنید


آخرین نسخه برنامه را از وب سایت رسمی https://www.avast.ru دانلود کنید
29 آگوست 2017 4
اظهار نظر
کد را از تصویر وارد کنید:*
برای به روز رسانی کد در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید
  1. آهلو
    آهلو
    3 دسامبر 2023 09:46
    مقاله کمک کرد، همه چیز درست شد! متشکرم
  2. GodyVody
    GodyVody
    5 دسامبر 2023 21:38
    اطلاعات خیلی خوب بود، کمک کرد، ممنون
  3. لاله
    لاله
    6 دسامبر 2023 14:15
    همه چیز به وضوح و واضح توضیح داده شد و نشان داده شد، من از شما سپاسگزاری می کنم!
  4. Diz1k
    Diz1k
    6 دسامبر 2023 18:37
    من سعی کردم آن را همانطور که در مقاله نوشته شده است انجام دهم، اما آنقدر خوب کار نکرد، هنوز هم نمی دانم دلیل آن چیست